Του Απόστολου Σκουμπούρη
Στα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η οργανωμένη και επίσημη αγορά του αλκοόλ, με πρώτα το λαθρεμπόριο (βιομηχανία «μπόμπας»), αλλά και τη... χύμα διακίνηση που παραμένει ανέλεγκτη, αποτελώντας τη μεγαλύτερη «πληγή» για τις εταιρείες του κλάδου αναφέρθηκε χθες ο επικεφαλής της ΑΜΒΥΞ και πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών κ. Ισίδωρος Ρεβάχ.
Μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων λειτουργίας για την ΑΜΒΥΞ, της μεγαλύτερης αμιγώς ελληνικής εταιρείας διακίνησης αλκοολούχων ποτών, ο κ. Ρεβάχ τόνισε ότι πρέπει να μπει ένα τέλος στη μάστιγα του λαθρεμπορίου που πλήττει τον κλάδο, αλλά και στερεί φορολογικά έσοδα από το κράτος.
Επισήμανε ότι το φαινόμενο – και λόγω κρίσης - έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο ειδικά στην κατηγορία του χύμα τσίπουρου, αφού το 80% της κατανάλωσης είναι αποτέλεσμα λαθρεμπορίου, με ότι συνεπάγεται αυτό για την κανονική και την ελεγχόμενη – φορολογικά και ποιοτικά – αγορά.
Σημείωσε ότι παράγονται 24 εκατ. λίτρα «τυφλά» και ανέλεγκτα, χάνονται 300 εκατ. φόροι από το κράτος και διογκώνεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός.
Επίσης τόνισε ότι το υφιστάμενο καθεστώς που ρυθμίζει τη διακίνηση τσίπουρου είναι προβληματικό, με αποτέλεσμα όπως είπε να εκκρεμούν σε βάρος της Ελλάδας δυο μηνύσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ο... πατριάρχης των αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, σημείωσε ότι η κατανάλωση τσίπουρου εμφανίζει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια της κρίσης, «νικώντας» τόσο το ούζο που κυριαρχούσε, όσο και το ουίσκι. Μάλιστα, το ούζο έχει πέσει 40% από το 2009.
Από την πλευρά του ο (νέος) διευθύνων σύμβουλος της ΑΜΒΥΞ Γιάννης Αρτινός, επισήμανε ότι η αγορά αλκοολούχων ποτών από τα ιστορικά υψηλά του 2007 έχει σημειώσει πτώση 55%, ενώ αναφέρθηκε και στην υψηλή φορολογία που φέρνει αρρυθμίες και στρεβλώσεις στον κλάδο. Γενικώς, η προ φόρων αγορά αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα ανέρχεται στα 280 με 300 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η πορεία της ΑΜΒΥΞ
Μιλώντας για την πορεία της ΑΜΒΥΞ, της εταιρείας που ίδρυσε ο πατέρας του πριν από 100 χρόνια, ο κ. Ρεβάχ τόνισε ότι «δεν έχει παρουσιάσει ζημιογόνα χρήση», ενώ από πέρυσι αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, και με την προσθήκη του Bacardi από το 2016, έφτασε από το 12% στο 24% της αγοράς, ελέγχοντας δηλαδή το 1/4 αυτής.
Από το 2012 έως το 2016, εν μέσω της βαθιάς οικονομικής ύφεσης, η εταιρεία σημείωσε αύξηση 60% αύξηση στον κύκλο των εργασιών της, διπλασίασε το μερίδιο αγοράς με αποτέλεσμα να αναδειχθεί η Νο1 ελληνική εταιρεία στην κατηγορία των αλκοολούχων ποτών, ενώ συγχρόνως διεύρυνε κατά 15% το ανθρώπινο δυναμικό της.
Το 2016 αποτέλεσε μια εξίσου δυναμική χρονιά, καθώς η ΑΜΒΥΞ κατέγραψε ανάπτυξη τζίρου +40%, συμπεριλαμβάνοντας και την προσθήκη των προϊόντων της Bacardi στο χαρτοφυλάκιο της. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν νέα τμήματα και δομές, καθώς και νέες θέσεις εργασίας.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών τόνισε ότι τα αλκοολούχα ποτά έχουν αρνητική πορεία στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ, ενώ υπάρχει στροφή από το ουίσκι στα λευκά ποτά, τζιν, ρούμι, βότκα κ.λπ.
Η πολιτική της ΑΜΒΥΞ είναι να μοιράζει μερίδιο των κερδών της στους εργαζόμενους, όπως πέρυσι που «επέστρεψε» σε αυτούς το 15% των κερδών, ενώ στα χρόνια της κρίσης δεν έκανε μειώσεις μισθών.
Εκατό χρόνια ιστορία
Η ΑΜΒΥΞ Α.Ε., αποτελεί τη μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία εισαγωγής και διανομής αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, ενώ φέτος συμπληρώνει 100 χρόνια από την ίδρυσή της, που έγινε το 1917.
Το 1989 το λανσάρισμα της βότκας Absolut στην Ελλάδα, αλλά και της μπίρας Bud, αποτέλεσε τον βασικό μοχλό ανάπτυξης της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία.
Ένα αιώνα μετά η ΑΜΒΥΞ συνεργάζεται πλέον με 20 Οίκους που αντιπροσωπεύουν, παγκοσμίως, ετήσιο τζίρο πάνω από 80 δισ. ευρώ διαχειρίζεται 70 και πλέον κορυφαία διεθνή και ελληνικά brands αλκοολούχων ποτών από 5 διαφορετικές ηπείρους και από 20 διαφορετικές χώρες
Η εταιρεία διαθέτει ένα ευρύ δίκτυο διανομής που αποτελείται από 700 χονδρεμπόρους και περίπου 5.000 συνεργαζόμενα σημεία τελικής πώλησης, έχοντας καθιερωθεί για πολλά χρόνια για την αξιοπιστία της σ'' ότι αφορά τις συνεργασίες της με εγχώριους αλλά κυρίως διεθνείς ποτοποιούς.
Η ΑΜΒΥΞ διανέμει μια σειρά premium και super premium προϊόντων, όπως τα ουίσκι Grant's και Glenfiddich, τις σαμπάνιες Moet & Chandon και Dom Perignon, την βότκα Serkova, τις μπύρες Stella Artois και Bud κ.α.
Εξασφαλίζοντας το χαρτοφυλάκιο της Bacardi αναμένεται να αυξήσει τον τζίρο της ΑΜΒΥΞ στα 60 εκατ. ευρώ το 2017, ενώ το 2016 είχε τζίρο στα 54,5 εκατ. ευρώ. Τα τελευταία 10 χρόνια η ΑΜΒΥΞ έχει ενισχύσει την ελληνική οικονομία με 375 εκατ. ευρώ σε άμεσους φόρους.