Μολονότι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Jumbo, Απόστολος Βακάκης, είχε επισημάνει την περασμένη άνοιξη σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές πως «η φετινή χρονιά πρέπει να θεωρείται χαμένη, καθώς μόλις μπήκαμε στην τέλεια καταιγίδα», εντούτοις όμως, οι επιδόσεις του ομίλου δείχνουν ανθεκτικές, με τον Οκτώβριο να κλείνει με αύξηση πωλήσεων κατά 12,7% συγκριτικά με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Η αύξηση αυτή το μήνα Οκτώβριο στα καταστήματα του ομίλου που ήταν όλα ανοικτά σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία, μείωσε την πτώση στον κύκλο εργασιών σε επίπεδο 10μήνου στο 7% σε σχέση με το 2019, όταν το εννεάμηνο οι απώλειες είχαν διαμορφωθεί στο -9,3%.
Έτσι, η χρονιά, τουλάχιστον έως τώρα, μπορεί να είναι πτωτική για πρώτη φορά την τελευταία 20ετία για τον όμιλο Jumbo, όμως σε καμιά περίπτωση έως τώρα δε θεωρείται «καταστροφική» ή τέτοια που να αλλάζει τα δεδομένα ή να επηρεάζει και τις προγραμματισμένες επενδύσεις.
Πάντως, η διοίκηση του ομίλου ανησυχεί για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της πανδημίας στην ελληνική αγορά και όχι μόνο (διευρυμένη αναστολή συμβάσεων εργασίας, τηλεργασία, υποχρεωτική αναστολή επαγγελματικών δραστηριοτήτων και τοπικά lockdown), διαδικασίες που δυσκολεύουν τη διαμόρφωση αξιόπιστων προβλέψεων για το σύνολο της χρήσης. Πολλώ δε μάλλον που από σήμερα, μέρος της μέρος της χώρας που αντιπροσωπεύει το 20% περίπου του κύκλου εργασιών στην Ελλάδα τελεί υπό καθολικό lockdown για (τουλάχιστον) 14 μέρες.
Παραδοσιακά για το λιανεμπόριο οι δύο τελευταίοι μήνες του χρόνου Νοέμβριος και Δεκέμβριος είναι οι σημαντικοί του έτους, καθώς περιλαμβάνουν τις πωλήσεις της περιόδου των Χριστουγέννων. Οι εξελίξεις όσον αφορά την πορεία της πανδημίας στις χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος καθώς και τα μέτρα που λάβουν οι κυβερνήσεις, θα επιδράσουν σημαντικά στη διαμόρφωση των οικονομικών μεγεθών ολόκληρης της οικονομικής χρήσης Ιανουάριος-Δεκέμβριος 2020.
Η έως τώρα πορεία του 2020
Η μέχρι τώρα λοιπόν πορεία του 2020 από πλευράς πωλήσεων έχει ως εξής:
Οι πωλήσεις του Ιανουαρίου κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου +13%, ενώ τον Φεβρουάριο ο τζίρος αυξήθηκε κατά +23%, σε σύγκριση με το 2019. Οι πωλήσεις του Μαρτίου (από μέσα Μάρτη επιβλήθηκε lockdown στην Ελλάδα και κατόπιν και σε άλλες αγορές του ομίλου) κατέγραψαν μείωση κατά -51% περίπου, επηρεαζόμενες από τις κατά τόπους κυβερνητικές αποφάσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης του πρώτου κύματος πανδημίας στην Ευρώπη.
Τον Απρίλιο, με τα περισσότερα καταστήματα να παραμένουν κλειστά και τα υπόλοιπα απλώς να υπολειτουργούν χάθηκε ,οριστικά και η Πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση (-86%), σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.
Ο Μάιος έφερε την σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας. Με τα περισσότερα καταστήματα να λειτουργούν σε Ελλάδα και τα τρία από τα πέντε στην Κύπρο, σε συνδυασμό με την βαθμιαία άρση των περιορισμών κίνησης σε Βουλγαρία και Ρουμανία, οπότε οι πωλήσεις του Ομίλου κατέγραψαν διψήφια ανάπτυξη +13,6%.
Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετικό πρόσημο σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα, ενώ ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού. Ο Σεπτέμβριος έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τη Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2019. Άρα, ο Οκτώβριος με την αύξηση τζίρου κατά 12,7%, είναι ο 4ος έως τώρα καλύτερος μήνας για φέτος, μετά τους Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάιο, πάντα συγκριτικά με τις αντίστοιχες περιόδους του 2019.