Οι καλύτεροι φαίνονται στα δύσκολα. Δεν αρκεί μόνο να έχεις μια εξαιρετική εικόνα όταν οι οικονομικές συνθήκες θεωρούνται ομαλές αλλά και αντοχές όταν ξεσπάσει η καταιγίδα. Στην μπουνάτσα άλλωστε «όλοι καλοί καπεταναίοι είναι». Παρά τα άνοιξε κλείσε και την εικόνα των τελευταίων ημερών ότι η διοίκηση δεν έχει σαφή στρατηγική, η Jumbo αναδεικνύεται ακόμα καλύτερη στην «καταιγίδα», παρουσιάζοντας στον πρώτο μήνα της χρονιάς, πωλήσεις ανάλογες με τον περυσινό Ιανουάριο, πριν την πανδημία.
Πέρασε ίσως στα ψιλά των χρηματιστηριακών νέων αλλά μια δεύτερη ματιά αποκαλύπτει μια εντυπωσιακή επίδοση: Η Jumbo στον πρώτο μήνα της χρονιάς έφερε πωλήσεις ανάλογες με τον περυσινό Ιανουάριο. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, οι πωλήσεις του ομίλου μειώθηκαν κατά 0,6%. Από μόνη της η επίδοση αυτή αποτελεί ένα μικρό άθλο δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί στο λιανεμπόριο και της ασήμαντης συνεισφοράς των ηλεκτρονικών πωλήσεων στο τζίρο της εταιρείας. Όμως τα καλύτερα έρχονται στην συνέχεια της ανακοίνωσης.
«Τα 52 καταστήματα του ομίλου στην Ελλάδα λειτούργησαν από τις 18 μέχρι και τις 30 Ιανουαρίου. Οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση 0,20%, σε σχέση με τον περσινό Ιανουάριο όπου όλα τα καταστήματα λειτουργούσαν χωρίς περιορισμούς. Σημειώνεται πως η εταιρεία έχει προχωρήσει σε αναστολή λειτουργίας των 26 από τα 52 καταστήματά της στις κόκκινες περιοχές, δηλαδή Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα».
Μέσα σε 13 ημέρες δηλαδή το δίκτυο της μητρικής κάλυψε όλο το χαμένο έδαφος, σε αντίθεση με την θυγατρική στην Κύπρο, η οποία σε λιγότερες ημέρες κλειστών καταστημάτων κατέγραψε μείωση 72%. Όταν αναφερόμαστε στη μητρική, εκτός από την γεωγραφική περιοχή της Ελληνικής Επικράτειας, περιλαμβάνονται τα δίκτυα δικαιοχρησίας σε Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Κόσσοβο, Σερβία και Βοσνία.
Στις χώρες αυτές δεν επιβλήθηκαν καθολικά μέτρα κλεισίματος των καταστημάτων (ή ήταν πιο ήπια) γεγονός που μπορεί να δικαιολογήσει σε κάποιο βαθμό την επίδοση της εταιρείας, η οποία πιθανόν να κινήθηκε σε μια λογική χονδρικής.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η εικόνα σε Βουλγαρία και Ρουμανία. Στη Βουλγαρία με ένα κατάστημα λιγότερο σε λειτουργία από το 2020, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 24% ενώ στη Ρουμανία με ίδιο αριθμό καταστημάτων σε σχέση με πέρυσι οι πωλήσεις αυξήθηκαν 27%. Στη Ρουμανία μέσα στην άνοιξη αναμένεται να ανοίξει νέο κατάστημα στο Ιάσιο με το δίκτυο να φθάνει τα 15 καταστήματα και στόχο ο αριθμός σε βάθος χρόνου να ανέλθει στα 25. Στα καλά νέα για την εταιρεία είναι ότι από σήμερα επανεκκινεί η δραστηριότητα της στην Κύπρο.
Η μεγάλη αντοχή των πωλήσεων του Jumbo οφείλεται στο ότι πλέον έχει δημιουργήσει καταναλωτικό κοινό που είναι σταθερά προσανατολισμένο στις τιμές που πουλάει. Με μικτό περιθώριο κέρδους διαχρονικά πάνω από 50% υπάρχουν επιλογές αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων, ενώ το εύρωστο ταμείο δίνει μια σχετική άνεση σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Αν υπάρχει μια εταιρεία που σίγουρα θα καλύψει το χαμένο έδαφος επιχειρηματικά και με το παραπάνω όταν η επιδημιολογική κατάσταση θα είναι ελεγχόμενη χωρίς την επιβολή μέτρων απαγόρευσης ή περιορισμών στο εμπόριο αυτή θα είναι το Jumbo.
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.