Αντίστροφα μετρά μία από τις τελευταίες «μαύρες τρύπες» της Αθήνας, αυτή στον Ελαιώνα - Βοτανικό. Ο λόγος; Το project της Διπλής Ανάπλασης, σε συνδυασμό με την μετεγκατάσταση των μεταφορικών επιχειρήσεων από τον Ελαιώνα στη Φυλή και βέβαια τη δημιουργία στον Ελαιώνα του νέου υπερσταθμού των ΚΤΕΛ. Για πρώτη φορά, η πρόοδος των δύο εμβληματικών έργων ανάπλασης που θα αλλάξουν τα πάντα στον Ελαιώνα έχει «κλειδώσει». Ο Δήμος Αθηναίων, δηλαδή η Οικονομική Επιτροπή, προχώρησε στην έγκριση της δημοπράτηση της Αρένας του Παναθηναϊκού, με το Δήμαρχο Κώστα
Μπακογιάννη να θέτει ως στόχο-που κατά τον ίδιο είναι ρεαλιστικός- την ύπαρξη γηπέδου το 2026.
Επίσης, ο κ. Μπακογιάννης, όπως σημείωσε, στην πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, επιδιώκει οι πρόδρομες κατασκευαστικές εργασίες να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς. Πρόκειται για επένδυση 125 εκατ. ευρώ που έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και θα αποτελείται από 1300 θέσεις σε σουίτες, 325 θέσεις πάρκινγκ και επτά καταστήματα.
Το μοντέλο υλοποίησης του έργου που υιοθετείται με στόχο να επιταχυνθούν οι διαδικασίες είναι αυτό της ταυτόχρονης δημοπράτησης της μελέτης και της κατασκευής, με το νέο γήπεδο να ευνοείται ιδιαίτερα λόγω δύο χαρακτηριστικών. Της θεάς στην Ακρόπολη και της εύκολης πρόσβασης σε αυτό μέσω αστικών συγκοινωνιών σταθερής τροχιάς. Πρόκειται, όπως ανέφερε ο Δήμαρχος για την μεγαλύτερη αστική αναγέννηση σε επίπεδο Δήμου Αθήνας, δεδομένου ότι η περιοχή θα αποκτήσει σύγχρονο οδικό δίκτυο και υποδομές. Το γήπεδο θα «μαγνητίσει» σημαντικές επενδύσεις και στο real estate, με κορυφαίους παίκτες των ακινήτων να έχουν κλειδώσει, ήδη, τη θέση τους στην περιοχή.
Ταυτόχρονα, φανερή είναι η οικοδομική δραστηριότητα στην περιοχή του Βοτανικού που είναι σε κοντινή απόσταση από το Γκάζι.
Παράλληλα, η μετεγκατάσταση των εκατοντάδων μεταφορικών επιχειρήσεων που βρίσκονται στον Βοτανικό αποτελεί σημαντικό κομμάτι του παζλ της αναγέννησης της περιοχής. Σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και του Δήμου Φυλής, στην τελευταία θα δημιουργηθεί το μεγαλύτερο κέντρο μεταφορών και Logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Με βάση το χρονοδιάγραμμα, το 2024 θα γίνει ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του έργου με στόχο στο τέλος του 2025 να ολοκληρωθεί η μετεγκατάσταση.
Υπολογίζεται ότι οι συνολικές επενδύσεις θα ξεπεράσουν τα 500 εκατ. ευρώ, με την οικονομική δραστηριότητα να τοποθετείται στο 1 δισ. ευρώ. Ιδιαίτερα σημαντικό για την τοπική αγορά ακινήτων είναι ότι το οδικό δίκτυο του Βοτανικού και του Κηφισού θα πάψει να επιβαρύνεται λόγω της διέλευσης των εκατοντάδων βαρέων φορτηγών οχημάτων. Αντίστοιχα, η Φυλή θα μετατραπεί σε hub καθώς το logistics center θα συνδέεται απευθείας, μέσω του σιδηρόδρομου με το Ικόνιο και το
Θριάσιο. Οι νέες χρήσεις που θα δημιουργηθούν θα καταστήσουν ιδιαίτερα ελκυστικές τις επενδύσεις σε εμπορικά καταστήματα και κατοικίες, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς.
Το τρίτο μεγάλο έργο αφορά στη δημοπράτηση της κατασκευής του κεντρικού υπεραστικού σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα που αποτελεί επένδυση 100 εκατ. ευρώ. Ο σταθμός χωροθετείται σε οικόπεδο έκτασης 66 στρεμμάτων που περικλείεται από τον παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας. Θα αποτελείται από τέσσερα κτήρια. Το δεύτερο κτήριο αποτελεί τον πυρήνα υποδοχής των επιβατών και επισκεπτών του σταθμού και χωροθετείται στην «καρδιά» του κτηριακού συγκροτήματος. Το τρίτο κτήριο θα εξυπηρετεί 25 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων διεθνών προορισμών. Στο τέταρτο κτήριο θα δημιουργηθεί πρατήριο καυσίμων, για τον ανεφοδιασμό των λεωφορείων.