Η περαιτέρω ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος που κράτησε σε επίπεδο πωλήσεων την αλυσίδα ψηλά, η εκμετάλλευση της σημαντικής ακίνητης περιουσίας αλλά και η ενίσχυση του προϊόντικού μείγματος πωλήσεων με διευρυμένες συλλογές σε βασικούς προμηθευτές βρεφικού εξοπλισμού, αποτελούν τους στρατηγικούς στόχους της διοίκησης της Κλουκίνας Λάππας.
Η εταιρεία έχοντας πετύχει το ηλεκτρονικό της κατάστημα να καταστεί πρακτικά το πιο αποδοτικό κατάστημα και πρώτο σε πωλήσεις, παρά το γεγονός ότι μετρά μόλις 18 μήνες ζωής, λανσάρει στις 16 Νοεμβρίου και αντίστοιχο e-shop για την αγορά της Ρουμανίας όπου έχει σημαντική παρουσία και αναγνωρισιμότητα, ενώ όσον αφορά τα φυσικά καταστήματα, επικεντρώνεται σε μεγάλα περιφερειακά.
Η Βιολέττα Λάππα, διευθύνουσα σύμβουλο της εισηγμένης , αναφερόμενη στο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας σημειώνει στο Liberal Markets ότι «Η επόμενη μέρα στο mothercare περιλαμβάνει τον ψηφιακό μετασχηματισμός της εταιρείας μας. Προχωράμε, αναμορφώνοντας όλες τις διαδικασίες και τις λειτουργίες με χρήση της τεχνολογίας, έτσι ώστε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας από κάθε είδους κατάστημα και να αντισταθμίσουμε αρχικά, τις αρνητικές επιπτώσεις των δύο lockdown, στα φυσικά μας καταστήματα, ενώ μέσα από το εξελιγμένο πρόγραμμα CRM αναλύουμε τόσο τα δημογραφικά χαρακτηριστικά όσο και τις αγοραστικές συνήθειες και προτιμήσεις των καταναλωτών προτείνοντας σχετικά με αυτούς προϊόντα και προωθητικές ενέργειες, ενώ σταδιακά επεκτεινόμαστε και σε νέα προϊόντα τα οποία ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες των πελατών μας».
Όπως επισημαίνει η ίδια, «το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας κατάφερε να συγκαταλέγεται ανάμεσα στα δύο καλύτερα σε πωλήσεις καταστήματα της εταιρείας σε εβδομαδιαία βάση σε καθεστώς ανοιχτής αγοράς. Στόχος της εταιρείας για το 2021 είναι να συνεισφέρει το e-shop ποσοστό 10 -12% των συνολικών πωλήσεων της.».
Ενδεικτικό της απόδοσης άλλωστε είναι το γεγονός ότι στην διάρκεια του πρώτου επταμήνου του τρέχοντος έτους, οι λιανικές πωλήσεις της εταιρείας στην Ελλάδα υποχώρησαν μόλις κατά 5,6% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, παρά το κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων. Χαρακτηριστικά, το e-shop των Mothercare/ELC συνεισέφερε ποσοστό άνω του 45% του τζίρου της στην περίοδο του lockdown.
Ωστόσο, όπως εξηγεί είναι σημαντικό ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διευρύνει σημαντικά και τα περιθώρια κέρδους, ενώ με το ψηφιακό μετασχηματισμό που είναι μια συνεχή διαδικασία προσπαθούμε να δώσουμε στοιχεία ανθρώπινα στο ηλεκτρονικό κατάστημα και στοιχεία τεχνολογίας στο φυσικό δίκτυο.
«Στόχος μας είναι να γνωρίσουμε καλύτερα τις ανάγκες του πελάτη και να προσφέρουμε μια εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία, καθώς η τεχνολογία επιτρέπει με λεπτομέρεια στόχευση, τροποποίηση των πλάνων και κατ' επέκταση μέτρηση της αποτελεσματικότητας των κινήσεων, καταλήγει .
Άλλωστε, οι πωλήσεις των καταστημάτων στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους αναμένεται να ενισχυθούν με τη βοήθεια της τεχνολογίας και την πώληση διευρυμένης συλλογής μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος, ενώ με τη χρήση tablets αυξάνονται, πρακτικά τα τετραγωνικών των μικρότερων καταστημάτων κάνοντας διαθέσιμη στα χέρια των εκπαιδευμένων πωλητών της αλυσίδας προς προώθηση μια ιδιαίτερα πλήρη συλλογή.
Τα Ακίνητα και η υπεραξία τους
Ο δεύτερος πυλώνας της εταιρείας αφορά την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της στην οποία περιλαμβάνεται δύο εμπορικά ακίνητα στην οδό Ερμού το πρώτο (1.480 τ.μ) οποίο μισθώνεται στην ισπανική αλυσίδα Zara, και το δεύτερο (870 τ.μ.) το οποίο ιδιοχρησιμοποιείται ως κατάστημα Mothercare τα πρώην γραφεία της στην οδό Παστέρ, δύο κτήρια συνολικής επιφάνειας 12.000 τ.μ. που στεγάζουν τα γραφεία και τις αποθήκες της εταιρείας αλλά και ένα βιομηχανικό ακίνητο στα Οινόφυτα.
Η αξία των ακινήτων με βάση έκθεση ανεξάρτητου εκτιμητή στο τέλος της προηγούμενης χρήσης είναι περί τα 45 εκατ. ευρώ, ενώ η αξιοποίηση τους μπορεί να προσδώσει σημαντικά οφέλη στην εταιρεία. Ενδεικτικό της σημαντικότητας των ακινήτων είναι ότι η κεφαλαιοποίηση της με βάση το χθεσινό κλείσιμο ήταν στα 19,3 εκατ. ευρώ, δηλαδή κάτω από το μισό της αξίας μόνο των ακινήτων της χωρίς να υπολογίζεται καθόλου η εμπορική της δραστηριότητα
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία είχε προγραμματίσει έκτακτη γενική συνέλευση για τις 18 Νοεμβρίου, η οποία λόγω των περιοριστικών μέτρων μεταφέρεται για 7 Δεκεμβρίου, με στόχο την λήψη απόφασης για την έκδοση εμπράγματος εξασφαλισμένου κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 11,5 εκατ. ευρώ για την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού της με ευνοϊκότερους όρους και χαμηλότερο επιτόκιο.
Οσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων παιχνιδιών, η Εταιρεία σταδιακά υλοποιεί το σχέδιο της για επέκταση του προϊοντικού μείγματος με εισαγωγή των παιχνιδιών Addo σε επιλεγμένα καταστήματα Early Learning Centre προσδοκώντας αύξηση των πωλήσεων και αύξηση της κερδοφορίας, ενώ εξετάζει τη δημιουργία αυτοτελών καταστημάτων παιχνιδιών με επαρκή παρουσία και των δύο εμπορικών σημάτων, The Entertainer και The Early Learning Centre, καθώς και τη δραστηριότητα της χονδρικής για το εμπορικό σήμα Addo.
Όσον αφορά στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας στο εξάμηνο, ο κύκλος εργασιών της μητρικής εταιρείας σημείωσε πτώση 10,67 % σε σχέση με το Α' εξάμηνο του 2019, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 192.000 ευρώ έναντι ζημιών 351.000 ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, καμία διασφάλιση δε δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.