Του Απόστολου Σκουμπούρη
Την αμετάκλητη στρατηγική απόφαση για περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας στην Ελλάδα, με στήριξη όλων των επενδύσεών της, ασχέτως κακής συγκυρίας του λιανικού εμπορίου στην Ελλάδα και ασχέτως περιορισμού της κατανάλωσης επιβεβαίωσε χθες ο επικεφαλής της Lidl Hellas κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης.
Ο ίδιος, σε συνάντηση με δημοσιογράφους, κατά την παρουσίαση του προγράμματος «δημιουργούμε αξία για την Ελλάδα του αύριο» και της μελέτης του κοινωνικο-οικονομικού αποτυπώματος της Lidl στη χώρα, τόνισε ότι η εταιρεία δείχνει καλές άμυνες στη διαρκή πτωτική πορεία της λιανικής στην Ελλάδα.
«Παρά την πτώση του λιανικού εμπορίου στη χώρα εμείς είμαστε ευχαριστημένοι», τόνισε, αποφεύγοντας όμως να δώσει συγκεκριμένα νούμερα, κατά την πάγια τακτική του ομίλου στην Ελλάδα. Συμπλήρωσε όμως ότι η χρήση του 2016 έκλεισε θετικά για τον όμιλο, «και υψηλότερα από το +6,7% που είχε κλείσει το πρώτο 4μηνο της χρήσης», δίνοντας το στίγμα.
Επισήμανε ότι εξετάζεται το άνοιγμα ενός ή δύο ακόμη μεγάλων καταστημάτων νέας γενιάς, όμως πολλά θα εξαρτηθούν από την πορεία των αδειών και το κατά πόσο ο όμιλος θα μπορέσει να δημιουργήσει καταστήματα με τις προδιαγραφές που οι καιροί απαιτούν.
Θυμίζουμε ότι ο όμιλος πραγματοποιεί μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα 100 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, που αφορά τόσο την πλήρη αναβάθμιση των υπαρχόντων καταστημάτων όσο και το άνοιγμα σε νέες περιοχές, με πρώτη προτεραιότητα την επαρχία αλλά και τη νησιωτική Ελλάδα.
Σ'' ότι αφορά τη νέα γενιά καταστημάτων που πλέον παρουσιάζεται ολοένα και περισσότερο, αφορά την υλοποίηση ενός νέου environmental branding concept καταστήματος, μιας πιο ελκυστικής και μοντέρνας αρχιτεκτονικής, με μεγαλύτερη λειτουργικότητα.
Τα πρώτα καταστήματα νέας γενιάς εγκαινιάστηκαν ήδη τον Ιούλιο του 2016 στην Αλικαρνασσό Κρήτης και στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, ενώ από τις αρχές του 2017 έχουν εγκαινιαστεί ή θα εγκαινιαστούν άλλα τέσσερα καταστήματα σε Δράμα, Φλώρινα, Μεσσήνη και Λαμία.
Να σημειωθεί ότι το κόστος κάθε καταστήματος νέας γενιάς φτάνει περίπου στα 4 εκατ. ευρώ, εν αντιθέσει με το κόστος ενός συμβατικού καταστήματος που απαιτούσε περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές ο κ. Ανδρεανίδης τόνισε ότι «μας καλύπτει το τωρινό νομικό πλαίσιο (εφτά Κυριακές το χρόνο), όμως για τις τουριστικές περιοχές θα πρέπει να υπάρξει αλλαγή πλαισίου, θα πρέπει να ισχύουν άλλα δεδομένα εκεί».
Ο κ. Ανδρεανίδης τόνισε ότι «το 85% των προϊόντων που εμπορεύεται η Lidl Hellas είναι ιδιωτικής ετικέτας (private label), ενώ όσο μεγαλύτερη διάρκεια έχει η κρίση, τόσο η ζήτηση για τέτοια προϊόντα αυξάνεται». Το 56% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αγοράζεται από Έλληνες προμηθευτές.
Το κοινωνικο-οικονομικό αποτύπωμα της Lidl στην Ελλάδα
Ο όμιλος συνεργάζεται με 3.321 προμηθευτές ανά την Ελλάδα, έχει δίκτυο 220 καταστημάτων, ενώ απασχολεί περί τους 5.300 εργαζομένους, που αντιστοιχούν στο 4,5% περίπου της συνολικής απασχόλησης στον κλάδο λιανικής πώλησης σε μη ειδικευμένα καταστήματα.
Πλέον, η Lidl είναι ήδη μέσα στις τέσσερις κορυφαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη χώρα, μαζί με ΑΒ Βασιλόπουλο, Σκλαβενίτη και My Market.
Όπως τόνισε χθες η κα Βασιλική Αδαμίδου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας του ομίλου «συνδυαστικά, όλη η οικονομική αλυσίδα της Lidl Hellas δημιουργεί 16.353 θέσεις εργασίας, άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες», οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,5% της συνολικής απασχόλησης στην Ελλάδα.
Η ίδια ανέφερε ότι «μας ενδιαφέρει να ενημερωθεί η ελληνική κοινωνία για τις δράσεις της επιχείρησης».
Την περίοδο Μάρτιος 2015 – Φεβρουάριος 2016, η συνεισφορά της Lidl στα φορολογικά έσοδα έφτασε στα 230 εκατ. ευρώ, 62 εκατ. ήταν η καθαρή μισθοδοσία των εργαζομένων της και 20 εκατ. οι εργοδοτικές εισφορές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η κα Αδαμίδου, η Lidl έδωσε στην αναφερόμενη περίοδο 581 εκατ. ευρώ για αγορές προϊόντων από Έλληνες προμηθευτές, ενώ συνολικά για – υπηρεσίες και προϊόντα – από Έλληνες προμηθευτές η εταιρεία έδωσε 710 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα.