Του Απόστολου Σκουμπούρη
Στα ράφια της πιο γοργά αναπτυσσόμενης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, της Lidl, θα «ανέβουν» από τις αρχές του 2017 τα προϊόντα της ελληνικής εταιρείας Λουξ, με αιχμή τη νέα σειρά προϊόντων Loux Plus & Light. Πρόκειται για μια συμφωνία που δρομολογείται εδώ και καιρό με τους δύο ομίλους να είναι στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων και όπως τόνισε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Λουξ κ. Γιάννης Μαρλαφέκας, θα τεθεί σε ισχύ μέσα στις πρώτες εβδομάδες του 2017.
Η Lidl «τρέχει» με εντυπωσιακούς ρυθμούς το τελευταίο διάστημα έχοντας εκμεταλλευτεί το κενό που υπήρξε από την εδώ και σχεδόν δύο χρόνια «απουσία» της Μαρινόπουλος από την αγορά, η οποία – ασχέτως αν λειτουργούσαν τα καταστήματα – έχει χάσει την αρχή της... δεδηλωμένης από το καταναλωτικό κοινό.
Πλέον, η Lidl με 220 καταστήματα και διαρκείς επεκτατικές βλέψεις, βρίσκεται σε γενικευμένη... μετάλλαξη ως προφίλ, εκσυγχρονίζοντας τα καταστήματά της, φεύγοντας από το... αμιγώς discount χαρακτήρα, έχοντας αναβαθμίσει ολοσχερώς όλη την εικόνα της.
Άλλωστε, μαζί με την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι οι δύο όμιλοι που δίνουν τη μεγάλη μάχη για τα καταναλωτικά κοινά της Μαρινόπουλος, εξ ου και οι μεγάλες προσφορές αλλά και οι μεγάλες... εκπτώσεις από αμφότερες τις αλυσίδες. Πρόκειται για «όπλα» που κατά κόρον χρησιμοποιούσε η Μαρινόπουλος, με το... κοινό της να έχει εκπαιδευτεί σ'' αυτές τις λογικές.
Στη διαδικασία της μεταστροφής της Lidl είναι και η περαιτέρω σύνδεσή της με την ελληνική αγορά, τα ελληνικά προϊόντα και γενικώς η ενίσχυση του «ελληνικού» της προφίλ.
Έτσι, μέσω της συμφωνίας με μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, τη Λουξ, επιτυγχάνονται σημαντικά οφέλη για αμφότερους τους ομίλους.
Σε ό,τι αφορά τη Λουξ, η διοίκησή της αναμένει από τη συνεργασία με τη Lidl ενίσχυση του τζίρου πλέον του 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως, με απολύτως συντηρητικές εκτιμήσεις.
Από τον Αύγουστο του 2015 έχει παρουσία σε όλα τα σουπερμάρκετ (και της) Μασούτης, ενώ ήδη από φέτος αναμένεται να φανεί η ενίσχυση των μεριδίων της από την καλύτερη παρουσία της στα δίκτυα διανομής.Πωλήσεις 32 εκατ. το 2016 – Ανάπτυξη 5% το 2017
Η Λουξ, που εν μέσω κρίσης έχει πλέον εδραιωθεί για τα καλά στην ελληνική αγορά, έχει ως επόμενο στοίχημα την ενίσχυση των πωλήσεών της στο εξωτερικό.
Όπως τόνισε χθες η διοίκηση της εταιρείας σε συνάντηση με δημοσιογράφους, για το 2017 εκτιμάται ότι θα υπάρξει ανάπτυξη ύψους 5%, με αιχμή και τα νέα προϊόντα Loux Plus & Light, για την παραγωγή των οποίων υλοποιήθηκε επένδυση ύψους 6 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούμενη από ίδια κεφάλαια. Από το 2004 έχουν επενδυθεί για εγκαταστάσεις, εκσυγχρονισμό παραγωγής και νέα σήματα περί τα 20 εκατ. ευρώ, χωρίς τραπεζικό δανεισμό.
Για το 2016 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 32 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 5% σε σχέση με το 2015 και τα κέρδη προ φόρων αναμένεται ότι θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα (3,3 εκατ. ευρώ).
Στο εννεάμηνο οι πωλήσεις της έτρεξαν με ρυθμό αύξησης 7,5% όταν η αγορά την ίδια περίοδο υποχώρησε κατά 12,5%.
Θυμίζουμε ότι το 2013 ο κύκλος εργασιών ήταν στα 27 εκατ. ευρώ με τα κέρδη στα 2,3 εκατ. ευρώ, το 2014 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν στα 28,9 εκατ. ευρώ με τα μεικτά κέρδη στα 3,1 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 30 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 5% σε σχέση με το 2014, με τα μεικτά κέρδη στα 3,3 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2015 οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 130%, αλλά παρ' όλα αυτά μόλις το 5% των πωλήσεών να της εταιρείας προέρχεται από τις ξένες αγορές. Η διοίκηση της εταιρείας, γνωρίζει ότι τα περιθώρια για περαιτέρω αύξηση πωλήσεων από το εξωτερικό, είναι μεγάλα.
Μερίδια αγοράς, εξαγωγές σε 22 χώρες
Με... ντεμαράζ τα τελευταία χρόνια της κρίσης, η Λουξ έχει ανέλθει στο 9,4% (σε όγκο, lt) και 10,2% (σε αξία) της αγοράς αναψυκτικών συνολικά, ενώ στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση έχει κατακτήσει το 27,2% (σε όγκο, lt) και 30,5% (σε αξία) μεριδίων αγοράς.
Σε ό,τι αφορά τις διεθνείς αγορές, σήμερα τα προϊόντα Λουξ ταξιδεύουν σε 22 χώρες όπως ΗΠΑ, Καναδά, Παναμά, Αυστραλία, Κορέα, Ελβετία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Τσεχία, Αυστρία, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Ντουμπάι, Κατάρ και, πιο πρόσφατα, Ρωσία και Νότια Αφρική. Ως επόμενο βήμα, η εταιρεία στρέφει το βλέμμα στην ενίσχυση της δραστηριότητάς της στη Βόρεια Ευρώπη, με έμφαση στις Σκανδιναβικές χώρες, και τη Μέση Ανατολή.
Με αιχμή τη νέα γενιά αναψυκτικών
Αιχμή για τη διείσδυση της Λουξ στις ξένες αγορές σύμφωνα με τους αδερφούς Μαρλαφέκα θα είναι η νέα γενιά ολιγοθερμικών αναψυκτικών, που περιέχουν μόνο φυσικά γλυκαντικά.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της Λουξ, τα νέα προϊόντα που έχουν μειωμένες θερμίδες έως και 60%, μπορούν να είναι ανταγωνιστικά ακόμη και σε περισσότερο… απαιτητικές αγορές, όπως θεωρούνται οι αγορές της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης, όσο και άλλων περιοχών.
Η εν λόγω σειρά, αποτελεί... απόσταγμα πολλών ετών έρευνας, δοκιμών, πειραματισμών, μια επίπονη και απαιτητική προσπάθεια με στόχο να έρθει το σημερινό αποτέλεσμα, τονίζει η διοίκηση της εταιρείας.
«Φέσι» 400.000 ευρώ από τη Μαρινόπουλος
Αναφορικά με τη Μαρινόπουλος, η διοίκηση της Λουξ τόνισε στους δημοσιογράφους ότι «από τον Απρίλιο αντιληφθήκαμε ότι το διάδοχο σχήμα που ήθελαν να μας παρουσιάσουν θα κατέληγε σε μια λογική “κουρέματος”. Η στάση μας ήταν αρνητική από την πρώτη στιγμή.
Μέχρι και την τελευταία προσπάθεια που έγινε, είχαμε δηλώσει και επίσημα την αντίθεσή μας και ακολουθήσαμε τη νομική οδό για να κατοχυρωθούμε». Επίσης, η διοίκηση της Λουξ ξεκαθάρισε ότι έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες νομικές κινήσεις προκειμένου να διεκδικήσει το «φέσι» των 400.000 ευρώ που της άφησε η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ.
Πάντως, ο κ. Γ. Μαρλαφέκας επανέλαβε ότι «παραμένουμε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί αναφορικά με τις εξελίξεις και κυρίως με τον… τρόπο διάσωσης της Μαρινόπουλος αλλά και τη βιωσιμότητα του όλου εγχειρήματος».
Ποια είναι η Λουξ
Η Λουξ, με έδρα την Πάτρα, έχει δραστηριότητα στο χώρο του αναψυκτικού από το 1950, ενώ σήμερα διαθέτει τρεις ιδιόκτητες υπερσύγχρονες μονάδες στην Πελοπόννησο που εκτείνονται σε συνολική έκταση 33.000 τμ., για την παραγωγή και διανομή των προϊόντων της (Κεφαλόβρυσο, Σαραβάλι Πατρών), καθώς και την καθετοποιημένη παραγωγή της συσκευασίας P.E.T.
Το 2008 η εταιρεία απέκτησε και ένα κέντρο logistics στην Αττική, με στόχο να καλύψει τις συνεχώς αυξανόμενες ανάγκες για μείωση του κόστους μεταφοράς, και του χρόνου παράδοσης των προϊόντων.
Οι μονάδες της Λουξ διαθέτουν υπερσύγχρονα μηχανήματα και ακολουθούν τις πλέον προηγμένες μεθόδους ποιοτικού ελέγχου, υγιεινής και σύγχρονης συσκευασίας. Η παραγωγή της εταιρείας είναι πιστοποιημένη με ISO 9001:2008 και ISO 22000:2005.
Η εταιρεία απασχολεί σήμερα άμεσους και έμμεσους 130 εργαζομένους, στην Αχαΐα, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.