Μείωση τζίρου κατά 20,45% κατέγραψε ο ΟΛΘ το α'' εξάμηνο του 2016, λόγω των συνεχόμενων πολυήμερων απεργιακών κινητοποιήσεων, ενώ μείωση 15,83% σημειώθηκε και στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.
Τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 5.540.950 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 26,18%, ενώ παράλληλα και τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου υποδεικνύουν ανάκαμψη και στο συμβατικό φορτίο γεγονός που θα περιορίσει σημαντικά την πτώση του α'' εξαμήνου.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το Α εξάμηνο του 2016 ανήλθε σε 21.167.064 ευρώ έναντι των 26.609.944 ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2015, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 20,45%, λόγω των συνεχόμενων πολυήμερων απεργιακών κινητοποιήσεων (Μάιος- Ιούνιος 2016) εξαιτίας της επικείμενης ιδιωτικοποίησης της ΟΛΘ ΑΕ.
Μείωση 15,83%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 σημειώθηκε στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που ανήλθαν σε 141.900 TEUs.
Από τα τρέχοντα στατιστικά στοιχεία (Ιουλίου, Αυγούστου, Σεπτεμβρίου) προκύπτει σημαντική αύξηση της διακίνησης σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και εκτιμάται ότι η διακίνηση των Ε/Κ που αποτελεί την βασική πηγή κερδοφορίας της εταιρείας, στο τέλος του 2016, θα κλείσει στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.Η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο, παρουσίασε πτώση κατά 34,34% που οφείλεται στις πολυήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις (Μάιος- Ιούνιος 2016) και στην μείωση της δραστηριότητας των εργοστασίων ενός σημαντικού πελάτη ξηρού χύδην φορτίου, αλλά και στην πολυήμερη διακοπή της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα Σκόπια. Υπάρχει ανάκαμψη στη διακίνηση του φορτίου από το Σεπτέμβριο και εκτιμάται ότι η διακίνηση του συμβατικού φορτίου, στο τέλος του 2016, θα κλείσει με ποσοστό της τάξης -15%.
Τα έσοδα από την εκμετάλλευση χώρων αυξήθηκαν κατά 5,03% λόγω των περισσότερων πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων, που πραγματοποιήθηκαν στους χώρους του Λιμένα και ως αποτέλεσμα της συνεχούς προσπάθειας της εταιρείας για την σύνδεση του Λιμένα με την πόλη.
Τα έσοδα από τον επιβατικό λιμένα αυξήθηκαν κατά 1,31% λόγω της αύξησης των επιβατών κρουαζιέρας και της επαναλειτουργίας της ακτοπλοϊκής σύνδεσης του Λιμένα με τις Βόρειες Σποράδες.Τα έσοδα από την αξιοποίηση των κεφαλαίων της εταιρείας μειώθηκαν κατά 18,59% λόγω της μεγάλης μείωσης των επιτοκίων άνω του 50%.Η Εταιρεία συνέχισε με επιτυχία την πολιτική περιορισμού των εξόδων τα οποία μειώθηκαν κατά 5,83%.
Η Εταιρεία παρά τις αρνητικές εξελίξεις διατηρεί υψηλούς δείκτες κερδοφορίας. Συγκεκριμένα για το α'' εξάμηνο του 2016:
Το μικτό κέρδος διαμορφώθηκε σε 9.198.348 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 43,46% Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 10.325.503 ευρώ, με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 48,78%. Τα αποτελέσματα προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 8.961.938 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 42,34%, ενώ μετά από φόρους τα αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 5.540.950 ευρώ με το ποσοστό επί του κύκλου εργασιών να ανέρχεται στο 26,18%.
Δήλωση Δημήτρη Μακρή, διευθύνοντας σύμβουλος της εταιρείας
Η ΟΛΘ ΑΕ αντιμετώπισε το Α εξάμηνο ιδιαίτερα δυσμενείς εξελίξεις που είχαν επίπτωση στα έσοδα της εταιρείας. Σημειώνεται ότι στις 180 ημέρες του Α εξαμήνου υπήρξαν 32 συνεχόμενες ημέρες απεργίας (Μάιος – Ιούνιος) και επιπλέον 4 εβδομάδες (Απρίλιος) αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα και τις υπερωρίες. Τα αιτήματα των συνδικαλιστικών φορέων για τις απεργιακές κινητοποιήσεις συνδέονταν με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της εταιρείας.
Επίσης, επί 67 ημέρες παρέμεινε κλειστή η σιδηροδρομική σύνδεση προς τα Σκόπια δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη μεταφορά χύδην και γενικού φορτίου ενώ για 20 ημέρες περίπου παρέμεινε κλειστή η οδική σύνδεση προς τη Βουλγαρία αποκλείοντας τη μεταφορά containers.
Διακόπηκε για αυτούς του λόγους η ανοδική τάση (+8%) στη διακίνηση στα containers του πρώτου τετράμηνου (Ιανουάριος – Απρίλιος) και επιδεινώθηκε η αναμενόμενη κάμψη στη διακίνηση του συμβατικού φορτίου.
Το 3μηνο Ιούλιος – Αύγουστος – Σεπτέμβριος 2016 ανακτήθηκε το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης στη διακίνηση containers του Α εξαμήνου και στο τέλος του 2016 εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει τα επίπεδα του 2015. Αντίστοιχα, τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου υποδεικνύουν ανάκαμψη και στο συμβατικό φορτίο που θα περιορίσει σημαντικά την πτώση του Α εξαμήνου.
Η ΟΛΘ ΑΕ στάθηκε δίπλα στους πελάτες και σε συνεργασία μαζί τους προσπάθησε να αμβλύνει τις επιπτώσεις αυτών των εξελίξεων.
Η εταιρεία έδειξε αξιοσημείωτη αντοχή στη δυσμενή συγκυρία και διατήρησε την υψηλή κερδοφορία σε όλους τους δείκτες, με περιορισμό των εξόδων.
Εκτιμάται, με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία του Β εξαμήνου, σημαντική ανάκαμψη της διακίνησης φορτίων και επιβατών και ως εκ τούτου ανάκαμψη τόσο του ετήσιου κύκλου εργασιών όσο και της κερδοφορίας.