Ακόμη ένα μεγάλο βήμα για την πλήρη μετάβαση των φορολογικών διαδικασιών στην ψηφιακή εποχή κάνει η ΑΑΔΕ, θέτοντας σε λειτουργία μια νέα ψηφιακή εφαρμογή, η οποία «λύνει» σε μεγάλο βαθμό τα χέρια των επιχειρήσεων και των ελεύθερων επαγγελματιών.
Με το myDATAapp, το οποίο παρουσιάστηκε από τη διοίκηση της ΑΑΔΕ, η διαχείριση των φορολογικών υποχρεώσεων για τους φορολογούμενους γίνεται ευκολότερη, ενώ εντείνεται και η προσπάθεια για τη μείωση της γραφειοκρατίας.
Η νέα εφαρμογή για κινητά, που ενσωματώνεται στις ήδη διαθέσιμες υπηρεσίες του myAADE app, επιτρέπει την έκδοση και την αυτόματη διαβίβαση όλων των παραστατικών αγοραπωλησίας προϊόντων και υπηρεσιών στην πλατφόρμα myDATA.
Παράλληλα, υποστηρίζει την έκδοση και αποστολή ψηφιακών δελτίων αποστολής, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στη φορολογική διοίκηση να διαθέτει σε χρόνο…dt κρυστάλλινη εικόνα για τις συναλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των χρόνων φόρτωσης και διακίνησης εμπορευμάτων.
Με την επέκταση αυτής της ψηφιακής εφαρμογής, οι φορολογούμενοι θα μπορούν επίσης να αποθηκεύουν και να έχουν άμεση πρόσβαση σε όλα τα πιστοποιητικά που απαιτούνται για τις συναλλαγές τους με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
Επίσης, στον σχεδιασμό της ΑΑΔΕ είναι η ενεργοποίηση chatbot, το οποίο με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης θα δίνει γρήγορες απαντήσεις σε φορολογικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν πολίτες. Προς την ίδια κατεύθυνση και με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογούμενων η διοίκηση της ΑΑΔΕ δρομολογεί κι ένα νέο τηλεφωνικό κέντρο, το οποίο θα στελεχωθεί με εξειδικευμένο προσωπικό, προκειμένου να εξυπηρετεί τους φορολογούμενους, προσφέροντας άμεσες και αξιόπιστες λύσεις στις απορίες τους.
Νέα εφαρμογή για εύκολη τακτοποίηση φορολογικών υποχρεώσεων μέσω κινητού. Τι προβλέπει:
- Έκδοση τιμολογίων και ψηφιακών δελτίων αποστολής: Οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια και να τα ανεβάζουν αυτόματα στα ηλεκτρονικά βιβλία myDATA. Παράλληλα, μέσω των ψηφιακών δελτίων αποστολής, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί αποκτούν σε πραγματικό χρόνο πλήρη εικόνα της διακίνησης προϊόντων.
- Αποθήκευση εγγράφων και πιστοποιητικών: Οι φορολογούμενοι μπορούν να διατηρούν ψηφιακά έγγραφα και πιστοποιητικά, έτοιμα για χρήση σε κάθε συναλλαγή.
- Πραγματικός χρόνος ενημέρωσης: Άμεση πρόσβαση στον φορολογικό λογαριασμό για ενημέρωση σχετικά με τρέχουσες οφειλές, επιστροφές και άλλες συναλλαγές.
- Ασφαλείς πληρωμές: Οι οφειλές μπορούν να εξοφληθούν εύκολα και γρήγορα μέσω της εφαρμογής, χρησιμοποιώντας IRIS ή κάρτα.
- Διαχείριση προσωπικών στοιχείων: Οι χρήστες μπορούν να ενημερώνουν στοιχεία επικοινωνίας, να δηλώνουν IBAN για επιστροφές φόρου.
- Παρακολούθηση και διαχείριση αιτημάτων και ραντεβού με τη φορολογική διοίκηση.
- Πρόσβαση στα «Μηνύματά μου» για λήψη και διαχείριση εξατομικευμένων μηνυμάτων από την ΑΑΔΕ.
- Εξειδικευμένες ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για πολίτες, επιτηδευματίες και φοροτεχνικούς, καθώς και εξατομικευμένες φορολογικές ενημερώσεις.
- MyWallet: Δυνατότητα αποθήκευσης και εύκολης πρόσβασης σε βασικά έγγραφα, όπως φορολογική ενημερότητα, τέλη κυκλοφορίας και πιστοποιητικά.
- Το ενσωματωμένο chatbot, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα δίνει απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα, καλύπτοντας τις ανάγκες πολιτών και επαγγελματιών.
Η εφαρμογή αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τον εκσυγχρονισμό και την απλούστευση των φορολογικών διαδικασιών, διευκολύνοντας την καθημερινότητα πολιτών, επαγγελματιών και επιχειρήσεων.