Του Γιώργου Φιντικάκη
Δεν είναι μόνο το δάσος και η αρχαιολογία που πονοκεφαλιάζουν όσους ασχολούνται με το Ελληνικό, αφού οι εκκρεμότητες είναι δεκάδες, με χαρακτηριστική την περίπτωση του ΟΑΣΑ.
Ο οργανισμός δεν έχει ακόμη βρει όχι μόνο την έκταση που θα φιλοξενήσει το νέο του αμαξοστάσιο, αλλά ούτε και έχει εξασφαλίσει κονδύλι 35 εκατ. ευρώ που, όπως υποστηρίζει σε επιστολή του, απαιτείται για την μετακόμισή του από το πρώην αεροδρόμιο.
Το αποκαλύπτει έγγραφο του διευθύνοντος συμβούλου του οργανισμού Ιωάννη Σκουμπούρη που κατέθεσε χθες στην Βουλή ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννη Μανιάτη.
Σύμφωνα με αυτό: "Σας ενημερώνουμε ότι το θέμα της μετεγκατάστασης του αμαξοστασίου της ΟΣΥ Α.Ε. στο Ελληνικό, εξετάζεται από την Ομάδα Εργασίας που συστάθηκε με την υπ. αριθμ. Οικ28426/858/Φ2/20-04-2016 απόφαση της Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κας Μ.Χρυσοβελώνη, με θέμα την εξεύρεση κατάλληλων χώρων για την μετεγκατάσταση του Αμαξοστασίου της ΟΣΥ Α.Ε., του Εργαστηρίου Οχημάτων και του Δημοσίου ΚΤΕΟ από το χώρο του πρώην Αεροδρομίου στο Ελληνικό. Επισημαίνεται ότι για την απομάκρυνση του αμαξοστασίου της ΟΣΥ ΑΕ. από το Ελληνικό, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η εξεύρεση κατάλληλου χώρου στην ευρύτερη περιοχή της νότιας Αττικής, καθώς και η εξασφάλιση της κάλυψης του απαιτούμενου κόστους μετεγκατάστασης, το οποίο εκτιμάται από τις υπηρεσίες της ΟΣΥ Α.Ε. σε 35.000.000 ευρώ περίπου”.
Το συμπέρασμα είναι ότι ένα και πλέον χρόνο από τον Απρίλιο του 2016 οπότε και ελήφθη η απόφαση μετεγκατάστασης, όχι μόνο το αμαξοστάσιο δεν έχει μεταφερθεί, αλλά οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΟΣΥ (θυγατρική του ΟΑΣΑ) δεν έχουν ακόμη εντοπίσει την έκταση που θα το φιλοξενήσει, ούτε και έχουν εξευρεθεί τα κονδύλια. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι η Ελληνικόν Α.Ε. έθεσε για πρώτη φορά το θέμα στην ΟΣΥ τον Φεβρουάριο του 2016, και από τότε οι αρμόδιες υπηρεσίες έκαναν λόγο για ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα, καθώς πρόκειται για χρονοβόρο διαδικασία με υψηλό κόστος. Τα ίδια υποστηρίζουν και σήμερα.
Το μόνο που έχει αλλάξει γύρω από το θέμα είναι πως ο οργανισμός αστικών συγκοινωνιών έχει κατεβάσει τις αρχικές του απαιτήσεις. Έως πρότινος φερόταν να ζητά 90 εκατ. ευρώ για να βρει νέο αμαξοστάσιο και ας υποστήριζαν έμπειρα στελέχη του, πως ένα απλό ξεσκαρτάρισμα των εν λειτουργία οχημάτων από εκείνα που δεν χρήζουν επισκευής αλλά φιλοξενούνται στο πρώην αεροδρόμιο, θα έλυνε το πρόβλημα με πολύ χαμηλότερο κόστος.
Το αμαξοστάσιο του Ελληνικού, που λειτουργεί από τα μέσα της δεκαετίας του 1980, είχε παραχωρηθεί στην τότε ΕΑΣ (Επιχείρηση Αστικών Συγκοινωνιών) από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας για 99 χρόνια. Εκτείνεται σε 62.780 τ.μ., σε αυτό μέχρι πρότινος στάθμευαν 406 λεωφορεία, και απασχολεί γύρω στους 800 εργαζόμενους των Οδικών Συγκοινωνιών.
Το ζήτημα δεν είναι το μοναδικό που εκκρεμεί. Σε εξέλιξη βρίσκονται ακόμη οι διαδικασίες για την απομάκρυνση άλλων ιδιωτών - χρηστών του ακινήτου όπως για παράδειγμα η πίστα καρτ στον Άγιο Κοσμά και σειρά κέντρων διασκεδάσεως στην παραλιακή ζώνη, ενώ φυσικά εκκρεμεί η μεταφορά των 3.000 μεταναστών που συνεχίζουν να βρίσκονται στον χώρο του πρώην αεροδρομίου.