Ισχυρό ενδιαφέρον που τροφοδοτεί προς τα πάνω τις ζητούμενες τιμές εμφανίζουν οι συνοικίες πέριξ των σταθμών του μετρό, αυτών που, πρόσφατα, παραδόθηκαν σε λειτουργία, όπως και όσων πρόκειται να δοθούν προς χρήση μέσα σε περίπου ένα χρόνο.
Η τάση αυτή υπακούει στο διαχρονικό κανόνα της αγοράς, όπως αναφέρουν οι μεσίτες, βάσει του οποίου ένα ακίνητο που βρίσκεται κοντά σε μέσο σταθερής τροχιάς προσελκύει ζήτηση, είτε πρόκειται για ενοικίαση είτε για πώληση.
Ως αποτέλεσμα, η πρόσφατη παράδοση από την Άβαξ σε λειτουργία των σταθμών Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια ταρακούνησε τα νερά του real estate των Δυτικών Προαστίων το οποίο παράγοντες της αγοράς συνέστηναν, εδώ και πολλά χρόνια, ως επενδυτική επιλογή. Δεν είναι τυχαίο ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2020, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, οι τιμές των διαμερισμάτων στα Δυτικά Προάστια αυξήθηκαν σε ποσοστό 7%, σε περίπου 1.300 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο.
Πλέον, οι ειδικοί συμβουλεύουν όσους επιδιώκουν να αγοράσουν σπίτι να αξιολογήσουν τις συνοικίες που βρίσκονται πέριξ σταθμών του μετρό της επέκτασης της γραμμής 3 προς Πειραιά που πρόκειται να παραδοθούν σε χρήση με ορίζοντα το καλοκαίρι του 2022.
Ο λόγος τους τρεις σταθμούς του μετρό σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο. Εξάλλου, ο Πειραιάς συγκεντρώνει, εδώ και αρκετό καιρό, σημαντική ζήτηση, ενώ στο προάστιο, όπου βρίσκεται το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, οι συνοικίες που γειτνιάζουν με τις πρώην εγκαταστάσεις της καπνοβιομηχανίας Παπαστράτος έχουν αναβαθμιστεί σημαντικά, λόγω της αξιοποίησης των συγκεκριμένων ακινήτων από την κοινοπραξία εταιρειών Grivalia-Dimand. Σήμερα, οι ζητούμενες τιμές ανά τετραγωνικό μέτρο στον Πειραιά τοποθετούνται σε περίπου 1.500 ευρώ.
Οι περιοχές που είναι σε εγγύτητα με το Μετρό, όχι μόνον προσελκύουν ισχυρό αγοραστικό ή μισθωτικό ενδιαφέρον, αλλά, σε περίπτωση που είναι υποβαθμισμένες, αναγεννιούνται και αστικοποιούνται. Υπό το πρίσμα αυτό, η Ακαδημία Πλάτωνος αποτελεί επενδυτική επιλογή για μικρομεσαίους επενδυτές, ενώ στο Αιγάλεω η ζήτηση που ήταν διαχρονικά μεγάλη, λόγω των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων που βρίσκονται στο προάστιο, ενισχύθηκε περαιτέρω εξαιτίας του Μετρό, όπως εξηγούν μεσίτες.
Game changer για την αγορά ακινήτων θα αποτελέσει και η επέκταση της γραμμής 4 του Μετρό του οποίου οι κατασκευαστικές εργασίες εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν αρχές του 2022. Εξάλλου, το αμέσως προσεχές διάστημα, πρόκειται να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες του έργου ύψους 1,8 δισ. ευρώ.
Τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν στη Βεΐκου και την Κατεχάκη, επειδή στα δύο αυτά σημεία, που αποτελούν την αρχή και το τέλος του έργου, θα ξεκινήσουν τις εργασίες τους οι δύο μετροπόντικες της γραμμής 4 του Μετρό.
Η πρώτη φάση της γραμμής 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή, που περιλαμβάνει συνολικά 15 σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή), δίχως αμφισβήτηση θα ωθήσει προς τα πάνω τις τιμές των ακινήτων.
Ωστόσο, υπάρχει και μία πτυχή που πολλοί ενδεχομένως να μην έχουν υπολογίσει.
Δεδομένου ότι οι κατασκευαστικές εργασίες θα διαρκέσουν για τουλάχιστον δέκα χρόνια, είναι βέβαιο ότι η καθημερινότητα και η ποιότητα ζωής όσων κατοικούν στο κέντρο θα διαταραχθεί σημαντικά.
Κατοικίες που βρίσκονται κοντά στα εργοτάξια θα είναι αντιμέτωπες με το θόρυβο και την έλλειψη χώρων στάθμευσης, ενώ η αναγκαία διακοπής της κυκλοφορίας σε ορισμένους δρόμους, θα ενισχύσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στο κέντρο της Αθήνας, κυρίως, εάν δεν αυξηθεί η χρήση των μέσων μεταφοράς, γεγονός που εξαρτάται από την πορεία της πανδημίας. Πρόκειται, όπως εξηγούν μεσίτες, για αναγκαίο κακό που σε βάθος χρόνου θα «προικίσει» τα ακίνητα κοντά σε μετρό με υπεραξίες. Αρκεί βέβαια, οι μόνιμοι κάτοικοι να βρουν modus operandi.