Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι αναπλάσεις και η υλοποίηση νέων ή αναβάθμιση των υφιστάμενων μέσων σταθερής τροχιάς υπολογίζεται ότι μπορούν να αυξήσουν την τιμή ενός ακινήτου έως και 20%. Στη δημοπράτηση ενός τέτοιου έργου, που εκτιμάται ότι θα κάνει ελκυστικότερη την αγορά ακινήτων πέριξ του Σταθμού Λαρίσης προχώρησε η ΕΡΓΟΣΕ.
Ο λόγος για την κατασκευή των υπολειπόμενων εργασιών σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στον σιδηροδρομικό σταθμό (Σ.Σ.) Αθηνών (όπως έχει μετονομαστεί ο σταθμός Λαρίσης) που αποτελεί ένα από τα βασικά σημεία εισόδου στην πρωτεύουσα. Προτού προχωρήσουμε σε λεπτομέρειες, το κρίσιμο αυτό έργο, που εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, θα καταστήσει ακόμη πιο λειτουργικό το σταθμό Αθήνας επειδή προβλέπονται σημαντικές παρεμβάσεις στους χώρους του σταθμού. Και θα αναβαθμίσει βέβαια το σιδηρόδρομο, καθότι θα τοποθετηθεί ηλεκτροκίνηση, θα αναβαθμιστεί η επιδομή (δηλ. οι σιδηροτροχιές) και η υποδομή, δηλαδή το έδαφος που υπάρχει κάτω από τις σιδηροτροχιές.
Τι επακριβώς όμως, περιλαμβάνει το έργο που έχει προϋπολογισμό 34 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2024 και αναμένεται να προσελκύσει μεγάλες τεχνικές εταιρίες;
- Την πλήρη κατασκευή των νέων αποβαθρών Νο 1, 2 και 3 μετά των στεγάστρων τους και την θεμελίωση των μελλοντικών εγκαταστάσεων των επιπέδων 1 και 2.
-Την ολοκλήρωση της κατασκευής της μεγάλης υπόγειας πεζοδιάβασης του Σ.Σ. Αθηνών προς τη Χιλιομετρική Θέση 10+300 κάτω από τις κατασκευαζόμενες νέες αποβάθρες Νο 1, 2 και 3. Σε αυτό συμπεριλαμβάνεται η υλοποίηση του κελύφους των καταστημάτων εντός της υπόγειας διάβασης, οι σκάλες, οι κυλιόμενες σκάλες, οι ανελκυστήρες και η σύνδεση με τον Σταθμό «Λαρίσης» της Αττικό Μετρό. Η σύνδεση του σταθμού Λαρίσης με το Μετρό θα ενισχύσει τη λειτουργικότητα του έργου, εξοικονομώντας χρόνο από τους επιβάτες που μεταβαίνουν από τον ένα σταθμό στον άλλο.
-Την κατασκευή της Νότιας εισόδου του Σ.Σ. Αθηνών και σύνδεση με το Αττικό Μετρό. Για την κατασκευή απαιτείται να προηγηθεί η καθαίρεση μέρους του υπάρχοντος κτιρίου του σταθμού (κατάστημα ΟΠΑΠ) και να αποκατασταθεί η πλαϊνή όψη του κτιρίου μετά τις αναγκαίες παρεμβάσεις. Όπως και να καθαιρεθεί ο πέτρινος τοίχος κατά μήκος της οδού Δεληγιάννη και το κτίριο Νο 3 στο τέλος της αποβάθρας Νο 1. - Την κατασκευή νέων τμημάτων αγωγών που διασχίζουν εγκαρσίως τις σιδηροδρομικές γραμμές
-Την ολοκλήρωση της ράμπας εισόδου στη μεγάλη πεζοδιάβαση από την οδό Κωνσταντινουπόλεως, με την τοποθέτηση πλακόστρωσης και φωτισμού.
-Την κατασκευή τριών νέων μεταλλικών άνω πεζοδιαβάσεων εντός του Σ.Σ. Αθηνών
-Την εγκατάσταση νέου αποχετευτικού δικτύου ομβρίων των σιδηροδρομικών γραμμών 1 έως κα ι6 και των νέων αποβάθρων 1, 2 και 3
-Την κατασκευή της υποδομής και των χωματουργικών έργων κατασκευής του υποστρώματος της επιδομής
-Την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης μέσω εναέριας (‘‘αλυσοειδούς’’) γραμμής επαφής 25 KV – 50 Hz σε μήκος περίπου 7 χιλιομέτρων.
-Τη σήμανση - ασφάλιση στις εισόδους και εξόδους του Σ.Σ. Αθηνών.
Για το έργο έχει οριστεί ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών η 18η Οκτωβρίου, ενώ εάν δε δοθεί παράταση, οι προσφορές θα αποσφραγιστούν στις 22 Οκτωβρίου. Σημειώνεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και τον αρμόδιο υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη προωθεί σιδηροδρομικά έργα άνω των 4 δισ. ευρώ.