Με ένα άκρως «επιθετικό» αναπτυξιακό πλάνο γιορτάζει τα 100 χρόνια λειτουργίας του ο όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος, εστιασμένος κυρίως στον τομέα της ηλεκτροκίνησης όπου αναμένεται να εισέλθει και στον τομέα των ΙΧ αυτοκινήτων έως το τέλος της χρήσης, ενώ επιθετικά κινείται και στην καινοτομία μέσω του νέου Business Unit με στόχο τη βελτίωση του αποτύπωμα της.
Ο όμιλος που έχει αποδείξει στην πολυετή πορεία του ότι αναπτύσσεται με αργά αλλά σίγουρα βήματα, πέτυχε το 2021 ρεκόρ αποτελεσμάτων και προχωρά με απόφαση της γενικής συνέλευσης στη διανομή 0,30 ευρώ ανά μετοχή, έναντι 0,10 ευρώ το 2020. Παράλληλα στις αποφάσεις της συνέλευσης περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών για την επόμενη διετία με ανώτατο όριο το 10% του μετοχικού κεφαλαίου.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία μέσω του προηγούμενου προγράμματος κατέχει 7,47% του μετοχικού κεφαλαίου με μέση τιμή κτίσης τα 4 ευρώ. Όσον αφορά τον τρόπο αξιοποίησης των ίδιων μετοχών η διοίκηση ενημέρωσε ότι η σχετική απόφαση θα ληφθεί στο τέλος της διετίας, αν δηλαδή θα διαγραφούν, θα μοιραστούν ως μπόνους στα στελέχη ή θα δοθούν σε θεσμικούς, ανάλογα με τα τότε δεδομένα τα οποία θα συνεκτιμηθούν.
Κατά την διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Θ. Αναγνωστόπουλος ανέφερε ότι τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου με βάση και την εικόνα του τετραμήνου εκτιμάται ότι θα κινηθούν σταθερά ανοδικά, χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένο guidance καθώς όπως ανέφερε η αστάθεια που παρατηρείτε σε διεθνές επίπεδο και επηρεάζει και την ελληνική αγορά τόσο στην ενέργεια όσο και στην εφοδιαστική αλυσίδα δεν επιτρέπει απόλυτες προβλέψεις.
Βασική στρατηγική της εισηγμένης, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της εταιρείας Μ. Οικονομάκη αποτελεί η παρακολούθηση της ελληνικής αγοράς για νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες αλλά και η επέκταση στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, αποκαλύπτοντας ότι η Π. Πετρόπουλος είναι στην φάση διερευνητικών επαφών, οι οποίες αναμένεται να καταλήξουν στο επόμενο διάστημα και συγκεκριμένα μέχρι το τέλος του έτους , για στην ανάληψη αντιπροσώπευσης ηλεκτροκίνητων IX αυτοκινήτων και ενδεχομένως για περισσότερες από μια τέτοιες συμφωνίες. Άλλωστε εντός του 2022 αναμένεται να καταγραφούν και τα πρώτα αποτελέσματα από τη δραστηριότητα της ηλεκτροκίνησης που αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αγορά για το μέλλον.
Υπενθυμίζεται ότι ο Όμιλος έχει ξεκινήσει ήδη δύο σημαντικές συνεργασίες στο χώρο της ηλεκτροκίνησης με την κορυφαία εταιρία στον κλάδο των ηλεκτρικών οχημάτων BYD, (Build Your Dreams) και με τη Maxus, μέλος του μεγαλύτερου ομίλου κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα της SAIC, που πρωταγωνιστεί στην κατασκευή κυρίως ηλεκτροκίνητων επαγγελματικών οχημάτων (Vans).
Ανοδική αναμένεται και η χρήση του 2022 στο σύνολο της, αν και εκτιμάται ότι μπορεί να καταγραφούν σημάδια σταθεροποίησης σε συγκεκριμένες επιχειρηματικές μονάδες όπως αυτή των αγροτικών μηχανημάτων που το 2021 αποτέλεσε έτος ρεκόρ λόγω των υψηλών επιδοτήσεων στον αγροτικό τομέα, οι οποίες δεν αναμένεται να έχουν αντίστοιχο μέγεθος για την τρέχουσα χρήση.
Ωστόσο, η άνοδος του τουρισμού ενισχύει συγκεκριμένες επιχειρηματικές μονάδες της εισηγμένης όπως τα λεωφορεία αλλά και τα είδη για σκάφη και η διοίκηση εξετάζει την επέκταση των δραστηριοτήτων της και στην αγορά ειδών για yachts και mega yachts, ενώ εντός της χρονιάς αναμένονται και νέες συνεργασίες.
Όσον αφορά στον διαγωνισμό για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, στον οποίο η Π. Πετρόπουλος σε συνεργασία με την κινεζική BYD διεκδικούν δύο τμήματα αυτού (100 και 250 οχήματα, αντίστοιχα, του οποίου ενδεχόμενα έσοδα δεν περιλαμβάνονται στον προϋπολογισμό που έχει καταρτίσει η εισηγμένη, νεότερα αναμένονται έως το Φθινόπωρο. Ειδικότερα όπως αναφέρθηκε ο διαγωνισμός βρίσκεται στη φάση ολοκλήρωσης της τεχνικής αξιολόγησης και θα ακολουθήσει η οικονομική αξιολόγηση, εφόσον δε θα υπάρξουν ενστάσεις.
Σημειώνεται ότι η ημερομηνία παράδοσης των λεωφορείων προβλέπεται μέσα σε έντεκα μήνες μετά από την ανάθεση (δηλαδή μέσα στο 2023). Η συνεργασία μεταξύ Π. Πετρόπουλος και BYD στην οποία μετέχει με ποσοστό της τάξεως του 10% ο παγκοσμίως γνωστός επενδυτής W. Buffet, είναι σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να επεκταθεί καθώς η BYD εισέρχεται σε νέους τομείς και ειδικότερα στα φορτηγά και τα vans. Ο κινεζικός όμιλος διαθέτει ισχυρή παρουσία με εργοστάσια στην Ευρώπη, και κατέχει ηγετικό μερίδιο αγοράς στις περισσότερες χώρες της Γηραιάς Ηπείρου.
Σημειώθηκε δε ότι από την αρχή της φετινής χρονιάς η εισηγμένη ξεκίνησε νέο Business Unit που εστιάζει στην καινοτομία και στόχο έχει το πώς θα βελτιωθεί το αποτύπωμα της εταιρείας, καθώς μέχρι σήμερα εστιάζει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αναμφίβολα, η όλη στροφή θα περάσει και μέσα από τις συνεργασίες με ξένους αντιπροσώπους, πλην όμως η διοίκηση πιστεύει πως η εταιρεία θα πρέπει να προχωρήσει και στις δικές της καινοτόμες λύσεις.