Του Απόστολου Σκουμπούρη
Στη μεγάλη έκταση της πειρατείας στην Ελλάδα καθώς υπάρχουν περίπου 200 χιλιάδες παράνομα «κουτιά», αλλά και στην υπερβολικά μεγάλη φορολόγηση απέδωσε το γεγονός ότι η συνδρομητική τηλεόραση στην Ελλάδα παρουσιάζει κάποια σημάδια κόπωσης ο εκτελεστικός διευθυντής της Cosmote TV Δημήτρης Μιχαλάκης, κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης των νέων Over The Top (OTT) υπηρεσιών της πλατφόρμας.
Ο ίδιος τόνισε ότι η πειρατεία είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για τους παρόχους περιεχομένου και είναι επείγον να αντιμετωπιστεί, καθώς η χώρα μας έχει έχει αρνητική πρωτιά στον τομέα αυτό, με πολύ μεγάλες απώλειες για τους δημιουργούς, τους παρόχους και το ίδιο το κράτος. Από την πειρατεία, εκτιμάται ότι το κράτος χάνει κάθε χρόνο πάνω από 6 εκατ. ευρώ και η αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης υπερδιπλάσια.
Παράλληλα, επανέλαβε ότι υπάρχει συνεργασία με τους άλλους παρόχους και τις αρμόδιες αρχές για την αντιμετώπιση της «πληγής» της πειρατείας, ενώ για τη φορολογία τόνισε ότι κρατάει τις τιμές ψηλά, αναχαιτίζοντας το momentum νέων συνδρομητών.
Σε κάθε περίπτωση ο κ. Μιχαλάκης τόνισε πως στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 3,7 εκατ. νοικοκυριά ενώ αυτή τη στιγμή οι (επίσημοι) χρήστες συνδρομητικών υπηρεσιών ανέρχονται σε 1,05 εκατ. (νοικοκυριά, καταστήματα διασκέδασης, καφέ, πρακτορεία Προ-Πο κ.λπ.). Φυσικά υπάρχουν και καταστήματα διασκέδασης ή Προ-Πο που διαθέτουν και τις δύο συνδρομητικές πλατφόρμες, οπότε καταγράφεται και ένας βαθμός επικάλυψης, χωρίς όμως να υπάρχουν ακριβή στοιχεία επ'' αυτού.
Η Cosmote TV έχει φτάσει αυτή τη στιγμή να έχει 550.000 συνδρομητές, ευρισκόμενη στην πρώτη θέση της αγοράς, ενώ όπως τόνισε στο Liberal ο κ. Μιχαλάκης, η πλατφόρμα απασχολεί περίπου 300 εργαζόμενους, ενώ μέσω όλης της «αλυσίδας» παραγωγών, δημιουργών, ταινιών κ.λπ. επηρεάζονται εκατοντάδες επιπλέον θέσεις εργασίας.
Όπως είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στο Liberal το Μάρτιο του 2018 ο κ. Μιχαλάκης, «η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα βρίσκεται περίπου στο 25%, ενώ όταν ξεκίνησε η Cosmote TV ο βαθμός διείσδυσης ήταν στο 11%. Δηλαδή, μέσα σε λίγα χρόνια υπερδιπλασιάστηκε. Πιστεύω ότι μπορούμε να φτάσουμε στα επίπεδα των «προχωρημένων» χωρών -σε επίπεδο pay TV- του ευρωπαϊκού Νότου, δηλαδή στο 30-35%».
Σε κάθε περίπτωση, η είσοδος της Cosmote TV στις συνδρομητικές τηλεοπτικές υπηρεσίες «άνοιξε» περαιτέρω αυτή την αγορά και δεν «κανιβάλισε» το μερίδιο της Nova (Forthnet).
Θυμίζουμε ότι η Cosmote TV μπήκε στην αγορά το δεύτερο μισό του 2011, όπου εξασφάλισε αρχικά 60 χιλιάδες συνδρομές, οι οποίες είχαν διπλασιαστεί στα τέλη του 2012, το 2013 ανήλθαν στις 256.000, το 2014 στις 353.000, στο τέλος του 2015 οι συνδρομητές ήταν στους 446.000 και πλέον είναι στις 550.000.
Αυτή τη στιγμή η Cosmote TV διαθέτει 16 κανάλια δικής της παραγωγής (CINEMA, SPORT, HISTORY), προβάλει συνολικά 90 ψηφιακά κανάλια, ενώ 200.000 περίπου χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες demand. Όπως τόνισε χθες ο κ. Μιχαλάκης η πλατφόρμα διαθέτει τα πιο σύγχρονα στούντιο στη ΝΑ Ευρώπη (στο κτήριο που παλαιότερα στεγάζονταν ο «Χρυσός Οδηγός» στην Κηφισιά).
Το Cosmote History που ιδρύθηκε το 2016 έχει ήδη κάνει έως τώρα πάνω από 80 παραγωγές, ενώ μεταξύ 2019 και 2020 δρομολογούνται επιπλέον 20 παραγωγές.
Τι περιέχουν οι νέες Over The Top υπηρεσίες
Οι υπηρεσίες Over The Top (OTT) που παρουσιάστηκαν χθες στους δημοσιογράφους, ετοιμάζονταν ενάμιση χρόνο και στοχεύουν να περάσουν την πλατφόρμα στη νέα ψηφιακή και διαδραστική εποχή, όπου ο πελάτης – συνδρομητής συμμετέχει και συνδιαμορφώνει το «πρόγραμμα» που παρακολουθεί.
Όπως τονίστηκε, η νέα ΟΤΤ υπηρεσία που βασίζεται στην τεχνολογική πλατφόρμα της Comcast- έχει φρέσκο μενού και περιβάλλον χρήσης, για κοινή εμπειρία σε όλες τις οθόνες (TV, tablets, smartphones, PC), ενώ προσφέρει στον χρήστη προσωποποιημένες προτάσεις περιεχομένου μέσω recommendation engine, καθώς και πιο εύκολο τρόπο εύρεσης του περιεχομένου που τον ενδιαφέρει.
Βασικό πλεονέκτημα της υπηρεσίας, είναι ότι αποτελεί την πρώτη streaming πλατφόρμα στην Ελλάδα και μία από τις λίγες διεθνώς, που συνδυάζει το ζωντανό πρόγραμμα των linear καναλιών με το on demand περιεχόμενο, κάνοντας στον χρήστη προτάσεις που ταιριάζουν καλύτερα στις προτιμήσεις και τις συνήθειές του.
Επίσης, η OTT υπηρεσία της COSMOTE TV, είναι η μόνη που προσφέρει premium περιεχόμενο σε όλες τις κατηγορίες προγράμματος (ταινίες, σειρές, αθλητικά, ντοκιμαντέρ, παιδικά, πρόγραμμα από ελεύθερα κανάλια κτλ).
Θα παρέχεται με WiFi Android αποκωδικοποιητή, που λειτουργεί με οποιοδήποτε δίκτυο σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας, ενώ θα είναι διαθέσιμη με app για tablets/smartphones/PCs/laptops και σύντομα με app για Smart TVs (πχ. Samsung, LG, Sony). Η νέα υπηρεσία θα είναι διαθέσιμη εμπορικά στα καταστήματα Cosmote και Γερμανός από τις 10 Δεκεμβρίου και μετά.