Τα κινητά, που έχουν καταστεί η φυσική προέκταση του χεριού μας, καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό το περιεχόμενο που καταναλώνουμε, ενώ ταυτόχρονα έχουν μετατραπεί σε νούμερο ένα μηχανή αναζήτησης για οποιαδήποτε πληροφορία χρειαζόμαστε σε σχέση με μια υπηρεσία ή ένα προϊόν.
Αντίστοιχα για τις επιχειρήσεις αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο, καθώς οι εργαζόμενοι, μπορούν να ελέγχουν τα επαγγελματικά τους e-mail, να πραγματοποιούν πληρωμές και να προχωρούν διαδικασίες χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία στο γραφείο.
Την ίδια ώρα, ένας στους τέσσερις καταναλωτές χρησιμοποιεί το κινητό του για να συγκρίνει τιμές, ακόμα και τη στιγμή που ετοιμάζεται να κάνει μία αγορά. Οι δε πληρωμές μέσω κινητού ενισχύονται ως ποσοστό και αναμένεται να ξεπεράσουν το 40% των συνολικών συναλλαγών στις μεγάλες αγορές των ΗΠΑ, της Κίνας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Ελλάδα ακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις που καταγράφονται στη Γηραιά Ήπειρο, αλλά και παγκοσμίως, αναπτύσσει με γοργούς ρυθμούς το ηλεκτρονικό της εμπόριο. Ειδικότερα, έως τα τέλη του 2019, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα €4 δις, αυξημένος κατά 8% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με τους νεότερους σε ηλικία να δηλώνουν εξοικειωμένοι με τον ψηφιακό τρόπο παραγγελίας και κατ'' επέκταση την ηλεκτρονική πληρωμή.
Αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών, που έχουν χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά για να αγοράσουν κάτι, έχει αυξηθεί από 27% που ήταν το 2012 σε πάνω από 40% στα τέλη του 2018.
Η δύναμη του sms
Λαμβάνοντας υπόψη τη δυναμική των κινητών τηλεφώνων, οι εταιρείες εντάσσουν στη στρατηγική μάρκετινγκ την αποστολή sms, αναγνωρίζοντας τη διείσδυση που έχει στο καταναλωτικό κοινό.
Όπως επισημαίνεται στο SMSAPI Report 2018, πάνω από το 35% των καταναλωτών είναι διατεθειμένοι να δώσουν τον αριθμό του τηλεφώνου τους, προκειμένου να λαμβάνουν καλύτερη ενημέρωση και προσφορές για τις αγορές τους. Στην έρευνα υπογραμμίζεται πως χάρη στην άμεση και γρήγορη επικοινωνία που προσφέρει το sms, οι επιχειρήσεις είναι σε θέση να βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τους πελάτες τους και να επηρεάζουν τον όγκο πωλήσεων, ειδικά όταν θέλουν να ανακοινώσουν εκπτώσεις, προσφορές ή νέα προϊόντα.
Οι αναλυτές της SMSAPI εξηγούν ότι αυτό έχει εφαρμογή στον ευρύτερο κλάδο του εμπορίου και των υπηρεσιών, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το εμπόριο προϊόντων τεχνολογίας, αλλά και την εστίαση. Ιδιαίτερα οι μεγάλες αλυσίδες αυτών των κλάδων, μέσω του sms “χτίζουν” όχι μόνο σταθερό κανάλι επικοινωνίας με τους πελάτες τους, αλλά και δυναμικά “loyalty clubs”.