Επιβεβαιώνοντας ότι οι ψηφιακά ώριμες επιχειρήσεις, αυτές που έχουν εξοικειωθεί με τη νέα τεχνολογική εποχή και αξιοποιούν τις δυνατότητες που αυτή παρέχει, είναι πιο ανθεκτικές στις επιπτώσεις του Covid-19 και καλύτερα καταρτισμένες για να αντέξουν και να περάσουν στη νέα εποχή, η εταιρεία Πλαίσιο πέτυχε – μέσα στην καραντίνα – αύξηση πωλήσεων και κερδών.
Πρόκειται για μια επιβεβαίωση ότι η υψηλή εξειδίκευση στις νέες τεχνολογίες και η σημαντική εμπειρία στο χώρο της καινοτομίας και των on line πωλήσεων, είναι το καλύτερο «διαβατήριο» για τη μετάβαση στη νέα εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης, την οποία η πανδημία επισπεύδει.
Έτσι λοιπόν, η εταιρεία Πλαίσιο, παρά το κλείσιμο των 24 φυσικών καταστημάτων της για δύο περίπου μήνες όπως και σε όλο το λιανικό εμπόριο, πέτυχε αύξηση πωλήσεων μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Πιο αναλυτικά, ο κύκλος εργασιών το πρώτο εξάμηνο του 2020 έφτασε στα 148,6 εκατ. ευρώ έναντι 137,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019, μια αύξηση που μεταφράζεται σε 8%. Τα EBITDA σταθεροποιήθηκαν σε ελαφρά υψηλότερα επίπεδα (+1,5%) και πάνω από τα 5 εκατ. ευρώ, κυρίως ως συνέπεια της βελτίωσης των χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων.
Τα προ φόρων κέρδη ενισχύθηκαν κατά 4,3% στο 0,5 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή κερδοφορία σημείωσε σημαντική ανάκαμψη 85,5% στο 0,3 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η Πλαίσιο εμφάνισε βελτιωμένη ταμειακή ρευστότητα σε διψήφιο ποσοστό που υπερβαίνει τα 43 εκατ. ευρώ και σταθερή καθαρή ρευστότητα 29,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα ίδια κεφάλαια παραμένουν σταθερά ισχυρά, ξεπερνώντας τα 93 εκατ. ευρώ.
Γ. Γεράρδος: Η στρατηγική της στοχευμένης ανάπτυξης, αποδεικνύεται σωστή
Εξηγώντας την ανθεκτική εικόνα αποτελεσμάτων της Πλαίσιο Computers, ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας κ. Γεώργιος Γεράρδος τόνισε μεταξύ άλλων πως «σε αντίθεση με την πλειονότητα των εταιρειών λιανικής που παραδοσιακά θεωρούσε ότι η ανάπτυξη θα προέλθει από τον κατά το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό των καταστημάτων, το Πλαίσιο έχει επιλέξει να διατηρεί ένα λογικό αριθμό μεγάλων σε έκταση καταστημάτων, με στοχευμένη αύξησή τους, ενώ παράλληλα βασίζεται στις ισχυρές υποδομές που έχει αναπτύξει και προσδιορίζονται από το τρίπτυχο “logistics ‐ διανομή - in‐house call center”.
Η στρατηγική αυτή μάς δικαίωσε και πετύχαμε να περιορίσουμε τη μείωση των πωλήσεων σε μόλις 20% (σ.σ. στο δεύτερο τρίμηνο), καθώς καταφέραμε να έχουμε αξιοπιστία στην παράδοση των προϊόντων και, τελικά, να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών, υφιστάμενων και νέων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, οπότε και κορυφώθηκε η επίπτωση των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας, η ποσοστιαία αύξηση των ενοποιημένων πωλήσεων ξεπέρασε το 12%, ήταν δηλαδή σχεδόν τριπλάσια της
Συνεπεία των ανωτέρω, διατηρήσαμε το ενοποιημένο EBITDA διακριτά υψηλότερο των 5 εκατ. και πετύχαμε θετικά αποτελέσματα μετά τη φορολογία σημαντικά αυξημένα έναντι του συγκρίσιμου εξαμήνου».
Εξειδικεύοντας ακόμη περισσότερο τον τρόπο που το Πλαίσιο πέτυχε καλές επιδόσεις το εξάμηνο, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Κωνσταντίνος Γεράρδος τόνισε πως «το πρώτο εξάμηνο του 2020 καταγράφηκε υπερδιπλασιασμός κλήσεων στο call center, επταπλασιασμός πωλήσεων στο online κανάλι και δεκαπλασιασμός online παραγγελιών, κάτι που οδήγησε σε συγκράτηση του 80% των πωλήσεων κατά την περίοδο του lockdown».
Σύμφωνα με τον ίδιο, η εύρυθμη λειτουργία αυτών των «καναλιών» για την Πλαίσιο οφείλεται στις σημαντικές επενδύσεις που έχουν γίνει όλα τα τελευταία χρόνια σε υποδομές logistics και ιδιόκτητο στόλο, σε τεχνολογίες e‐commerce & customer service και στην άμεση εμπορική πολιτική της on‐time ανταπόκρισης.
Ηλ. Ζαχαράκης (Fast Finance): Τα υπέρ και τα κατά της Πλαίσιο
Σε χθεσινή ανάλυσή του για τη μετοχή της Πλαίσιο Computers, o διευθύνων σύμβουλος της Fast Finance ΑΕΠΕΥ Ηλίας Ζαχαράκης επισήμανε μεταξύ άλλων πως «η μετοχή έχει αξία, όμως οι επενδυτές και οι traders δεν της δείχνουν μεγάλη εκτίμηση. Αυτό έχει να κάνει πάντα με τον επικεφαλής του ομίλου και πως χειρίζεται τον τίτλο του. Το concept είναι εξαιρετικό και πρωτοπόρο, όμως δεν ακολούθησε τα χνάρια της Jumbo από πλευράς πολιτικής ή έστω το project και το marketing της Κωτσόβολος. Ήταν ανέκαθεν συντηρητικός και εστιασμένος στη δουλειά του, κάνοντας πάντα λίγα βήματα και αργά».
Συνεχίζοντας την ανάλυσή του, ο χρηματιστής διαπιστώνει μια αλλαγή πλεύσης από την πλευρά της διοίκησης της Πλαίσιο, καθώς «πλέον βλέπει ότι οι εξελίξεις τρέχουν και η εταιρεία χάνει το τρένο από άλλους… κάτι που πιθανότατα τον ωθεί να κάνει νέες κινήσεις που στο παρελθόν απέφευγε. Βεβαίως, μέσα στην κρίση κράτησε με τον καλύτερο τρόπο. Τελικά η αλήθεια είναι κάπου στην μέση. Οι επενδυτές αναζητούν growth στρατηγική, όραμα και τόλμη. Τότε επενδύουν πολύ πιο εύκολα», σημειώνει ο κ. Ζαχαράκης.
Και συνεχίζει: «Οι ξένοι θεσμικοί εκτός των άλλων θέλουν και μετοχές για να αποκτήσουν ενδιαφέρον. Το πλαίσιο είναι μία οικογενειακή επιχείρηση που θέλησε να ανοίξει τα φτερά της, όμως δεν το έκανε με όρους αγοράς και με όρους που μπορούν να κάνουν τη διαφορά για τους ξένους επενδυτές. Ποτέ δεν είναι αργά εταιρίες σαν το Πλαίσιο να αλλάξουν τακτική και να τολμήσουν ώστε να αλλάξουν επίπεδο και να περάσουν στην 1η κατηγορία».