Του Απόστολου Σκουμπούρη
Πρεμιέρα έκανε τη Δευτέρα το πρωί το «νέο» αεροδρόμιο της Πάρου το οποίο... εγκαινιάστηκε με το πρώτο δρομολόγιο της Olympic Air που ξεκίνησε ξεκινήσει από την Αθήνα στις 08:20 π.μ. και προσγειώθηκε στο νησί στις 08:50 π.μ. Παράλληλα, στις 12:00 το μεσημέρι έγινε ειδική εκδήλωση παρουσία του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη, όλων των τοπικών φορέων και φυσικά εκπροσώπων του ομίλου Aegean Airlines που συνέβαλε καθοριστικά ώστε να λυθεί ο Γόρδιος Δεσμός στο έργο. Το αεροδρόμιο της Πάρου έχει σημαντικό... ιστορικό ταλαιπωρίας αλλά και κατασπατάλησης κεφαλαίων, καθώς πριν φτιαχτεί ο νέος αεροδιάδρομος, πετούσαν μόνο πολύ μικρά αεροσκάφη με ελάχιστη πληρότητα, με το κράτος να πληρώνει αδρά επιδοτήσεις αναποτελεσματικών δρομολογίων. Αλλά και μετά τη δημιουργία του νέου αεροδιαδρόμου, πετούσαν τα ίδια μικρά αεροσκάφη, καθώς δε φτιάχτηκε καμιά άλλη υποδομή που να μπορέσει να «συνδέσει» τις υπηρεσίες του αεροδρομίου.
Ο νέος αεροδιάδρομος κατασκευάστηκε από το κράτος και είχε ολοκληρωθεί έως πριν από ενάμιση έτος. Όμως, έμεινε αναξιοποίητος, καθώς δεν «συνδέθηκε» με υποδομές, ούτε με τις κτιριακές εγκαταστάσεις, οπότε ο αεροδιάδρομος έμενε «ορφανός.
Και αυτό έγινε λόγω της πολύ μεγάλης γραφειοκρατίας, καθώς τα συνοδευτικά έργα δεν μπήκαν στο ίδιο «πακέτο», αλλά θεωρήθηκαν ξεχωριστά κομμάτια κατασκευής, οπότε έπρεπε να γίνει ξεχωριστή δημοπράτηση και όλες οι διαδικασίες από την αρχή! Έτσι, για ενάμιση χρόνο, ο αεροδιάδρομος έμενε αναξιοποίητος! Και όλα αυτά, σε ένα νησί από τα πλέον δυνατά brand στο Αιγαίο από πλευράς τουρισμού...
Η καθοριστική παρέμβαση του ομίλου Aegean Airlines
Για το λόγο αυτό, καθοριστική υπήρξε η παρέμβαση του ομίλου Aegean Airlines που – κατόπιν έγκρισης του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων – λειτούργησε ως project management του έργου, χρηματοδοτώντας παράλληλα με 1,8 εκατ. ευρώ.
Μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης και της κατασκευής του νέου διαδρόμου από την Πολιτεία στις αρχές του 2015, η εταιρεία μέσα σε μόλις 102 ημέρες ολοκλήρωσε όλα τα έργα που απαιτούνταν για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά το αεροδρόμιο, πάνω στις νέες δυνατότητες του αεροδιαδρόμου. Αφορούσε τόσο στην κατασκευή της πρώτης φάσης του αεροσταθμού επιβατών όσο και στα έργα υποδομής του νέου αερολιμένα.
Έγινε ανέγερση κτιρίου για την προσωρινή λειτουργία του αεροσταθμού και συγκεκριμένα η κατασκευή των κτιριακών και Η/Μ εγκαταστάσεων, διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου, χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, υπόστεγο αποσκευών κ.λπ.
Πρόκειται για μια επιβεβαίωση της αποτελεσματικότητας της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, καθώς η συγκεκριμένη επένδυση αποτελεί το πρώτο αποφασιστικό βήμα και απαραίτητο υπόβαθρο ώστε η Πολιτεία να είναι σε θέση πλέον να προχωρήσει στις επιπλέον επενδύσεις που απαιτούνται για την περαιτέρω αναβάθμιση του αεροδρομίου της Πάρου.
Πλέον, το δημόσιο καλείται να περάσει στη Β'' φάση επένδυσης, ανάπτυξης, στελέχωσης και οργάνωσης του κρατικού αερολιμένα Πάρου, ώστε να μπορεί αυτό να δέχεται και jet αεροσκάφη και έτσι να πολλαπλασιασθεί η αύξηση της επιβατικής κίνησης προς το νησί.
Η συμβολή της Olympic Air υπολογίζεται ότι επιτάχυνε την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο της Πάρου κατά 5 χρόνια, συνεισφέροντας στο να ξεπεραστούν γραφειοκρατικές αδυναμίες και διαδικασίες που θα καθυστερούσαν την ολοκλήρωση των συνολικών έργων των οποίων η πρόοδος είχε προχωρήσει ήδη κατά 85%.
Πολλαπλασιάζονται οι δυνατότητες σύνδεσης με την Πάρο
Για χρόνια, με τον παλαιότερο διάδρομο, η Olympic Air πετούσε στην Πάρο αποκλειστικά με Dash-100, 37 θέσεων, το οποίο όμως, όπως τονίζουν στο Liberal στελέχη της Aegean maximum έβαζε 12 επιβάτες, λόγω του κινδύνου αν έβαζε παραπάνω βάρος, ενώ πολύ συχνά απαγορεύονταν και οι αποσκευές για λόγους ασφαλείας! Η Πάρος είναι νησί με πολύ δυνατά μελτέμια, οπότε ο περιορισμένος διάδρομος, απαγόρευε οποιαδήποτε άλλη απόκλιση από αυτή τη συντηρητική και απολύτως αναποτελεσματική επιλογή.
Μετά την ολοκλήρωση των έργων, η Olympic Air έχει πλέον τη δυνατότητα να επιχειρεί στο νησί με μεγαλύτερο τύπο αεροσκάφους, καθώς θα συνδέει την Πάρο με την Αθήνα με αεροσκάφη Dash 8 Q400 που είναι 78 θέσεων, κάτι που αναβαθμίζει εντελώς τη σύνδεση με το δημοφιλές νησί.
Έτσι, διασφαλίζεται άμεσα η αύξηση της επιβατικής κίνησης στο νησί κατά 150.000 επιβάτες ετησίως.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η λειτουργία του νέου αεροδρομίου στην Πάρο πέραν του ότι αναβαθμίζει σημαντικά την προσβασιμότητα στο νησί, εξασφαλίζει στο κράτος εξοικονόμηση της τάξεως των 20-25 εκατ. ευρώ από επιδοτήσεις που θα το επιβάρυναν μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.
Παράλληλα, η Olympic Air ξεκινά από την άλλη Πέμπτη 4 Αυγούστου νέο δρομολόγιο μεταξύ Θεσσαλονίκης –Πάρου. Εγκαινιάζοντας τη λειτουργία του νέου αεροδρομίου του νησιού, η εταιρεία διαθέτει 9.000 θέσεις σε προσφορά για τα δρομολόγια Πάρο – Αθήνα και Πάρο - Θεσσαλονίκη για το διάστημα Ιουλίου – Αυγούστου, με τιμές από 39 ευρώ.
Όπως και να ''χει ο όμιλος Aegean Airlines γνωρίζει ότι η στήριξη της ελληνικής περιφέρειας και η ενίσχυση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος είναι προς όφελος όλων. Της χώρας, των νησιών, των ιδιωτών και της ίδιας της εταιρείας. Μέσα σ'' αυτό το πλαίσιο, εντάσσεται και η άμεση ανάγκη για την αναβάθμιση των υποδομών στα ελληνικά αεροδρόμια της περιφέρειας.