Με βήμα ταχύ επιδιώκει η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή της Λεωφόρου Κύμης, ένα έργο 244,5 εκατ. ευρώ που έχουν αναλάβει να κατασκευάσουν ως κοινοπραξία η ΤΕΡΝΑ με την Ακτωρ και την Intrakat.
Σε εφαρμογή του πολεοδομικού σχεδίου, με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή προχωρούν οι απαλλοτριώσεις σε δύο σημεία στην Λυκόβρυση-Πεύκη και στην Κηφισιά στην Λεωφόρο Ελευσίνας - Σταυρού-Α/Δ Σπάτων (Αττική Οδός) μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη. Οι απαλλοτριώσεις είναι απαραίτητες για να ξεκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες στο έργο που ήταν αρχικά μέρος του σχεδιασμού των ολυμπιακών έργων.
Το έργο, που θα υλοποιηθεί ως Δημόσιο, περιλαμβάνει την κατασκευή κλειστού αυτοκινητόδρομου, συνολικού μήκους 3,8 χλμ. περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των έργων στον κόμβο σύνδεσης της λεωφόρου Κύμης (έξοδος Κύμης/Πλαπούτα) με την Αττική Οδό. Ο δρόμος συνεχίζεται με ανοιχτή οδοποιία για 360 μέτρα μέχρι το νότιο στόμιο της σήραγγας, στο ύψος της υφιστάμενης οδού Νεφέλης στο Ηράκλειο.
Επίσης, σήραγγα 2,4 χλμ., θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για 1,25 χλμ. μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη. Το τελευταίο κομμάτι του αυτοκινητοδρόμου (1 χλμ.) είναι σε ανοιχτή οδοποιία και περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στο υφιστάμενο βιομηχανικό πάρκο στην περιοχή της Λυκόβρυσης.
Στο project περιλαμβάνονται και η διευθέτηση του ρέματος Πύρνας για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, η αποκατάσταση των τοπικών οδικών δικτύων σε μήκος 2 χλμ., συνδέσεις με τοπικά δίκτυα μέσω ισόπεδων κόμβων, αποχετευτικά έργα και έργα πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων.΄
Η επέκταση της Αττικής Οδού στην Λεωφόρο Κύμης είναι ιδιαίτερα σημαντικό έργο, που θα βελτιώσει την καθημερινότητα πολλών κατοίκων-οδηγών στα Βόρεια Προάστια. Κι αυτό επειδή θα διευκολύνει την πρόσβαση από αρκετούς δήμους των βορείων προαστίων στην εθνική οδό και θα «ελαφρύνει» και την έξοδο της Αττικής Οδού στην ΠΑΘΕ όπου κάθε μέρα μποτιλιάρει. Εκτιμάται ότι σε τέσσερα χρόνια το έργο θα μπορούσε να ολοκληρωθεί, ενώ στη βασική σύμβαση δεν περιλαμβάνεται η ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη που θα μπορούσε να υλοποιηθεί μόνο αν ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης.
Τα βλέμματα είναι στραμμένα και στις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού από τις οποίες η πιο σημαντική περιλαμβάνει τη δυτική περιφερειακή Υμηττού προς το Ελληνικό. Προβλέπεται η κατασκευή υπόγειας σήραγγας στην Ηλιούπολη και νέες γέφυρες επί της Λ. Βουλιαγμένης, ενώ τις μελέτες του έργου εκπονεί η Lamda Development.
Εξίσου σημαντική είναι και η επέκταση του κλάδου προς Ραφήνα (λίγο πριν από το λιμάνι), προκειμένου να παρακάμπτεται η λεωφόρος Μαραθώνος και βέβαια τα φανάρια των τοπικών δρόμων. Η τρίτη υψηλής προστιθέμενης αξίας προέκταση της Αττικής Οδού αφορά αυτήν προς το Λαύριο που περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου δρόμου από το Μαρκόπουλο προς το λιμάνι. Σύμφωνα με όσα σχεδιάζει το υπουργείο Υποδομών, οι δύο αυτές επεκτάσεις θα περιλαμβάνουν και τη γραμμή του προαστιακού, με στόχο τα βασικά λιμάνια να αποκτήσουν σύνδεση με μέσα σταθερής τροχιάς.