Ενα βήμα πριν από την αδειοδότηση βρίσκεται το υδατοδρόμιο των Παξών, το οποίο, μόλις υπογραφεί και η εκκρεμούσα έγκριση του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, θα αποτελέσει το δεύτερο αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο της χώρας.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, η είδηση βρήκε την αγορά υδροπλάνων σε ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή, καθώς το νέο σχέδιο νόμου που προωθεί το υπουργείο Υποδομών έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων. Αιτία το γεγονός ότι στερεί τη δυνατότητα δημιουργίας ιδιωτικών υδατοδρομίων, με αποτέλεσμα η μία εκ των δύο εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον χώρο να βγαίνει έξω από το παιχνίδι εντελώς αιφνιδιαστικά, όπως επισημαίνουν εκπρόσωποί της. Η Hellenic Seaplanes, η οποία εδώ και τρία χρόνια επενδύει στη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων και αναμένει την έγκριση 16 συνολικά αιτήσεων, θα βρεθεί –εάν το νομοσχέδιο ψηφιστεί χωρίς τροποποιήσεις– στο κενό.
Την ίδια στιγμή η «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία εργάζεται προς την κατεύθυνση της δημιουργίας δικτύου υδατοδρομίων μέσω μιας μορφής σύμπραξης με τους κατά τόπους λιμενικούς φορείς, στην κυριότητα των οποίων περιέρχονται τα υδατοδρόμια, μετρά σήμερα ένα πλήρως αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο (της Κέρκυρας), ενώ αυτό των Παξών αναμένει από μέρα σε μέρα την πλήρη άδεια.
Στην αντίπερα όχθη, και η Hellenic Seaplanes βρισκόταν μέχρι πριν από λίγες ημέρες πολύ κοντά στην αδειοδότηση δικών της υδατοδρομίων, καθώς έχει λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) από το υπουργείο Περιβάλλοντος για το υδατοδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο θα είναι και το μεγαλύτερο της χώρας. Η ΑΕΠΟ δίνει το «πράσινο φως» για την αδειοδότηση, καθώς αποτελεί το πιο χρονοβόρο στάδιο της διαδικασίας έκδοσης της οριστικής άδειας. Μέχρι σήμερα έχουν υπογραφεί 11 περιβαλλοντικές άδειες για υδατοδρόμια σε Αγία Μαρίνα Γραμματικού, Αλόννησο, Βόλο, Παξούς, Πάτμο, Πάτρα, Ρέθυμνο, Σκόπελο, Σκύρο και Τήνο, ενώ αναμένεται η υπογραφή εκείνων για Αμφιλοχία, Ηράκλειο και Λαύριο.