Οι βιώσιμες ρυθμίσεις για τους δανειολήπτες με «κόκκινα» δάνεια βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντηση του Χρ. Σταϊκούρα με τους εκπροσώπους των εταιρειών διαχείρισης απαιτήσεων το απόγευμα της Παρασκευής.
Οι κινήσεις που γίνονται από την κυβέρνηση εντάσσονται στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το μείζον αυτό πρόβλημα ώστε να μπορέσουν οι δανειολήπρες να πληρώσουν τα χρέη τους. Σε κάθε περίπτωση οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων έχουν καταβάλει υψηλά τιμήματα για την αγορά των κόκκινων δανείων αυτών, με προφανή σκοπό το κέρδος, και εφόσον δεν καταφέρουν να πείσουν τους δανειολήπτες να συνεργαστούν, θα προχωρούν σε πλειστηριασμούς. Βέβαια, σε δηλώσεις τους μετά τη συνάντηση με τον κ. Σταϊκούρα, οι εκπρόσωπο των εταιρειών διαχείρισης ανέφεραν πως «οι πλειστηριασμοί είναι η έσχατη λύση».
Η επιχειρούμενη προσπάθεια της κυβέρνησης δεν αναμένεται να επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα καθώς οι στρατηγικοί κακοπληρωτές, εφόσον συνεχίσουν την τακτική τους, θα δουν τα περιουσιακά τους στοιχεία σύντομα να βγαίνουν σε πλειστηριασμό. Δεν αποκλείεται και οι εταιρείες να προχωρήσουν σε καμπάνιες προκειμένου να πείσουν τους δανειολήπτες να συνεργαστούν μαζί τους, έτσι ώστε να βρεθεί μια βιώσιμη λύση
Κατά τη σημερινή συνάντηση του υπουργού Οικονομικών με τους εκπροσώπους των εταιρειών, ο κ. Σταϊκούρας τούς ζήτησε «να έχουν ανοικτές τις πόρτες και τα παράθυρα, για να ξέρει ο κόσμος πού μιλάει», ώστε να ζητά καλύτερες ρυθμίσεις απ' ό,τι του πρόσφεραν οι τράπεζες μέχρι σήμερα.
Ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε πως ο δανειολήπτης πρέπει «να αισθανθεί ότι οι διαχειριστές δανείων είναι κοντά του, να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός κοντά στον πολίτη. Και έτσι οι πολίτες να καταλάβουν ότι οι servicers δεν είναι τα "σκιάχτρα". Για να συμβεί αυτό, όμως, και ο πολίτης πρέπει να ξέρει ποιος είναι αυτός με τον οποίο συνομιλεί, όχι μόνο μια επιστολή που έχει πάρει στα χέρια του».
Εξάλλου, το Υπουργείο ζήτησε να έχει στη διάθεσή του πλήθος στοιχείων, να γνωρίζει συγκεκριμένες περιπτώσεις που θα μπορούσαν να αποτελέσουν παραδείγματα και αυτά να αξιοποιηθούν προς όφελος της μεγαλύτερης εξυπηρέτησης του κόσμου. Από τα στοιχεία αυτά, θα εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα όπως π.χ. ποιοι μπορεί να έχουν ήδη ρυθμίσει και να μην έχουν προχωρήσει τις αιτήσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, δεδομένου ότι οι servicers αναπτύσσουν μεθόδους και τεχνικές εντοπισμού των στρατηγικών κακοπληρωτών.
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των εταιρειών διαχείρισης επισήμαναν σε δηλώσεις τους μετά τη συνάντηση πως «στόχος μας είναι να κάνουμε ενήμερα τα "κόκκινα" δάνεια» και πως «οι πλειστηριασμοί είναι η έσχατη λύση». «Σκοπός μας δεν είναι να βγάλουμε τον κόσμο από τα σπίτια του ή να κλείσουμε επιχειρήσεις» ανέφεραν επίσης.
Παράλληλα υπογράμμισαν πως «συζητήσαμε με τον υπουργό το πώς θα προσφέρουμε βιώσιμες λύσεις στους δανειολήπτες». «Έχουμε την τεχνογνωσία να βοηθήσουμε τους δανειολήπτες»,, πρόσθεσαν, «αυτό συζητήσαμε με τον υπουργό, την καλύτερη επικοινωνία, τις βέλτιστες πρακτικές».
Οι εκπρόσωποι των εταιρειών διαχείρισης αναφέρθηκαν και στην αγορά των κόκκινων δανείων. Όπως είπαν, το 30% που γράφεται για την αγορά των κόκκινων δανείων είναι μεσοσταθμικό και όχι προσωποποιημένο. Οπότε, δεν μπορεί, στη βάση αυτή, να ισχύσουν ενιαία για τους δανειολήπτες ανάλογες εκπτώσεις και καλύτερες προσφορές.