Οι εταιρείες Renault, Nissan και Mitsubishi απέκλεισαν σήμερα το ενδεχόμενο συγχώνευσης και ανακοίνωσαν ότι η καθεμιά θα αναλάβει την ηγεσία στην κατασκευή αυτοκινήτων σε διαφορετικές περιοχές σε μια απόπειρα ευρείας αναδιάρθρωσης της συνεργασίας τους προκειμένου να μειώσουν τις δαπάνες και να επιβιώσουν.
Οι τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες κλονίζονται από την πανδημία του κορονοϊού που ενέσκηψε ακριβώς τη στιγμή που προσπαθούσαν να επανεξετάσουν τη συνεργασία τους μετά τη σύλληψη και την επακόλουθη απομάκρυνση του προέδρου και αρχιτέκτονα της συμμαχίας Κάρλος Γκοσν το 2018.
Οι εταιρείες αυτοκινήτων στοχεύουν να κάνουν οικονομίες κατανέμοντας με πιο συστηματικό τρόπο την παραγωγή τους σύμφωνα με ένα σύστημα «ηγέτης-ακόλουθος», όπου μία εταιρεία θα ηγείται για έναν συγκεκριμένο τύπο οχήματος σε μία γεωγραφική περιοχή και οι άλλες θα ακολουθούν.
Σε μια κοινή δήλωση ανακοίνωσαν ότι στόχος τους είναι η μισή σχεδόν από την παραγωγή αυτοκινήτων να πραγματοποιείται σύμφωνα με αυτή τη νέα προσέγγιση ηγέτη-ακολούθου έως το 2025 και ελπίζουν με αυτόν τον τρόπο να μειώσουν την επένδυση ανά μοντέλο έως και 40% για τα αυτοκίνητα που θα παράγονται έτσι.
Η Nissan θα αναλάβει ηγετικό ρόλο στην Ιαπωνία, την Κίνα και τη Βόρεια Αμερική, η Renault θα ηγείται στην Ευρώπη, τη Ρωσία, τη Νότια Αμερική και τη Βόρεια Αφρική, ενώ η Mitsubishi αναλαμβάνει την Νοτιοανατολική Ασία και την Ωκεανία, αναφέρει το Reuters.
Διευθυντικά στελέχη δήλωσαν ότι θα επικεντρωθούν πλέον στην αποδοτικότερη παραγωγή των μοντέλων παρά στην ποσότητα, ενώ το φάσμα των μοντέλων που θα παράγονται αναμένεται να μειωθεί κατά 20% έως το 2025.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Renault, Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, αυτή η στρατηγική αναμένεται να αποφέρει εξοικονόμηση χρημάτων μέχρι και 20% σε κάποιους τομείς όπως στην κοινή χρήση τεχνολογίας.
Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετώπιζαν μείωση της ζήτησης σε βασικές αναδυόμενες αγορές ακόμα και πριν την πανδημία, αναζητώντας λύση σε περικοπές δαπανών, κάποιες φορές και μέσω συγχωνεύσεων.