Μετά από μια διακοπή δύο δεκαετιών, η Ρωσία ξεκίνησε την Τετάρτη την παραγωγή αυτοκινήτων μάρκας Moskvich σε εργοστάσιο κοντά στη Μόσχα που εγκατέλειψε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, με ένα νέο, μοντέρνο κινέζικο σχέδιο που ελάχιστα μοιάζει με το κλασικό της σοβιετικής εποχής.
Ενώ το τελευταίο Moskvich (σ.σ. Ο Μοσχοβίτης) ήταν ένα βασικό αμάξι, το Moskvich 3 είναι ένα βενζινοκίνητο crossover hatchback με ωραία εμφάνιση, ζάντες αλουμινίου, προβολείς LED και μεγάλη κεντρική οθόνη αφής.
【Moskvich 】量産開始した新型車「Moskvich 3」
— Акичка (@4mYeeFHhA6H1OnF) November 23, 2022
ターボガソリンエンジンを搭載し、トランスミッションはCVTまたは6速マニュアル。
新型アーバンクロスオーバーは、1月にモスクワで販売を開始し、2023年3月にロシア全土で販売を開始する予定。 pic.twitter.com/kiuvoL3uIa
Στην πραγματικότητα, οι φωτογραφίες του αυτοκινήτου δείχνουν ότι μοιάζει πανομοιότυπο με το συμπαγές crossover Sehol X4 που κατασκευάζεται από την κινεζική JAC, γνωστό και ως JAC JS4.
Πηγές είπαν στο Reuters ότι ο σχεδιασμός, η μηχανική και η πλατφόρμα της JAC χρησιμοποιήθηκαν για την παραγωγή της μάρκας, με τα ανταλλακτικά να παραδίδονται από την Κίνα.
Η Renault πούλησε το πλειοψηφικό της μερίδιο στην αυτοκινητοβιομηχανία Avtovaz τον Μάιο στο ρωσικό κράτος, σύμφωνα με πληροφορίες για μόλις ένα ρούβλι, αλλά με εξαετή οψιόν εξαγοράς του.
Με μόλις 600 οχήματα προγραμματισμένα για παραγωγή φέτος, το νέο αυτοκίνητο είναι απίθανο να αλλάξει τη ζοφερή προοπτική για την ευρύτερη βιομηχανία, της οποίας οι ετήσιες πωλήσεις θα ολοκληρωθούν κάτω από το 1 εκατομμύριο για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της Ρωσίας.
Ο τελικός στόχος της κυβέρνησης να παράγει 100.000 οχήματα Moskvich ετησίως, μερικά από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά, που είναι πολύ κάτω από τον μέσο όρο της βιομηχανίας για ένα εργοστάσιο αυτοκινήτων 200.000-300.000. Η Tesla βγάζει 22.000 αυτοκίνητα την εβδομάδα στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη.
«Τα πρώτα αυτοκίνητα Moskvich θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής τον Δεκέμβριο του 2022», ανέφερε σε δήλωση η κατασκευάστρια εταιρεία φορτηγών Kamaz, τεχνολογικός συνεργάτης του εργοστασίου.
Οι δυτικές κυρώσεις για τη στρατιωτική εκστρατεία της Μόσχας στην Ουκρανία έχουν εμποδίσει την πρόσβαση σε εξαρτήματα ξένης κατασκευής, ενώ πολλοί ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αποχωρήσει.
Η Kamaz και η κυβέρνηση έχουν δημιουργήσει νέες αλυσίδες εφοδιασμού, αλλά δεν αποκάλυψαν λεπτομέρειες.