Πρωταθλητές ακόμη και απέναντι στην πρόκληση της πανδημίας αναδείχθηκαν για άλλη μια φορά οι έλληνες πλοιοκτήτες τόσο στην secondhand αγορά, όσο και στις παραγγελίες νέων πλοίων όπου οι παραγγελίες τους σχεδόν τετραπλασιάστηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Ειδικότερα οι έλληνες πλοιοκτήτες στο πρώτο εξάμηνο του 2021 δαπάνησαν συνολικά 3,76 δισ. δολ στη secondhand αγορά πλοίων και 5,9 δισ. δολ. για παραγγελίες νέων πλοίων, φθάνοντας συνολικά το ιλιγγιώδες ποσό των 9,66 δισ. δολαρίων.
Ειδικότερα όσον αφορά στη secondhand αγορά πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipborking, το πρώτο εξάμηνο του 2021 άλλαξαν συνολικά χέρια 1.060 πλοία αξίας 15,3 δισ. δολ εκ των οποίων τα 515 ήταν μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αξίας 7,27 δισ. δολ, οι συναλλαγές στα δεξαμενόπλοια αφορούν 270 πλοία αξίας 5,24 δισ. δολ και στα containerships άλλαξαν χέρια 178 πλοία αξίας 2,09 δισ. δολ.
Από αυτά οι έλληνες πλοιοκτήτες επένδυσαν 3,76 δισ. δολ για τις αγορές 228 πλοίων και αναδείχθηκαν πρώτοι σε κινητικότητα και επενδύσεις, με τους κινέζους να ακολουθούν στη δεύτερη θέση επενδύοντας 2,55 δισ. δολ για αγορές 189 πλοίων.
Από τα 228 πλοία που αγόρασαν οι έλληνες 144 ήταν πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, για τα οποία διέθεσαν 2,24 δισ. δολ και 53 ήταν δεξαμενόπλοια και αγοράστηκαν έναντι 1,11 δισ. δολ, ενώ τα υπόλοιπα 21 πλοία ήταν μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αξίας 110 εκατ. δολ.
Όσον αφορά την αγορά νέων πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, στο ίδιο διάστημα του πρώτου εξαμήνου, οι Έλληνες έκαναν παραγγελίες 6 δισ. δολαρίων για 92 νέα πλοία, εκ των οποίων 1,8 δισ. δολάρια κατευθύνθηκαν σε παραγγελίες τάνκερ, 802 εκατ. δολάρια σε containerships, 761 εκατ. δολάρια σε LNG carriers, 693 εκατ. δολάρια σε LPG carriers και δαπανήθηκαν 212 εκατ. δολάρια σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
Σημειώνεται ότι η αγορά νεότευκτων είχε δείξει από τις αρχές του έτους ότι θα σημείωνε ρεκόρ, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Banchero Costa, το boom σε ναυπηγήσεις επέφερε τις περισσότερες παραγγελίες σε πρώτο τρίμηνο εδώ και 13 χρόνια, σε όλους τους τύπους πλοίων.
Σαφές δε, είναι ότι οι παραγγελίες των ελλήνων εφοπλιστών έχουν ως πρώτη προτίμηση τα δεξαμενόπλοια, όπου διεθνώς διαφαίνεται ανάκαμψη της αγοράς και ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, ενώ στη φαρέτρα τους προσθέτουν και πλοία LNG και LPG.