Σε γενικευμένο restart η Goody's με αιχμή τουρισμό και διεθνείς αγορές

Σε γενικευμένο restart η Goody's με αιχμή τουρισμό και διεθνείς αγορές

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Σε ένα γενικευμένο restart τόσο από πλευράς αναδιάταξης καταστημάτων, όσο και μερικής αλλαγής «φιλοσοφίας» και στρατηγικής προχωρά η διοίκηση του ομίλου Goody''s, με στόχο η εταιρεία που γνωρίζει το «μωσαϊκό» της εστίασης όσο καμιά άλλη ομοειδής στην Ελλάδα, να οδηγήσει εκ νέου τις εξελίξεις στο χώρο.

Αναδιάταξη και εξορθολογισμός καταστημάτων, πλήρης αναμόρφωση των υπαρχόντων υπό το νέο concept Goody's Burger House που είναι η νέα γενιά καταστημάτων Goody''s και θα οδηγήσει τον όμιλο τα επόμενα χρόνια, άνοιγμα σε τουριστικές περιοχές με δυναμικά κοινά και διεθνής επέκταση, είναι οι στόχοι του γενικευμένου restart.

Η κρίση είχε επίπτωση και στον όμιλο που είναι υποχρεωμένος να μετεξελιχθεί και παρ'' ότι δεν έχει τον αριθμό καταστημάτων του παρελθόντος (είχε προ 4ετίας 178 ενώ τώρα έχει 125) εξακολουθεί να οδηγεί τις εξελίξεις, σε μια αγορά που τα δεδομένα αλλάζουν. 

Όπως τόνισε χθες στην εκδήλωση παρουσίασης του νέου καταστήματος – ναυαρχίδα του ομίλου στο Σύνταγμα ο διευθύνων σύμβουλος της MIG και επικεφαλής κλάδου εστίασης της Vivartia κ. Αθανάσιος Παπανικολάου, η εταιρεία θα εστιάσει την επέκτασή της σε τουριστικές περιοχές και δυναμικά κοινά, ενώ ήδη το 50% των δραστηριοτήτων της Goody''s προέρχεται από τον τουρισμό. 

Επίσης, μέσα στο πρώτο 6μηνο του 2017 σχεδιάζει «μπάσιμο» στην αχανή αγορά της Κίνας, ανοίγοντας καταστήματα σε τέσσερις πόλεις. Είναι σε εξέλιξη τελικές διαπραγματεύσεις με κινέζικο επιχειρηματικό όμιλο για την είσοδο στη μεγάλη αυτή αγορά. Όπως τόνισε ο κ. Παπανικολάου, πρόκειται για τέσσερις πόλεις που η κάθε μία αποτελείται από πλέον των 10 εκατ. κατοίκων, οπότε αν το «στοίχημα» κερδηθεί, τότε θα μπορούμε να μιλάμε από διαφορετικά δεδομένα, καθώς θα δημιουργηθούν προδιαγραφές για περαιτέρω επέκταση.

Συζητήσεις με Fraport

Όπως τόνισε ο επικεφαλής του ομίλου MIG «αυτή τη στιγμή ο όμιλος Goody''s λειτουργεί 125 καταστήματα, εκ των οποίων τα 25 είναι ιδιόκτητα και τα 100 με τη μέθοδο franchising. Τα 85 από τα 125 καταστήματα έχουν ήδη ανακαινιστεί και αλλάξει πάνω στο νέο concept Goody's Burger House». Την τελευταία διετία έχουν επενδυθεί περί τα 15 εκατ. ευρώ, μαζί με τα franchise καταστήματα.

Επίσης, αποκάλυψε ότι υπάρχουν συζητήσεις με τη Fraport που έχει αναλάβει την ανακαίνιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, με στόχο η φίρμα Goody''s να δώσει το παρόν στα αεροδρόμια. Νεότερα σ'' αυτό το θέμα θα υπάρξουν από το Φεβρουάριο όπως είπε. 

Με 24% ΦΠΑ δεν μπορεί να υπάρξει ανάκαμψη

Αιχμηρός και απόλυτος ότι με 24% ΦΠΑ στην εστίαση δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη, ούτε υγιής ανταγωνισμός ήταν ο κ. Παπανικολάου, σχολιάζοντας την κατάσταση που «πνίγει» το χώρο. Επισήμανε ότι αυτό δημιουργεί μεγάλες στρεβλώσεις στην αγορά, αλλά και αθέμιτο ανταγωνισμό, καθώς οι μεγάλοι και επώνυμοι όμιλοι κινούνται σε απόλυτη νομιμότητα, αλλά πάρα πολλά συνοικιακά καταστήματα – λόγω της δυσβάστακτης φορολογίας - δεν κόβουν καθόλου αποδείξεις. Παράλληλα, σημείωσε ότι ο ΦΠΑ θα πρέπει να μειωθεί και να εναρμονιστεί με ότι ισχύει σ'' όλη τη νότια Ευρώπη.

Το νέο flagship κατάστημα στο Σύνταγμα

Σε ότι αφορά το νέο κατάστημα Goody's Burger House στο Σύνταγμα, είναι «χτισμένο» στη νέα φιλοσοφία της Goody''s, ενώ στεγάζεται σε ένα από τα ιστορικά κτίρια, στη συμβολή των οδών Όθωνος και Φιλελλήνων.

Παρουσιάζεται η επόμενη γενιά των Goody's Burger House με νέους πρωτοποριακούς τρόπους παραγγελίας με digital πλατφόρμες, θεματικές γωνιές κ.λπ., ενώ η διοίκηση υπολογίζει να το επισκέπτονται περισσότεροι από 100.000 πελάτες μηνιαίως.

Αναφερόμενος στο νέο κατάστημα, ο κ. Παπανικολάου δήλωσε ότι «σηματοδοτεί μία νέα εποχή στο χώρο της εστίασης, υλοποιώντας το όραμα της Goody's για πρωτοπορία και καινοτομία.

Η εταιρεία, παρά τη δύσκολη οικονομικά συγκυρία, συνεχίζει να επενδύει σταθερά στην Ελλάδα, επιλέγοντας κομβικά σημεία, αναδεικνύοντας την επιχειρηματική και εμπορική της δυναμική».

Η... απόβαση στην Αυστραλία

Σε διεθνές επίπεδο, η Goody''s διατηρεί αυτή τη στιγμή 7 καταστήματα σε πέντε χώρες έχοντας παρουσία σε Σαουδική Αραβία, Σκόπια, Κόσοβο, Αλβανία και Αυστραλία.

Πιο πρόσφατη επέκταση είναι το κατάστημα στη Μελβούρνη, που άνοιξε τον περασμένο Αύγουστο, με την ανταπόκριση να είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακή, καθώς βρίσκεται σε ένα από τα πιο δημοφιλή περάσματα της πόλης.

Η διοίκηση της Goody''s γνωρίζει ότι η φιλοσοφία... burger στην εστίαση ταιριάζει στην Αυστραλία και για το λόγο αυτό υπάρχει ένα 5ετές πλάνο ανάπτυξης που προβλέπει τη λειτουργία 10 καταστημάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας.

Ιστορικό - Η αρχή στη Θεσσαλονίκη πριν 41 χρόνια

Το πρώτο κατάστημα της Goody's άνοιξε πριν από 41 χρόνια, το 1975 στη Θεσσαλονίκη και στην οδό Τσιμισκή, ενώ η «απόβαση» στην Αθήνα έγινε το 1981 στην οδό Σόλωνος, κατάστημα που υπάρχει ακόμα. Η ιδέα της δημιουργίας της ανήκει στον Γιάννη Διονυσιάδη, ενώ η έμπνευση του ονόματος της... φίρμας Goody's ήταν του Χρήστου Φώλια.

Η ανάπτυξη της εταιρείας κυρίως τη δεκαετία του ''90 έγινε με τη μέθοδο του franchising. Άλλωστε η Goody''s είναι η πρώτη ελληνική επιχείρηση που εφάρμοσε το σύστημα franchising για την ανάπτυξη της αλυσίδας.

Το 1985 η Goody's αγοράζει την εταιρεία Φλόκα, που μετεξελίχθηκε στην αλυσίδες Flocafe, ενώ από το 1990 έως το 1992 ολοκληρώνεται η εξαγορά της Hellenic Catering.

Σταδιακά η Goody''s έμελλε να γίνει ο μεγαλύτερος όμιλος στον κλάδο της εστίασης, καθώς κατάφερε να εδραιωθεί στην αγορά, υπερισχύοντας έναντι εγχώριων αλλά και πολυεθνικών εταιρειών. Από το 1997 λειτούργησαν τα πρώτα εστιατόρια εκτός Ελλάδας και συγκεκριμένα στην Κύπρο, τη Βουλγαρία και την Πορτογαλία, (όπου πλέον δεν υπάρχει παρουσία).

Το Χρηματιστήριο και η κρίση

Έτος – σταθμός ήταν το 1994 όπου η εταιρεία έκανε την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπου είχε παρουσία περίπου 22 έτη, καθώς το Σεπτέμβριο του 2006 εξαγοράστηκε ολοκληρωτικά από τον όμιλο Vivartia και βγήκε από το Χ.Α. 

Άλλωστε, από το 2001 στο μετοχικό της κεφάλαιο με ποσοστό άνω του 60% είχε μπει η Δέλτα Συμμετοχών Α.Ε. που στη συνέχεια μετεξελίχθηκε στον όμιλο Vivartia. Το 2010 από το Χ.Α. αποχώρησε και η μετοχή της Vivartia.

Αξίζει να σημειωθεί ότι 2002 η Goody''s κατείχε τη 10η θέση σε κύκλο εργασιών ανάμεσα σε όλους τους παρεμφερείς ομίλους της Ευρώπης, ενώ μαζί με την αλυσίδα Quick του Βελγίου είναι οι μοναδικές αλυσίδες που διατηρούν μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις χώρες τους, έναντι του παγκόσμιου κολοσσού που λέγεται McDonald''s.

Κλείσιμο καταστημάτων και αναπροσαρμογή

Μέχρι το 2013 η Goody''s είχε περί τα 178 εστιατόρια σε όλη την Ελλάδα, 6 στην Κύπρο και ένα στη Βουλγαρία. Τότε, απασχολούσε περί τους 5.000 εργαζόμενους, ενώ από τα καταστήματα εξυπηρετούνταν περίπου 200.000 πελάτες ημερησίως!

Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, «γκρέμισε» το τζίρο της εταιρείας έως και κατά 60%, κάτι που οδήγησε σε νομοτελειακό μάζεμα, κλείσιμο καταστημάτων που δεν ήταν βιώσιμα και αναδιάταξη.

Σήμερα, όπως προαναφέρθηκε, η Goody''s έχει 125 καταστήματα, απασχολεί 2.000 εργαζόμενους, ενώ από τα καταστήματα «περνούν» περίπου 100.000 άνθρωποι ημερησίως.