Η απόφαση της γερμανικής εταιρείας Fraport να επενδύσει 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, δήλωσε ο επικεφαλής του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Στέργιος Πιτσιόρλας, τονίζοντας πως πρόκειται για ένα συμβολικό μήνυμα σε όλους ότι η χώρα μας έχει αφήσει πίσω τη φημολογία περί Grexit και μπαίνει στο δρόμο της ανάπτυξης.
Ο κ. Πιτσιόρλας, μιλώντας στον Σκάι, υπεραμύνθηκε της συμφωνίας, σημειώνοντας πως το 1,2 δισ. που θα εισπράξει η Ελλάδα είναι «πολύ υψηλό τίμημα». Προσέθεσε ότι τα οφέλη θα συνεχίσουν να φαίνονται σε βάθος χρόνου, καθώς το Δημόσιο θα εισπράττει ενοίκιο 23 εκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο, ενώ παράλληλα το 50% των κερδών θα επιστρέφει στα κρατικά ταμεία.
Σημείωσε ακόμα πως η ελληνο-γερμανική κοινοπραξία που θα αναλάβει τους 14 αερολιμένες θα πραγματοποιήσει επενδύσεις 1 δισ. ευρώ κατά τη διάρκεια της 40ετούς σύμβασης – εξ αυτών τα 350 εκατ. θα επενδυθούν έως το 2020 – ενώ ταυτόχρονα προβλέπεται η δημιουργία 1.700 θέσεων εργασίας.
Ο κ. Πιτσιόρλας στάθηκε ακόμα στα οφέλη που θα αποκομίσει ο ελληνικός τουρισμός, αναφερόμενος ειδικά στο αεροδρόμιο της Σαντορίνης, που ενώ αποτελεί κορυφαίο τουριστικό προορισμό παγκοσμίως έχει ένα από χειρότερα αεροδρόμια για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Ερωτηθείς για ποιο λόγο καθυστέρησε τόσο πολύ η υπογραφή της σύμβασης, ο κ. Πιτσιόρλας παραδέχτηκε ότι έπαιξε ρόλο η «δυσκολία προσαρμογής» της ελληνικής κυβέρνησης, κάτι που απέδωσε στο γεγονός ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο δεν προέβλεπε αποκρατικοποιήσεις.
Αντίθετα, συνέχισε, μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου, όπου ο ελληνικός λαός ψήφισε την προοπτική ιδιωτικοποιήσεων, το ΤΑΙΠΕΔ είχε την «πλήρη στήριξη» του πρωθυπουργού.
Αναφερόμενος στις αντιδράσεις του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος δήλωσε επί της αρχής αντίθετος στην παραχώρηση των αεροδρομίων, ο κ. Πιτσιόρλας δήλωσε ότι σέβεται την πολιτική διαφωνία και εκτιμά το γεγονός ότι ο υπουργός δεν στάθηκε εμπόδιο στην υλοποίηση μίας κυβερνητικής απόφασης.
Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ εμφανίστηκε αισιόδοξος για την επενδυτική ελκυστικότητα της Ελλάδας, εκτιμώντας ότι το 2016 τα έσοδα από την αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας θα «υπερβούν» τα 2 δισεκ. ευρώ και θα «πλησιάσουν» τα 3 δισεκ.
Αναφέρθηκε ειδικά στους διαγωνισμούς για την πώληση των μετοχικών πακέτων στα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας, του Πειραιά (ΟΛΠ) και της Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), λέγοντας ότι συγκεκριμένα για τον ΟΛΘ υπάρχουν οκτώ διεκδικητές.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ γνωστοποίησε ότι "τον Απρίλιο είναι ο σχεδιασμός μας να έχουμε τις προσφορές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για την τελική φάση του διαγωνισμού".
Για την περίπτωση του Πειραιά, είπε ότι υπάρχουν τρεις επίδοξοι επενδυτές και οι προσφορές αναμένονται στις 21 Δεκεμβρίου, με προοπτική ο διαγωνισμός να ολοκληρωθεί στις αρχές του ερχόμενου έτους.
«Είμαστε στη στιγμή που αν δώσουμε τα σωστά μηνύματα» θα έχουμε μεγάλα οφέλη, συμπλήρωσε ο κ. Πιτσιόρλας.
Επίσης, όπως δήλωσε στο "Πρακτορείο 104,9 FM" o πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, "Χρειαζόμαστε μία εμπειρία μεγάλη στο management των αεροδρομίων και αυτό πρέπει να το αξιοποιήσουμε" σημείωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, εκφράζοντας την άποψη ότι τα ελλείμματα στον τρόπο διαχείρισης αφορούν γενικότερα το ελληνικό δημόσιο και γι'' αυτό θα "πρέπει να υπάρξουν αναδιαρθρώσεις παντού, η ελληνική οικονομία έχει ανάγκη ριζικών αναδιαρθρώσεων και η διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων, με σωστό τρόπο βεβαίως, είναι μία διαδικασία, που συμβάλλει τα μέγιστα σ'' αυτή την ιστορία".
Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι "πρέπει να υπάρχει μία ποικιλία μορφών", επικαλούμενος και το "πολύ πετυχημένο παράδειγμα στο Ελευθέριος Βενιζέλος, ένα εξαιρετικό αεροδρόμιο, που λειτουργεί πάρα πολύ καλά, έχει πολύ καλές αποδόσεις".