Στα 297,5 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκε ο συνολικός κύκλος εργασιών της Forthnet στη χρήση του 2017, έναντι 324,7 εκατ. ευρώ το 2016, παρουσιάζοντας μείωση 8,5%, ενώ τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 40,2 εκατ. ευρώ.
Η οικονομική κρίση, η φορολόγηση της συνδρομητικής τηλεόρασης αλλά και η κακή γενικά επίδοση της Super League, ήτοι του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, είναι παράγοντες που πίεσαν το 2017 τα μεγέθη του ομίλου Forthnet. Θυμίζουμε ότι η φορολόγηση της συνδρομητικής τηλεόρασης φτάνει στο 10%, ενώ στη σταθερή τηλεφωνία στο 5%.
Ειδικά το ελληνικό πρωτάθλημα υποβαθμίστηκε περαιτέρω με τις συνεχείς διακοπές και αναβολές αγωνιστικών, με αποτέλεσμα αυτό να επηρεάσει συνολικά την ελκυστικότητα της Super League ως τηλεοπτικό και διαφημιστικό προϊόν.
Από την άλλη πλευρά, η Forthnet – παρά την κρίση – δείχνει ανθεκτικότητα από πλευράς συνδρομητών, διακρατώντας ακέραιο το κυρίαρχο brand της εταιρείας και διατηρώντας τη στρατηγική της θέση και αξία στην αγορά.
Οι οικονομικές επιδόσεις, οι συνδρομές και τα αθλητικά
Η Forthnet εξυπηρετεί 689 χιλιάδες μοναδικά νοικοκυριά με τους συνδρομητές broadband υπηρεσιών να ανέρχονται στις 562 χιλιάδες ενώ οι συνδρομητές pay TV υπηρεσιών στις 417 χιλιάδες.
Από την άλλη πλευρά, καταγράφονται αυξημένα έσοδα κατά 4,5% από την αγορά των εταιρικών πελατών και κατά 13,9% από τη διαφημιστική αγορά. Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός τον Δεκέμβριο του 2017 ανέρχονταν σε 256 εκατ. ευρώ.
Θυμίζουμε ότι η Forthnet το Φεβρουάριο του 2018 προέβη σε πρόωρο τερματισμό της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Super League για τη σεζόν 2018/2019 και προχώρησε στην υπογραφή απευθείας διμερών συμβάσεων με ΠΑΕ της Super League. Για τη σεζόν 2018/2019 έχει ήδη ανακοινώσει την απόκτηση των δικαιωμάτων των ΠΑE: AEK, ΑΕΛ, Αστέρας Τρίπολης, Λεβαδειακός, Ολυμπιακός, ΠΑΟΚ, Πανιώνιος και ΠΑΣ Γιάννινα.
Το αθλητικό περιεχόμενο εμπλουτίστηκε με τις μεταδόσεις των πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου Ολλανδίας, Σουηδίας καθώς και την Championship Αγγλίας ενώ ανανεώθηκαν για άλλα τρία χρόνια τα δικαιώματα του δημοφιλέστερου τουρνουά τένις στον κόσμο Wimbledon.
Παράλληλα, καταγράφεται ενδυνάμωση της στρατηγικής θέσης της εταιρείας στην Pay TV αγορά χονδρικής διάθεσης αθλητικού περιεχομένου. Το 2017 η Forthnet με τις εμπορικές συμφωνίες που πέτυχε με τις δύο ανταγωνιστικές εταιρείες (Vodafone και Wind) για την παράλληλη και μη αποκλειστική μετάδοση των καναλιών Novasports από τις IPTV πλατφόρμες τους, ενίσχυσε τη συνδρομητική της πλατφόρμα, αλλά και επιβεβαίωσε την υψηλή εμπορική αξία του αθλητικού περιεχομένου που διαθέτει.
Π. Παπαδόπουλος: Συνεχίζουμε στη συντηρητική πολιτική
Σε δήλωσή του, με αφορμή τις ανακοινώσεις αποτελεσμάτων ο διευθύνων σύμβουλος της Forthnet Πάνος Παπαδόπουλος τονίζει:
«Στο περιβάλλον της συνεχιζόμενης οικονομικής ύφεσης, η υπερφορολόγηση του κλάδου της συνδρομητικής τηλεόρασης, σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη χαμηλή εμπορικότητα της Super League, επιδρούν αρνητικά στα οικονομικά μας αποτελέσματα αλλά και σε ολόκληρο τον κλάδο. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, η Εταιρεία συνεχίζει να εφαρμόζει συντηρητική εμπορική πολιτική και με στόχο τη συνεχή βελτίωση του κοστολογικού της μοντέλου προχώρησε στον πρόωρο τερματισμό της Σύμβασης Κεντρικής Διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των ομάδων της Super League, προχωρώντας πια σε διμερείς εμπορικές συμβάσεις με τις ΠΑΕ.
Παράλληλα, ενδυνάμωσε περαιτέρω τη στρατηγική της θέση στην Pay TV αγορά μέσα από τις εμπορικές συμφωνίες για τη μη-αποκλειστική διάθεση των αθλητικών καναλιών Novasports στις Vodafone και Wind».