«Τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η αυριανή επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη γίνεται και γι' αυτόν τον λόγο, γα να σηματοδοτήσουμε ότι κάτι αλλάζει σε αυτή την πόλη· το έργο θα συνεχιστεί και θα παραδοθεί ολόκληρο το 2023», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
«Τον Απρίλιο του 2023, το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα λειτουργήσει κολοβό, θα λειτουργήσει ολόκληρο, θα λειτουργήσει και με τον σταθμό Βενιζέλου, που είναι ο κεντρικός σταθμός. Αυτή είναι μια πραγματικότητα που θα τηρήσουμε», τόνισε ο υπουργός, ο οποίος κατέβηκε για πρώτη φορά σήμερα στον σταθμό Βενιζέλου, όπου διαπίστωσε ότι έχει ξεκινήσει η απομάκρυνση της επίχωσης και τόνισε πως αυτό σημαίνει ότι θα εφαρμοστεί η λύση «και Μετρό και αρχαία», με την απομάκρυνση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων.
Όπως είπε, ο ίδιος τον Οκτώβριο του 2019 δεν ήταν δυνατό να κατέβει, σήμερα έγινε δυνατό και σημείωσε πως αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι «πριν από λίγους μήνες δεν μπορούσαμε ούτε εγώ, ούτε εσείς να κατέβουμε κάτω και να δούμε τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί».
Ο υπουργός, παρουσία και των δημοσιογράφων, ξεναγήθηκε στο σταθμό από τον πρόεδρο της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε» Νίκο Ταχιάο, είδε τις εργασίες απομάκρυνσης της επίχωσης, που βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς 45 εργαζόμενοι εργάζονται σε δύο βάρδιες και παρακολούθησε βίντεο που απεικονίζει όλη τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί και το αποτέλεσμα.
Τον κ. Καραμανλή συνόδευαν οι γενικοί γραμματείς Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» Νίκος Κουρέτας.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για το θέμα των αρχαίων στο σταθμό Βενιζέλου, ο υπουργός είπε ότι η απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαίων έχει γίνει και στον σταθμό Αγία Σοφία του Μετρό Θεσσαλονίκης και στο Μετρό της Αθήνας και άλλων στην Ευρώπη και παρατήρησε: «Θεωρούμε ότι με την απόσπαση και την επανατοποθέτηση προστατεύουμε τα αρχαία. Τέρμα στους μύθους. Εμείς θέλουμε και αρχαία, θέλουμε και Μετρό».
Επισήμανε πως μετά και την απόφαση του ΚΑΣ είναι όλοι οι φορείς υπέρ της λύσης με απόσπαση και επανατοποθέτηση αρχαιοτήτων και ζήτησε να σταματήσει η «διχόνοια» γύρω από το ζήτημα των αρχαίων.
«Να αφήσουμε τη διχόνοια που υπήρχε, να κοιτάξουμε μπροστά, όλοι οι φορείς συμφωνούν, πρέπει επιτέλους κάποτε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα σύγχρονο Μετρό με απόλυτο σεβασμό στα αρχαία», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.
Σε ερώτηση αν ανησυχεί για το ενδεχόμενο να προκύψουν καθυστερήσεις ύστερα από προσφυγές, απάντησε πως ο καθένας έχει το δικαίωμα να κάνει προσφυγή, όμως αυτός που θα την κάνει φέρει και το βάρος της ευθύνης.
Για τον σταθμό Βενιζέλου είπε πως το χρονοδιάγραμμα είναι στους επόμενους 12 μήνες να έχουν τελειώσει οι αρχαιολογικές εργασίες και η κατασκευή του να πάρει 18 μήνες.
Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι πολύ γρήγορα θα ξεκινήσουν και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον φορέα υλοποίησης του Μετρό Θεσσαλονίκης και τόνισε πως αυτό αποδεικνύει ότι δεν υπήρχε περίπτωση το Μετρό να λειτουργούσε, όπως μερικοί έχουν πει, το 2020 ή το 2021, γιατί μόνο οι διαγωνιστικές διαδικασίες θέλουν τουλάχιστον 2,5 χρόνια.
Πριν από την επίσκεψη στον σταθμό Βενιζέλου έγινε ενημερωτική σύσκεψη στα γραφεία της «ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ» στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο κ. Καραμανλής ξεναγήθηκε και στον σταθμό Νομαρχία.
Στις 5.30 το απόγευμα, ο κ. Καραμανλής θα συναντηθεί με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα και θα υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στον Δήμο και τον ΟΑΣΘ για την παραχώρηση 50 αστικών λεωφορείων από τον Δήμο.