Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι «χρυσές» αναρτήσεις των influencers και το μαύρο χρήμα
Eurokinissi/ Γιάννης Παναγόπουλος
Eurokinissi/ Γιάννης Παναγόπουλος

Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι «χρυσές» αναρτήσεις των influencers και το μαύρο χρήμα

Στο επίκεντρο των ελέγχων βρίσκονται οι influencers που δραστηριοποιούνται στις ψηφιακές πλατφόρμες TikTok και Instagram, με τις αρχές να επιχειρούν μέσα από πολύπλευρους ελέγχους να εντοπίσουν το μαύρο χρήμα που απορρέει από μια σειρά αναρτήσεων.

Οι αρχές γνωρίζουν ότι δεν είναι λίγοι αυτοί που αποφεύγουν να κόψουν τα νόμιμα παραστατικά για τις υπηρεσίες που παρέχουν και για το λόγο αυτό έχουν ενεργοποιήσει κάθε μέσο για να αποκαλύψουν το μαύρο χρήμα που κρύβεται πίσω από τις «χρυσές» αναρτήσεις τους. 

Οι ελεγκτές έχουν αντλήσει πληροφορίες για τους επίμαχος επαγγελματίες του διαδικτύου προκειμένου να «κλειδώσουν» τις υποθέσεις, ενώ ένα από τα εργαλεία που χρησιμοποιούν για να τους εντοπίσουν είναι και ο «μαγικός» αλγόριθμος που εστιάζει στους λογαριασμούς που διατηρούνται στα social media. 

Κάθε φορά που «ανεβαίνει» μια φωτογραφία ή ένα βίντεο, το οποίο έχει «ταγκάρει» πολλούς λογαριασμούς εταιρειών και επαγγελματιών, τότε αυτομάτως βαράει ο... συναγερμός της ΑΑΔΕ και η ανάρτηση σκαρφαλώνει στην κορυφή της λίστας ελέγχου. Κι αυτό για να εξακριβωθεί από τις αρχές αν πρόκειται για επαγγελματική δραστηριότητα και διαφήμιση και συνεπώς αν υπάρχουν τα ανάλογα παραστατικά. 

Το ίδιο συμβαίνει και με όσους παρουσιάζουν στα social media μια πλουσιοπάροχη καθημερινότητα που έρχεται σε πλήρη αντιδιαστολή με τα εισοδήματα που δηλώνουν στην εφορία. Ταξίδια, ακριβά δείπνα και νυχτερινά ξενύχτια σε ακριβά νυχτερινά κέντρα μπαίνουν, επίσης, στο στόχαστρο των Αρχών, για να διαπιστωθεί αν τα εισοδήματά τους δικαιολογούν τέτοιου είδους πολυτέλειες. 

Όταν εντοπιστεί μια ύποπτη περίπτωση, τότε οι «ράμπο» της ΑΑΔΕ βάζουν όλα τα στοιχεία που έχουν στη διάθεσή τους στη βάση δεδομένων της Ανεξάρτητης Αρχής και λαμβάνουν άμεσα όλες τις πληροφορίες για τον συγκεκριμένο φορολογούμενο, από τα εισοδήματα που δηλώνει στην εφορία, τα έξοδά του, έως και τα παραστατικά που παρουσιάζει στις φορολογικές αρχές αν είναι επαγγελματίας. Από τη διασταύρωση των στοιχείων, φαίνεται αν φοροδιαφεύγει ή αν η ζωή που δηλώνει πως κάνει μέσα από τα social media είναι απλά «εικονική» για τα likes. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μέχρι στιγμής έλεγχοι έχουν αποκαλύψει και περιπτώσεις φορολογούμενων, οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε έναρξη εργασιών στην εφορία.