Δεν είναι σίγουρα η πρώτη φορά που ελληνική κυβέρνηση δεν είναι σε θέση να αντισταθεί και υποχωρεί ατάκτως στις απαιτήσεις εταίρων και δανειστών. Το θετικό όμως με τη σημερινή κυβέρνηση είναι ότι εκτός από... «παντός καιρού», είναι πανταχού παρούσα και τα πάντα πληρούσα τοις μετρητοίς και μάλιστα με τόκο, αν χρειαστεί, υποταγμένη πλήρως στα κελεύσματα της τρόικας – κουαρτέτου, αφού πλέον η υπεράσπιση του Μνημονίου αποτελεί αυτοσκοπό των στελεχών της.
Έτσι το «ντουέτο» ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, παρά τα λόγια τα ωραία τα μεγάλα και μετά τα αποτυχημένα επικοινωνιακά τρικ που επιχείρησε με Μοσκοβισί και Σούλτς, καθώς και οι δυο Ευρωπαίοι αξιωματούχοι ζήτησαν εδώ και τώρα μεταρρυθμίσεις και μέτρα ο καθένας με τον τρόπο του, «προσγειώνεται» σήμερα αναμένοντας αν θα πάρει το «πράσινο φως» από τα τεχνικά κλιμάκια.
Ποντάροντας φυσικά ότι στο Eurogroup της Δευτέρας θα περάσει τις εξετάσεις υλοποίησης του πρώτου πακέτου και θα ξεκινήσει τον ανήφορο του δεύτερου και πιο σκληρού, αφού σε αυτό περιλαμβάνονται οι αλλαγές στο Ασφαλιστικό και οι ανατροπές στη φορολογία εισοδήματος και κεφαλαίου που πρέπει να «κλειδώσουν» έως το τέλος του μήνα, μειώνοντας δραματικά το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, με ό,τι φυσικά αυτό συνεπάγεται για μια αγορά που βυθίζεται και με την επίσημη σφραγίδα της ΕΕ σε ύφεση.
«Ποντάρισμα» το οποίο, εκτός απροόπτου, θα είναι επικερδές αφού στηρίζεται σε νέο φόρο στο τζόγο, σε αυξήσεις «φωτιά» των τελών κυκλοφορίας για ΙΧ, ενώ φέρνει ανατροπές σοκ για χιλιάδες οφειλέτες που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση των 100 δόσεων, καθώς και μικρότερο κατά 105 εκατ. ευρώ επίδομα πετρελαίου θέρμανσης «παγώνοντας» έτσι περισσότερους από 400.000 πολίτες που μέχρι πέρυσι λάμβαναν το σχετικό επίδομα και φέτος θα εξαιρεθούν.
Κι αν για τη φορολόγηση του ΚΙΝΟ με συντελεστή 10%, που σημαίνει 5 λεπτά στη στήλη των 50 λεπτών του ευρώ ώστε να εισρεύσουν στα δημόσια ταμεία περί τα 200 εκατ. ευρώ, δηλαδή τα μισά από τη μη επιβολή του ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, όλα είναι ανοιχτά καθώς αντίκειται στη σύμβαση του δημοσίου με τον ΟΠΑΠ, γεγονός φυσικά που δεν αποκλείει οι επιβαρύνσεις να μετακυλιστούν στα υπόλοιπα παιχνίδια, οι επιβαρύνσεις στα ΙΧ είναι πλέον δεδομένες αφού το σχέδιο προβλέπει:
- οι ιδιοκτήτες των μεγάλων κυβισμού ΙΧ που εκτελωνίστηκαν μετά τον Οκτώβριο του 2010, και η αξία τους κυμαίνεται μεταξύ 30.000 ή 40.000 ευρώ, θα κληθούν να πληρώσουν ακριβότερα τέλη έως και 200 ευρώ εφόσον εκπέμπουν υψηλούς ρύπους. Δεν αποκλείεται μάλιστα να προστεθεί και ένα νέο τέλος για τα Ι.Χ. άνω των 2.000 κ.εκ., εκτός του τέλους ρύπων.
- στα νέα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ΙΧ η επιβάρυνση θα υπολογιστεί επίσης ανάλογα με τους ρύπους τους, καθώς φαίνεται ότι μειώνεται το όριο των 100 μικρογραμμαρίων στα 80, με στόχο τα Ι.Χ. που εκπέμπουν ρύπους από 80 έως 100 μικρογραμμάρια να πληρώνουν τέλη της τάξεως των 50 ευρώ.
- οι μόνοι «τυχεροί» θα είναι οι ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν κλείσει 10ετία, αφού θα δουν τα τέλη τους να μειώνονται κατά 10%, με την ελπίδα βέβαια αρκετοί να πάνε στις Εφορίες τους και να πάρουν πίσω τις πινακίδες που έχουν καταθέσει, για να αποφύγουν όχι μόνο τα τέλη, αλλά το φόρο πολυτελείας και τα τεκμήρια.
Άλλωστε στο ΥΠΟΙΚ είναι διάχυτη η ανησυχία ότι οι αλλαγές στα τέλη μπορεί να φέρει νέο «κύμα» ιδιοκτητών στα γκισέ των Εφοριών για κατάθεση πινακίδων.
Όσον αφορά τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης ο κύβος ερρίφθη καθώς έχει αποφασιστεί η περικοπή του στα 0,25 ευρώ, από 0,35 ευρώ που ήταν πέρυσι, η μείωση του εισοδηματικού ορίου στις 12.000 ευρώ (από 30.000 ευρώ που ήταν) για τον άγαμο και με περιουσία 100.000 ευρώ, αλλά και στις 20.000 ευρώ (από 40.000 ευρώ) για τους έγγαμους με αξία περιουσίας 150.000 ευρώ.
Νέες ανατροπές όμως έρχονται και στη ρύθμιση των 100 δόσεων, με τη θέσπιση νέων εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων, με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες οφειλέτες που εμπιστεύτηκαν το κράτος να βρεθούν για μια ακόμη φορά με την πλάτη στον τοίχο, αφού μπορεί για λίγα ευρώ είτε να αναγκαστούν να εξοφλήσουν τα χρέη τους σε λιγότερες και άρα υψηλότερες δόσεις, είτε ακόμη και να χάσουν τη ρύθμιση και να βρεθούν αντιμέτωποι με τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης (κατασχέσεις, πλειστηριασμούς, προσωποκράτηση κλπ).
Και όλα αυτά για 2 δισ. ευρώ, ενώ τα χειρότερα για τους φορολογούμενους και ασφαλισμένους έρχονται μόνο για 1 δισ. ευρώ που ανέρχεται η τελευταία υποδόση, με την ελπίδα να ολοκληρωθεί επιτυχώς η αξιολόγηση, να προχωρήσει η ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών και να «ξεκλειδώσει» η συζήτηση για την απομείωση του χρέους για την οποία η κυβέρνηση θα δώσει... ρέστα, αφού από αυτή κρίνεται ακόμη και η επιβίωσή της.