Αύξηση κερδών εμφάνισε η Air France-KLM στο τρίτο τρίμηνο του έτους, με το χαμηλότερο κόστος των καυσίμων και το «ψαλίδι» στις δαπάνες να αντισταθμίζει τις απώλειες από τις απεργίες και την πίεση που δέχεται ο τουριστικός τομέας λόγω των τρομοκρατικών επιθέσεων.
Σύμφωνα με το MarketWatch, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης βάσει επιβατικής κίνησης, ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 544 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα συρρικνώθηκαν κατά 5,1% στα 6,94 δισ. ευρώ.
Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 521 εκατ. ευρώ από τα 612 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι αναλυτές σε δημοσκόπηση της FactSet έκαναν μέσες εκτιμήσεις για καθαρά κέρδη της τάξεως των 502 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ύστερα από επτά συνεχιζόμενα έτη ζημιών η εταιρεία επέστρεψε στην κερδοφορία.
Παράλληλα, η γαλλο-ολλανδική εταιρία παρουσίασε σήμερα τα σχέδιά της για μια νέων μονάδα μακρινών πτήσεων με χαμηλότερο κόστος στο πλαίσιο των προσπαθειών της να ανακτήσει το μερίδιο αγοράς που έχασε από τους ανταγωνιστές της στον Κόλπο, καθώς προσπαθεί να βελτιώσει την κερδοφορία της και να αποκαταστήσει τις σχέσεις με το προσωπικό της.
Η νέα εταιρία, που αναμένεται να έχει στόλο 10 αεροσκαφών μεγάλων πτήσεων έως το 2020, θα στελεχωθεί από πιλότους της Air France που θα μετακινηθούν σε αυτή εθελοντικά.
Η νέα εταιρία θα αποτελεί ένα μικρό μέρος του ομίλου, ο οποίος στοχεύει σε στόλο 435 αεροσκαφών, χωρίς να περιλαμβάνονται τα αεροπλάνα τοπικών πτήσεων, έως το 2020.
«Δεν θα έχει τη θέση μιας εταιρίας χαμηλού κόστους. Θα έχει πρότυπα ανάλογα της Air France», ανέφερε ο όμιλος σε σημερινή του ανακοίνωση.
Η Air France-KLM ελπίζει ότι η νέα εταιρία θα της δώσει τη δυνατότητα να επιστρέψει σε κερδοφορία στα ζημιογόνα δρομολόγια ή να ξεκινήσει και πάλι πτήσεις σε προορισμούς στους οποίους είχε σταματήσει να πετά λόγω του ανταγωνισμού από εταιρίες όπως η Emirates, η Qatar και η Turkish Airlines.
Σε επίπεδο ομίλου, ανακοίνωσε ότι στοχεύει σε πωλήσεις 28 δισεκ. ευρώ έως το 2020, με 100 εκατ. επιβάτες, συγκριτικά με 90 εκατ. το 2015.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ