Ισχυρό επενδυτικό ενδιαφέρον παρουσιάζεται στο project των υδροπλάνων και υδατοδρομίων όσο προχωρούν οι διαδικασίες αδειοδοτήσεων και το κλείσιμο των εκκρεμοτήτων για να μπει το «κλειδί στη μηχανή». Κοντά βρίσκεται η διαδικασία παραλαβής των υδροπλάνων, ενώ εκκολάπτονται συνεργασίες με εταιρείες από διάφορους κλάδους.
Διαδικασία η οποία περνά και από την παραλαβή των πρώτων υδροπλάνων των οποίων ο τεχνικός έλεγχος έχει ήδη ολοκληρωθεί και απομένει η τεχνική επιθεώρηση από ειδικό Ελεγκτή της ΥΠΑ,η οποία ακόμη καθυστερεί.
Όπως έχει ήδη αναφέρει το Liberal, τεχνικό κλιμάκιο της Hellenic Seaplanes είχε εντός του Μαρτίου επισκεφτεί το Ντουμπάι για την επόπτευση 2 αεροσκαφών που επρόκειτο να φθάσουν στην Ελλάδα στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαϊου. Οι διαδικασίες έχουν προχωρήσει και απομένει η επιθεώρηση του Ελεγκτή της ΥΠΑ.
Παράλληλα, η εταιρεία βρίσκεται στη διαδικασία ολοκλήρωσης παραγγελίας για 4 αεροσκάφη 17 θέσεων από την αμερικανική Mallard τα οποία αποτελούν επένδυση κοντά στα 30 εκατ. ευρώ και αναμένεται να παραδοθούν το 2022.
Σημειώνεται ότι η Mallard είχε διακόψει την παραγωγή αεροσκαφών και επανέρχεται στην αγορά ανανεωμένη με πρώτη παραγγελία αυτή της Hellenic Seaplanes.
Την ίδια ώρα όσο πιο κοντά έρχεται η ολοκλήρωση των τεχνικών λεπτομερειών για την απογείωση των υδροπλάνων τόσο διευρύνεται ο κύκλος των επαφών για το κλείσιμο στρατηγικών συνεργασιών με εταιρείες που κινούνται γύρω από το αντικείμενο.
Ειδικότερα mega project των υδατοδρομίων και η λειτουργία υδροπλάνων που προαλείφεται να μετατρέψει την Ελλάδα σε Μαλδίβες της Ευρώπης ανοίγει τον δρόμο για σειρά από νέες συνεργασίες αλλά και ισχυρές επιχειρηματικές συζεύξεις και παράλληλα να δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας και στην πλήρη ανάπτυξή του να δώσει στην ελληνική οικονομία πάνω από 1 δις. ευρώ.
Σε αυτό το πλαίσιο, πληροφορίες του Liberal αναφέρουν ότι ξένα επενδυτικά κεφάλαια βρίσκονται σε διαδικασία αξιολόγησης του project με στόχο τη συμμετοχή τους χρηματοδοτικά και ενδεχομένως και μετοχικά στους βασικούς παίκτες
Πλέον υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων σε περίπου 150 σημεία όπως σε νησιά, λιμάνια, λίμνες, αλλά και σε Περιοχές Oλοκληρωμένης Tουριστικής Aνάπτυξης (Π.O.T.A.), σύνθετα τουριστικά καταλύματα και τουριστικούς λιμένες, και επιτρέπονται πτήσεις από και προς το εξωτερικό.
Στάσεις ανεφοδιασμού καυσίμων, βάσεις συντηρήσεων, όπου σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχει υπάρξει ενδιαφέρον από μεγάλη διεθνή οίκο για να αναλάβει την συντήρηση αλλά και μηχανική διαχείριση των υδροπλάνων, είναι κάποιες από τις βασικές δραστηριότητες που θα εμπλακούν στο εγχε΄ρημα.
Ωστόσο, στον χορό των διαπραγματεύσεων έχουν ήδη μπει και αεροπορικές εταιρείες, καθώς η θέση τους είναι διττή μιας και θα δημιουργηθεί Ακαδημία Εκπαίδευσης Πιλότων, ενώ δεδομένη θεωρείται και μια διευρυμένη συνεργασία που αφορά στην προσφορά κοινών «πακέτων» εισιτηρίων ή και συμπληρωματική λειτουργία των υδροπλάνων ως προς τα δρομολόγια της αεροπορικής, για τη μεταφορά επιβατών από ή προς τα συμβατικά αεροδρόμια από ή προς τα υδατοδρόμια.
Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχουν σε εξέλιξη συζητήσεις της Hellenic Seaplanes, από τους βασικούς παίκτες στο συγκεκριμένο εγχείρημα με μεγάλη αεροπορική εταιρεία για τις απευθείας συνδέσεις με προορισμούς από το εξωτερικό προς ελληνικά νησιά.
Αντίστοιχα, συνεργίες παρόμοιες με τις αεροπορικές εκτιμάται ότι θα υπάρξουν και με τον κλάδο της κρουαζιέρας, ενώ μέσω του τουρισμού εν γένει μεγαλώνει ακόμη περισσότερο ο κύκλος των συνεργασιών που αναμένεται να προχωρήσουν άμεσα καθώς καθιερωμένα τουριστικά συγκροτήματα, η ένωση τουριστικών πρακτόρων Ελλάδας αλλά και τουριστικοί πράκτορες από το εξωτερικό μπαίνουν στην αρχή της λίστας.
Τα υδατοδρόμια
Την ίδια ώρα το δίκτυο υδατοδρομίων που δημιουργείται στην Ελλάδα ισχυροποιείται πλέον ακόμα πιο πολύ, με την Εύβοια να βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και αυτό επιβεβαιώνεται από τις εξελίξεις γύρω από την άδεια που αναμένεται να χορηγηθεί στα πέντε υδατοδρόμιά της.
Ειδικότερα, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες διαδικασίες τόσο από πλευράς της ένωσης των εταιρειών Hellenic Seaplanes και Ελληνικά Υδατοδρόμια που έχουν αναλάβει την αδειοδότηση των έργων όσο και του Οργανισμού Λιμένα Ευβοίας που ανέθεσε στη σύμπραξη των εταιρειών την ίδρυση των υδατοδρομίων της Χαλκίδας, της Αιδηψού, της Κύμης, της Καρύστου καθώς και του Αλιβερίου.
Πλέον οι τεχνικοί φάκελοι των υδατοδρομίων κατατέθηκαν πλήρως επικαιροποιημένοι και σύμφωνοι με το νέο νόμο στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών ώστε να δρομολογηθεί η διαδικασία αδειοδότησής τους.
Βάση του πλάνου που αφορά το έργο, καθένα από τα υδατοδρόμια της Εύβοιας προβλέπεται να περιλαμβάνει χερσαίες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης επιβατών και αποσκευών καθώς και πλωτές εγκαταστάσεις για τον ελλιμενισμό των υδροπλάνων.
Το Κεντρικό Υδατοδρόμιο, θα βρίσκεται στη Χαλκίδα, στην περιοχή του Αγίου Στεφάνου (εκτάσεως 7.500 τ.μ.), ενώ τα Περιφερειακά Υδατοδρόμια (εκτάσεως 150 τ.μ. το καθένα) στα Λουτρά Αιδηψού, την Κύμη, την Κάρυστο και τον Κάραβο Αλιβερίου θα κατασκευαστούν ταυτόχρονα, στην περιοχή του κεντρικού λιμένα της κάθε πόλης.
Παράλληλα με την διαδικασία αδειοδότησης των υδατοδρομίων, η Hellenic Seaplanes ξεκινάει τη χάραξη του σχεδίου πτήσεων της με υδροπλάνα από και προς την Εύβοια.
Ειδικότερα προβλέπεται βάση του πλάνου της εταιρείας η δημιουργία δρομολογίων που θα εξυπηρετούν σε πρώτη φάση τη διασύνδεση του υδατοδρομίου Βόλου με αυτά της Εύβοιας και των Σποράδων και αργότερα τις πτήσεις από τα υδατοδρόμια της Εύβοιας προς την Αττική και των πλησιέστερων υδατοδρομίων στις Κυκλάδες.
Παράλληλα με την ανάπτυξη της πτητικής δραστηριότητας των υδροπλάνων στην Εύβοια σκοπός της Hellenic Seaplanes είναι και η προώθηση του τουριστικού προϊόντος του νησιού, καθώς ενδείκνυται πέρα από θαλάσσιο τουρισμό και για εναλλακτικά είδη τουρισμού.
Η εταιρεία εξετάζει τη δημιουργία περιηγητικών πτήσεων πάνω από προορισμούς ιδιαίτερου κάλους ,όπως τα Λιχαδονήσια, που θα αποτελούν μέρος ενός τουριστικού πακέτου που θα σχηματιστεί με συνεργαζόμενες τουριστικές εταιρείες.