Ο Όμιλος Volkswagen βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με την Porsche Automobil Holding SE, τον μεγαλύτερο μέτοχο του ομίλου, σχετικά με μια πιθανή IPO της εταιρείας σπορ αυτοκινήτων. Και οι δύο διαπραγματεύονται μια συμφωνία - πλαίσιο ως βάση για την προετοιμασία ενός τέτοιου βήματος, δήλωσε η VW.
Η σύναψη συμφωνίας πρέπει να εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο και το εποπτικό συμβούλιο, είπε η VW, προσθέτοντας ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη τελική απόφαση.
"Το αν θα συναφθεί συμφωνία - πλαίσιο…είναι ανοιχτό επί του παρόντος και εξαρτάται από την έγκριση των συμβουλίων και των δύο μερών", δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Porsche SE επιβεβαίωσε σε ξεχωριστή δήλωση ότι βρισκόταν σε συζητήσεις με τη VW σχετικά με μια IPO, μια συναλλαγή που θα μπορούσε να περιλαμβάνει την απόκτηση κοινών μετοχών - που παρέχουν δικαιώματα ψήφου στον κάτοχο - της Porsche AG.
Οι μετοχές της VW ενισχύθηκαν έως και 10% στα 192,48 ευρώ στις χρηματιστηριακές συναλλαγές.
Το Bloomberg εκτιμά ότι η αξία της Porsche θα μπορούσε να αποτιμηθεί μεταξύ 60 με 85 δισεκατομμυρίων ευρώ (68 δισεκατομμύρια και 96 δισεκατομμύρια δολάρια). Αυτό υπολογίζεται με βάση την τρέχουσα αγοραστική αξία ολόκληρου του ομίλου, η οποία ανέρχεται περίπου στα 112 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Εκτός από την κύρια μάρκα αυτοκινήτων VW και την Porsche, ο Γερμανός κατασκευαστής διαθέτει επίσης μάρκες όπως οι Audi, Lamborghini και Bentley.
Μια ξεχωριστή εισαγωγή της Porsche στα χρηματιστηριακά ταμπλό θα μπορούσε να προσφέρει μια νέα επιλογή χρηματοδότησης για τον όμιλο.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Herbert Diess, απέρριψε την εισαγωγή της Porsche πριν από περίπου ένα χρόνο. Αλλά οι αξιωματούχοι της Porsche έχουν συζητήσει ανοιχτά την ιδέα που θα έδινε μεγαλύτερη ανεξαρτησία σε μια από τις πιο περιζήτητες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο.
Ο Οικονομικός Διευθυντής της Porsche, Lutz Meschke, ανέδειξε για πρώτη φορά τα οφέλη μιας πιθανής IPO το 2018, λέγοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να ξεκλειδώσει την αξία και να επαναλάβει την επιτυχημένη πώληση μετοχών της Ferrari χρόνια νωρίτερα. Οι συζητήσεις δεν κέρδισαν την υποστήριξη της VW εκείνη την εποχή.