«Η ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου αναμένεται να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων, που θα εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας και θα εξυπηρετήσει την καλύτερη διασύνδεση της ηπειρωτικής χώρας... και θα ενδυναμώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον», τόνισε από τη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής.
Υπέρ του νομοσχεδίου επί της αρχής τάχθηκαν πέραν της ΝΔ, το Κίνημα Αλλαγής και η Ελληνική Λύση. «Παρών» δήλωσε ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το καταψήφισαν ΚΚΕ και ΜέΡΑ25.
Κ. Καραμανλής: Απλούστευση και επιτάχυνση των απαιτούμενων διαδικασιών
Ο κ. Κώστας Καραμανλής στην τοποθέτησή του στην Βουλή αφού επισήμανε πως η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία στοχεύει «στη φιλελευθεροποίηση του θεσμικού πλαισίου των υδατοδρομίων, επιτρέποντας και ιδιωτικές επενδύσεις», καθώς και «στην απλούστευση και επιτάχυνση των απαιτούμενων διαδικασιών, για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων», τόνισε πως «ο ρόλος του κράτους είναι εποπτικός κι όχι ρόλος ‘‘πατερούλη’’» ξεκαθαρίζοντας πως «εμείς θέτουμε το πλαίσιο και στη συνέχεια αφήνουμε την αγορά να λειτουργήσει».
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής επεσήμανε κατά τη διάρκεια της συζήτησης στην Ολομέλεια του νομοσχεδίου για την ίδρυση, τη λειτουργία και την εκμετάλλευση υδατοδρομίων ότι «Η ψήφιση του παρόντος νομοσχεδίου αναμένεται να σηματοδοτήσει αυτόματα την ανάπτυξη ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων, που θα εμπλουτίσει το τουριστικό προϊόν της Ελλάδαας και θα εξυπηρετήσει την καλύτερη διασύνδεση της ηπειρωτικής χώρας, με απομακρυσμένους - και όχι μόνο - προορισμούς και θα ενδυναμώσει το επενδυτικό ενδιαφέρον».
Επίσης, αναφερόμενος στα πεπραγμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. επί του συγκεκριμένου θέματος ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι «ο επενδυτικός νόμος που είχε ψηφιστεί το 2013 και παρείχε ένα επαρκές πλαίσιο για την ανάπτυξη του χώρου, ακυρώθηκε στην πράξη από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛ., η οποία, με αρκετή καθυστέρηση, το 2018, έφερε ένα νέο νόμο που όχι μόνο χτύπησε τις ιδιωτικές επενδύσεις και υπονόμευσε την ανάπτυξη, αλλά, ουσιαστικά, έκλεισε ερμητικά κάθε δυνατότητα για ιδιωτικά υδατοδρόμια στη χώρα μας. Αυτόν τον νόμο κλήθηκε η παρούσα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας να τον αλλάξει...».
Γ. Κεφαλογιάννης: Χρήσιμα τα υδροπλάνα και για έκτακτες αεροδιακομιδές ασθενών
Στα ενδιαφέροντα καταγράφηκε η οπτική που έδωσε στα υδροπλάνα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τονίζοντας ότι πέραν των προφανών οφελών για την οικονομία και τον τουρισμό της χώρας, αυτά θα είναι χρήσιμα και σε περιπτώσεις επειγουσών αναγκών για την αεροδιακομιδή ασθενών από περιοχές με δυσκολίες άλλης πρόσβασης, αλλά ακόμα και σε ανάγκες πυρόσβεσης με μία μεταλλαγή, προσφέροντας παράλληλα καλύτερη διανησιωτική επικοινωνία.
Παράλληλα, υπερασπιζόμενος την αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε τους σημαντικότερους λόγους για τους οποίους η παρούσα κυβέρνηση προβαίνει σε αυτήν, καθώς, όπως ανέφερε, υφίσταντο μια σειρά από ανούσιες και περίπλοκες διοικητικές προϋποθέσεις που καθιστούσαν στην πράξη τον ίδιο το νόμο ανενεργό.
«Αναφέρω ενδεικτικά ότι το υφιστάμενο πλαίσιο προβλέπει 10 υπουργικές και κοινές υπουργικές αποφάσεις προκειμένου να καταστεί λειτουργικό και η προηγούμενη κυβέρνηση μέσα σε ένα χρόνο από την ψήφισή του δεν κατάφερε να εκδώσει ούτε μια. Άρα εκ των πραγμάτων ξέρετε πολύ καλά, ότι ένας νόμος, ο οποίος ψηφίζεται και στην ουσία δεν προχωρά στο δευτερογενές δίκαιο, στις κανονιστικές πράξεις είναι στην ουσία ένας ανενεργός νόμος. Ο δεύτερος, εξίσου σημαντικός, λόγος που κρίνουμε σκόπιμη την αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου είναι γιατί στην ουσία επιτρέπει μόνον σε έναν φορέα να προχωρήσει στην ίδρυση υδατοδρομίων: το ελληνικό δημόσιο. Αυτό πρακτικά σημαίνει, για να μιλήσουμε με ονόματα, ότι ο ΟΛΠ και ο ΟΛΘ σήμερα δεν μπορούν να ιδρύσουν υδατοδρόμια. Σημαίνει επίσης ότι δεν μπορούν να έχουν άδεια υδατοδρομίου ιδιωτικές μαρίνες, ή μαρίνες που έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες από το δημόσιο. Δεν θα μπορούσαν επίσης να αδειοδοτηθούν ακόμη οι μεγάλοι οργανισμοί λιμένος στην περίπτωση που, τυχόν παραχώρησή σε ιδιώτες, συνέβαινε πριν λάβουν άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου. Τέλος, το υφιστάμενο πλαίσιο έθετε σε άμεσο κίνδυνο τα μόλις τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, από τον προηγούμενο νόμο 4146/2013, δηλαδή της Κέρκυρας, της Πάτρας και των Παξών, καθώς προέβλεπε την ανάκληση αυτών των αδειών και την προσαρμογή τους στον νόμο του 2018».