Εφ΄ όλης της ύλης και εξαρχής θα εξετάσει η κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και υποδομών το ζήτημα του ΒΟΑ Κρήτης, σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος, από το Ρέθυμνο όπου και βρέθηκε, προανήγγειλε την επίσκεψη της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στην Κρήτη στα μέσα του Οκτώβρη.
Ο υφυπουργός με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας, από το Ρέθυμνο έκανε λόγο για κινήσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη σχετικά με το βόρειο άξονα σύμφωνα με τι οποίες, «σε λίγες εβδομάδες από τώρα που θα βρεθούμε στην Κρήτη και με τον υπουργό κ. Καραμανλή θα δώσουμε ένα χρονοδιάγραμμα σε ότι αφορά την εκπόνηση του συγκεκριμένου έργου, διότι αυτό το οποίο όλοι θέλουμε είναι ο ΒΟΑΚ, να είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με δύο βασικούς στόχους. Πρώτα από όλα θα είναι ένα αναπτυξιακό εργαλείο που θα ενώνει τις κύριες πόλεις της Κρήτης και θα έχει μία γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση μεταξύ των πόλεων για τους επιβάτες και για τα προϊόντα και δεύτερον που είναι πιο σημαντικό βέβαια είναι το θέμα της Οδικής Ασφάλειας».
Ο κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε πως όταν ανέλαβαν η νέα πολιτική του υπουργείου, αυτό το οποίο βρήκαν σχετικά με το ΒΟΑΚ «ήταν ένα σκίτσο. Δυστυχώς τα τελευταία 4,5 χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έπραξε τίποτα πέρα από ένα διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το οποίο πρακτικά σημαίνει ποιες είναι οι εταιρείες που θα ενδιαφερθούν όταν γίνει το έργο. Αυτό βέβαια είναι ένα αφαιρετικό κατασκεύασμα μιας και αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν μελέτες».
Και συνέχισε: «Είμαστε σε μία διαδικασία, είπε ο υφυπουργός Μεταφορών και υποδομών, σύμφωνα με την οποία θα προχωρήσουμε στην εκπόνηση μελετών, θα πρέπει να πάρουμε και τους περιβαλλοντικούς όρους από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, να προχωρήσουμε κατόπιν σε μία προκήρυξη του έργου και όπως αντιλαμβάνεστε και με βάση την Ελληνική πραγματικότητα, αυτό θα έχει κάποιες καθυστερήσεις και ενστάσεις και κάποιες δικονομικές ενέργειες από κάποιους που θα αποκλειστούν από το διαγωνισμό και όλο αυτό, θα κρατήσει κάποια χρόνια».
Σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση, ο κ. Κεφαλογιάννης υπογράμμισε πως το Υπουργείο εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα χωρίς να έχει παρθεί ακόμα κάποια οριστική πολιτική απόφαση για την επιβολή διοδίων. Βούληση τόσο του ίδιου, όσο και του υπουργού, Κώστα Καραμανλή, αποτελεί η κατάθεση συγκεκριμένων στοιχείων, χρονοδιαγραμμάτων και τρόπου υλοποίησης, σύμφωνα με τα οποία θα ολοκληρωθεί το έργο. Επιπρόσθετα, στο ενδιάμεσο διάστημα, προγραμματίζονται βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και η εφαρμογή ενός συνολικού σχεδιασμού για τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων στο Β.Ο.Α.Κ.
Ο κ. Κεφαλογιάννης για το ζήτημα που έχει ανοίξει συζητήσεις στην τοπική κοινωνία και αφορά το θέμα των διοδίων στον ΒΟΑΚ είπε επίσης: «Για την υλοποίηση του ΒΟΑΚ στη συζήτηση την οποία άνοιξε σε ότι αφορά τη χρηματοδότηση, για μας, το θέμα των διοδίων δεν αποτελεί ταμπού. Όποιος λέει το αντίθετο, διότι δυστυχώς ορισμένοι δημόσια λένε άλλα πράγματα και σε ιδιωτικές συζητήσεις λένε κάποια άλλα, αποτελεί πολιτική υποκρισία, το να μην πούμε δηλαδή ότι το ζήτημα των διοδίων δεν είναι υπό συζήτηση. Δεν λέω ότι θα υπάρξουν διόδια και αυτή η λύση θα είναι μονόδρομος. Είναι όμως ένας από τους τρόπους της χρηματοδότησης που εξετάζουμε. Όπως επίσης για τις λεπτομέρειες σχετικά με το ύψος των διοδίων, για το ποιος θα είναι ο τρόπος λειτουργίας τους, αν θα καταλήξουμε σε αυτή τη λογική και πως θα τοποθετηθούν, όλα αυτά είναι υπό εξέταση και θα συζητηθεί σίγουρα, πολύ αργότερα».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ