Υπό συζήτηση βρίσκονται προτάσεις για αύξηση των πτήσεων από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, με το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης να περιλαμβάνεται στους πιθανούς προορισμούς, λόγω και της γειτνίασης της πόλης με χώρες των Βαλκανίων.
Ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα Γιώργος Τζ. Τσούνης, μιλώντας στο συνέδριο «Greece Talks_Thessaloniki: Η Θεσσαλονίκη στον τουριστικό χάρτη», που διοργάνωσαν το Travel.gr σε συνεργασία με το Protothema.gr στο Μέγαρο Μουσικής, εξήγησε πως υπάρχει ανάγκη για πολύ περισσότερες πτήσεις από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα, αναγνωρίζοντας ότι το πρόβλημα της παγκόσμιας έλλειψης αεροπλάνων και της ακόμη μεγαλύτερης έλλειψης πιλότων, δε διευκολύνει την ευόδωση των σχεδίων, όμως «έχουμε περάσει από μια δεκαετία και μια κρίση όπου δεν υπήρχε ούτε μία απευθείας πτήση από τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Ελλάδα, ενώ σήμερα υπάρχουν 11 καθημερινά».
Για ποιες αεροπορικές συνδέσεις υπάρχει ενδιαφέρον
Ο κ. Τσούνης συμμετείχε στη θεματική ενότητα του συνεδρίου «Η γέννηση ενός διεθνούς brand : Πώς ένα ξενοδοχείο ή ένας προορισμός αποκτά παγκόσμια καταξίωση» και μαζί με τον CEO της Sani/Ikos Ανδρέα Ανδρεάδη, απάντησε στα ερωτήματα που τους έθεσε ο συντονιστής της συζήτησης δημοσιογράφος Γιώργος Ευγενίδης.
Σχετικά με τις πρωτοβουλίες που υπάρχουν για την αύξηση των αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ ΗΠΑ και Ελλάδας ο πρέσβης διευκρίνισε: «Πιέζουμε πάνω σε αυτό, όχι μόνο να τις αυξήσουμε, αλλά να τις φέρουμε και στη Θεσσαλονίκη. Ο κόσμος λέει ότι η United θα ήταν η πιο πιθανή υποψήφια για να το κάνει, λόγω της συνδεσιμότητας που είναι απαραίτητη, δηλαδή να έρχονται άνθρωποι από τις Ηνωμένες Πολιτείες, να πηγαίνουν στη Θεσσαλονίκη και μετά να μπορούν να πάνε και στα Βαλκάνια». «Δεν έχουμε πτήσεις από το Μαϊάμι, δεν έχουμε από το Τέξας, δεν έχουμε από το Σιάτλ, το Σαν Φρανσίσκο, τη Σίλικον Βάλεϊ και τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά στις ΗΠΑ -και αυτή που τις χρειάζεται απεγνωσμένα- το Λος Άντζελες», παρατήρησε ακόμη, διευκρινίζοντας ότι μιλώντας για τις ελλείψεις αυτές, τις προσεγγίζει ως ευκαιρίες.
Αναγκαιότητα οι συνεχείς επενδύσεις στα αεροδρόμια
Ο πρέσβης αναφέρθηκε και στις επενδύσεις που οι αεροπορικές εταιρείες θεωρούν απαραίτητες για να μπορέσουν να αυξήσουν τη συνδεσιμότητα, δεδομένης της επιβατικής ζήτησης, καθώς περισσότεροι από 1,4 εκατομμύρια Αμερικανοί τουρίστες ήρθαν στην Ελλάδα πέρυσι και εκτιμάται θα αυξηθούν. «Το αεροδρόμιο της Αθήνας ήταν για 26 εκατομμύρια, πέρυσι εξυπηρέτησε 28,1 εκ. επιβάτες και θα είναι πάνω 30 εκατομμύρια φέτος και πρέπει να μεγαλώσει», είπε, ενώ για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης πρόσθεσε ότι «αυξήθηκε από 25.000m² στα 65.000m² και η Fraport έχει κάνει εξαιρετική δουλειά», άρα «όσο περισσότερες επενδύσεις γίνονται στα αεροδρόμια, τόσο περισσότερο θα αυξάνεται η διεθνής συνδεσιμότητα».
Ο κ. Τσούνης αναφέρθηκε περαιτέρω και στην προοπτική ενίσχυσης του κλάδου της κρουαζιέρας. «Περισσότεροι από τους μισούς από τους 1,4 εκατομμύρια τουρίστες έρχονται με κρουαζιερόπλοια. Η Θεσσαλονίκη τα τελευταία δύο χρόνια έχει δεκαπλασιάσει -και πλέον- τον αριθμό των τουριστών που έρχονται με κρουαζιερόπλοια και αυτό είναι εξαιρετικό», όμως «θα ήταν επίσης ωραίο αν η Θεσσαλονίκη μπορούσε να φτιάξει μια μαρίνα, που θα προσελκύσει διαφορετικό τύπο τουρίστα, που είναι επίσης υψηλής ποιότητας», σημείωσε, εξηγώντας ότι «ο καλύτερος τρόπος να δεις την Ελλάδα είναι σε ένα σκάφος να πας από νησί σε νησί, από χωριό σε χωριό» και ότι θα ήθελε ο κόσμος να σκεφτεί να προσθέσει τη Θεσσαλονίκη στους προορισμούς, εκτός από τα δημοφιλή νησιά που επισκέπτεται σήμερα.
Τι γνωρίζουν οι Αμερικανοί για την Ελλάδα
Ο πρέσβης παρατήρησε ακόμη πως ενώ οι Αμερικανοί έχουν ανακαλύψει την Ελλάδα, ως έναν από τους δημοφιλέστερους προορισμούς στον κόσμο, αναγνωρίζεται η ανάγκη να διαφοροποιηθεί ο τρόπος με τον οποίο βλέπουν τον τουρισμό στην Ελλάδα. Προς επιβεβαίωση αυτού επικαλέστηκε έρευνα της McKinsey , στο πλαίσιο της οποίας ζητήθηκε από τους Αμερικανούς να δηλώσουν τι γνωρίζουν για την Ελλάδα, και πρώτη στις απαντήσεις τους ήλθε η Σαντορίνη, δεύτερη η Μύκονος και τρίτη η Ακρόπολη. «Ακόμη περισσότερο από τον Μέγα Αλέξανδρο ή τον Σοφοκλή ή τον Σωκράτη ή τον Πλάτωνα ή την Αθήνα ή τη Δημοκρατία, το υπ αριθμόν ένα πράγμα που ήρθε στο μυαλό των Αμερικανών όταν μιλούσαν για την Ελλάδα ήταν η Σαντορίνη. Η Σαντορίνη είναι πολύ όμορφη, αλλά υπάρχουν πολλά άλλα όμορφα πράγματα να κάνουμε στην Ελλάδα», εξήγησε και μίλησε -μεταξύ άλλων- για τη δυνατότητα επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και διεύρυνσης του τουριστικού προϊόντος, με επενδύσεις σε υποδομές όπως γήπεδα γκολφ.
Το EuroPride παγκόσμια ευκαιρία να λάμψει η Θεσσαλονίκη
Ο πρέσβης των ΗΠΑ δήλωσε λάτρης της Θεσσαλονίκης, και αναφέρθηκε σε στοιχεία που την καθιστούν ελκυστικό τουριστικό προορισμό, όπως το παραλιακό της μέτωπο, τα μουσεία της, τα θρησκευτικά μνημεία, η γαστρονομία, τα ξενοδοχεία, οι αγορές τροφίμων, οι μουσικές εκδηλώσεις, η δυνατότητα να την περπατήσει κανείς και να την εξερευνήσει. Σημείωσε δε ότι η φιλοξενία στη Θεσσαλονίκη -το φετινό καλοκαίρι- του EuroPride, της κορυφαίας διοργάνωσης της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας, αποτελεί μία παγκόσμια ευκαιρία για να λάμψει η πόλη και να φανεί ότι οι άνθρωποι της είναι ανοιχτοί και ευγενικοί, γνωστοποιώντας ότι θα την τιμήσει κι ο ίδιος με την παρουσία του.
Στις παρεμβάσεις εκείνες που θα αναβαθμίσουν το τουριστικό προϊόν της πόλης αναφέρθηκε ο κ. Ανδρεάδης, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι της καθαριότητας και του πρασίνου. Η Θεσσαλονίκη, όπως είπε, έχει τον δικό της μοναδικό χαρακτήρα, είναι μία ζωντανή πόλη, αλλά είναι πολύ βασικό να είναι καθαρή. Σημείωσε ακόμη ότι αισθητική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου, των πάρκων, και ιδιαίτερα των κεντρικών σημείων που προσελκύουν τον κόσμο, κοστίζει πραγματικά πολύ λιγότερα χρήματα από όσα θα αποδώσει μια τέτοια επένδυση.
Σχετικά με την πολιτική προώθησης του τουριστικού προϊόντος, ο κ. Ανδρεάδης σημείωσε πως ο ίδιος δεν πιστεύει στους δημόσιους φορείς μάρκετινγκ αλλά στις τοπικές πρωτοβουλίες, στην κοινές δράσεις του δήμου με τον ιδιωτικό τομέα, σε αμφίδρομες πρωτοβουλίες και κυρίως στην ανάγκη όσοι χαράσσουν την πολιτική να ακούν τι έχουν να πουν οι χρήστες του τουριστικού προϊόντος, οι επισκέπτες της πόλης.