Χρ. Σταϊκούρας: Η οδηγία της ΕΕ για ασφάλεια των σιδηροδρόμων υπήρχε από το 2016 και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε τίποτα
Eurokinissi
Eurokinissi

Χρ. Σταϊκούρας: Η οδηγία της ΕΕ για ασφάλεια των σιδηροδρόμων υπήρχε από το 2016 και ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε τίποτα

Στο ότι η ευρωπαϊκή οδηγία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2016, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας στον Σωκράτη Φάμελλο, σε παρέμβασή του στη Βουλή, κατά την πρόταση δυσπιστίας. 

O υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι συμπεριλήφθηκε στην πρόταση δυσπιστίας, η πρόσφατη (Δεκ. '24) προειδοποιητική επιστολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για συμμόρφωση της χώρας με την ενωσιακή νομοθεσία περί ασφάλειας των σιδηροδρόμων, αλλά δεν περιελήφθη, επειδή δεν τους συμφέρει, ότι η σχετική οδηγία είναι από το 2016, και δεν την ενσωμάτωσαν.

Όπως είπε, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε εθνικό σχέδιο δράσης το 2019, χωρίς ούτε μία πρόταση για την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους.

«Και έρχεστε σήμερα, και κουνάτε το δάχτυλο;». «Εμείς», πρόσθεσε, «καταθέσαμε έκθεση στις 13/10/2023 και σχέδιο δράσης στις 3/34/2024, συμφωνημένο με την Ευρώπη. Και έκτοτε το υποβάλουμε κάθε δύο μήνες, καταθέτοντας το τελευταίο, 3ο σχέδιο, τον Ιανουάριο του 2025».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρατήρησε ότι στην επίμαχη προειδοποιητική επιστολή, η Επιτροπή «αναγνωρίζει τα σχέδια και την πρόοδο που έχει γίνει μέχρι σήμερα, αλλά επισημαίνει ότι χρειάζεται χρόνος».

Ο ίδιος κατέθεσε επίσης στα πρακτικά και την απάντηση που έδωσε το Υπουργείο του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.