Τον κίνδυνο, λόγω των πολλών καθυστερήσεων, το έργο επέκτασης του ΜΕΤΡΟ προς Πειραιά να τελειώσει το 2022 επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης σε ερώτησή του προς τον υπουργό υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.
Ο Κωστής Χατζηδάκης αναφέρει ότι η επέκταση του ΜΕΤΡΟ προς Πειραιά, ενώ θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2017, εμφανίζει ήδη καθυστέρηση που ξεπερνά τα 3 χρόνια και μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί λίγο λιγότερο από το 50% του έργου. Παρόλα αυτά, η Αττικό Μετρό Α.Ε. δεν έχει εγκρίνει αναθεωρημένο συγκεκριμένο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα του έργου.
Το 7μηνο Ιούνιος-Δεκέμβριος 2015, αναφέρει ο Αντιπρόεδρος της ΝΔ, είχαμε σχεδόν πλήρη διακοπή εργασιών –εξαιτίας και των capital controls– και στη συνέχεια το έργο σέρνεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι απορροφήσεις κονδυλίων από το ΕΣΠΑ για το έργο το 2015 παρουσίασαν υστέρηση 15% ( περίπου 12 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το 2014. Ενώ και τώρα γίνεται αγώνας δρόμου προκειμένου τις τελευταίες μέρες να καλυφθεί ο στόχος απορρόφησης κονδυλίων του έργου που είχε τεθεί για το 2016.
Ο Κωστής Χατζηδάκης επικαλείται την 1390 (α) απόφαση του Δ.Σ της Αττικό Μετρό Α.Ε., με ημερομηνία 23/11/2016, με την οποία έγινε δεκτή ένσταση της αναδόχου κοινοπραξίας για αποζημίωση «θετικών ζημιών» λόγω παράτασης προθεσμίας εργασιών στο σταθμό «Νίκαια». Με αφετηρία μάλιστα αυτή την απόφαση, σημειώνει ο κ. Χατζηδάκης, δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν και άλλες τέτοιες αποφάσεις για αποζημιώσεις στην ανάδοχο κοινοπραξία, λόγω καθυστερήσεων που οφείλονται στο δημόσιο.
Επίσης, ο Κωστής Χατζηδάκης εκφράζει τη μεγάλη ανησυχία του για το γεγονός ότι 4 χρόνια και 9 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης δεν έχει ξεκινήσει η εκσκαφή του σταθμού «Πειραιά». Η καθυστέρηση σ' αυτό το τμήμα του έργου παρασύρει το χρονοδιάγραμμα ολόκληρου του έργου. Έτσι, ενδεχομένως, σύμφωνα με έμπειρους μηχανικούς, θα πρέπει να φτάσουμε στο 2022 για να ολοκληρωθεί. Παρόλα αυτά η Αττικό Μετρό δεν έχει εγκρίνει ακόμα τη μελέτη εκσκαφής. Ανεξάρτητα από τις ενδεχόμενες ευθύνες του μελετητικού γραφείο, πολλά στελέχη της εταιρείας αποδίδουν την ευθύνη σε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Αττικό Μετρό Α.Ε –που πρόσφατα έγινε και διευθυντής– και ο οποίος απορρίπτει συνεχώς τις μελέτες που υποβάλλονται, χωρίς παράλληλα να προτείνει λύσεις.