Ως, δρόμο με ισχυρό εθνικό πρόσημο, χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το νέο οδικό άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά, κατά τον χαιρετισμό του, στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου.
«Ο δρόμος λοιπόν, αυτός, γίνεται ουσιαστικά μία γέφυρα φιλίας μεταξύ της Ελλάδος και της Αλβανίας και προφανώς μία γέφυρα που αφορά πρωτίστως, την Ελληνική Εθνική Μειονότητα. Οπότε θα έλεγα, ότι έχει και αυτήν την ξεχωριστή διαφορετική αξία, ένα πολύ έντονο και ισχυρό εθνικό πρόσημο το οποίο θα έχω τη χαρά μάλιστα να μεταφέρω, τη σημερινή εμπειρία μου και στους Ευρωπαίους ομολόγους μου σε λίγες ώρες από τώρα, που θα βρεθούμε στις Βρυξέλλες», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, έστειλε μήνυμα προς την Αλβανία για σεβασμό όλων των δικαιωμάτων της ΕΕΜ ως προϋπόθεση της ευρωπαϊκής προοπτικής της. «Η Ελλάδα επενδύει στις καλές και σταθερές σχέσεις με την Αλβανία και προφανώς στηρίζει έμπρακτα όλα τα δικαιώματα της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας. Θέλω να πω με την ευκαιρία αυτή, ότι η διαδικασία προσέγγισης της Αλβανίας προς την ΕΕ, είναι, θα έλεγα, ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε, ότι χρόνιες διεκδικήσεις της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, επιτέλους θα γίνουν πράξη και σε αυτή την κατεύθυνση, αγωνιζόμαστε και γνωρίζει πάρα πολύ καλά και η φίλη Αλβανία, ότι υπάρχει μία διαρκής πορεία αιρεσιμότητας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου εμείς ουσιαστικά είμαστε οι ρυθμιστές της ταχύτητας με την οποία η Αλβανία θα κινείται προς την Ευρώπη».
Υπεγράφη ο άξονας Ιωάννινα - Κακαβιά ύψους 310 εκατ. ευρώ
Παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά και της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, υπεγράφη σήμερα η σύμβαση κατασκευής του οδικού άξονα Γιάννενα - Κακαβιά αρχικού εκτιμώμενου κόστους 310 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ και προαιρέσεις), με την ανάδοχο εταιρεία ΑΒΑΞ.
Το τμήμα Ιωάννινα - Κακαβιά αποτελεί επέκταση της Ιόνιας Οδού και φθάνει τον αυτοκινητόδρομο έως τα ελληνο-αλβανικά σύνορα και θα γίνει με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
H υπογραφή της σύμβασης, όπως έχει ήδη αναφέρει το Liberal, προ ημερών, έγινε αμέσως μετά το «πράσινο φως» που έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, για τη δέσμευση ποσού 269.158.498,96 ευρώ, για την κάλυψη της δαπάνης του κυρίως έργου και των προαιρέσεων, για το έργο «Επέκταση Ιόνιας Οδού Τμήμα: «Ιωάννινα - Κακκαβιά», ενώ είχε προηγηθεί η απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, περί ένταξης του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2024.
Η σύμβαση για τον οδικό άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά θα ενισχύσει σημαντικά το ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ, είπε ο κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλη, Διευθύνοντα Συμβούλο του Ομίλου ΑΒΑΞ, κατά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά απέδωσε τα εύσημα στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, τονίζοντας χαρακτηριστικά:
«Κύριε Υπουργέ, γνωρίζοντας πόσο σύνθετη έχει γίνει πλέον η προσπάθεια χρηματοδότησης οδικών έργων, οφείλω να υπογραμμίσω τον δικό σας ρόλο και των συνεργατών σας στο υπουργείο για την επίτευξή του καθώς και τον ρόλο άλλων συναρμόδιων υπουργείων».
Συνεχίζοντας ο ίδιος σημείωσε:
«Συμμετέχουμε λοιπόν και εμείς στη χαρά σας που το έργο μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης.
Η πολύχρονη εμπειρία μου με έχει διδάξει ότι η σημερινή χαρά θα γίνει πολλαπλάσια τόσο για εσάς όσο και για εμάς τη μέρα που το έργο θα παραδοθεί στην κοινωνία.
Για αυτή τη μέρα δουλεύουμε ήδη στον Όμιλο AVAX. Δίνουμε σήμερα την υπόσχεση ότι, όποιες δυσκολίες και να αντιμετωπίσουμε, θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν ώστε η μέρα της παράδοσης του έργου να έρθει το συντομότερο δυνατό, επιβεβαιώνοντας τη φήμη και την αξιοπιστία μας.
Τα μεγάλα έργα υποδομής, που πριν αρκετές δεκαετίες ανέδειξαν τον Όμιλό μας, αποτελούν για εμάς προνομιακό πεδίο δράσης.
Έχοντας κατασκευάσει χιλιάδες χιλιόμετρα δρόμων (όπως καλή ώρα κομμάτια μήκους σχεδόν 200 χιλιομέτρων στην Εγνατία Οδό), διατηρώντας στο δυναμικό μας ανθρώπους που ήταν εδώ στο Μέτσοβο πριν κάποια χρόνια και παρέδωσαν με επιτυχία εκείνα τα έργα, είμαι σίγουρος για την πορεία και αυτής της σύμβασης.
Σε αυτή την πορεία θα αναδειχθεί ξανά η καταλυτική συμβολή του κατασκευαστικού κλάδου στην ανάπτυξη της ελληνικής περιφέρειας. Καλοπληρωμένες δουλειές σε νέους και παλιούς συνεργάτες, έμμεση ενίσχυση των θέσεων εργασίας σε όλη την περιοχή, και στο μέλλον ένα νέο asset με μακροχρόνια οικονομικά και κοινωνικά οφέλη».
Η ταυτότητα του έργου
Το έργο «Ιωάννινα – Κακαβιά», έχει μήκος 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων.
Ο άξονας αναμένεται να βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή, θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Παράλληλα, το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.
Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα «Ιωάννινα - Καλπάκι - Κακαβιά» περιλαμβάνονται επίσης, η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας - Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.
Το έργο περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα - Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (και συνολικό μήκος 46,4 χλμ. νέας χάραξης). Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι (6) Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος αποτελεί την Προαίρεση 1, μήκους 1,47χλμ.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι - Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χλμ), προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.