Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε τίθεται σε λειτουργία - Τι θα δούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα
ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ
ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Πότε τίθεται σε λειτουργία - Τι θα δούμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Στην τελική ευθεία εισέρχονται οι διαδικασίες και επιλύονται όλες οι εκκρεμότητες για την εμπορική λειτουργία του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Όπως όλα δείχνουν, ο… «κύβος ερρίφθη» τόσο για το πότε θα… κοπεί το πρώτο εισιτήριο, όσο και για το κόστος του.

Αυτό ανακοίνωσε σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας και οι υφυπουργοί Νίκος Ταχιάος και Χριστίνα Αλεξοπούλου, οι οποίοι ξεναγήθηκαν για μία ακόμη φορά στις εγκαταστάσεις του αμαξοστασίου του μετρό Θεσσαλονίκης ενόψει της υπογραφής της σύμβασης με την εταιρεία THEMA, η οποία θα αναλάβει τη συντήρηση και τη λειτουργία του μετρό για 11 χρόνια.

O υπουργός διευκρίνισε δε ότι η σύμβαση ανάθεσης της λειτουργίας και συντήρησής του -ένα βήμα που είναι απαραίτητο προκειμένου να παραδοθεί το έργο στο επιβατικό κοινό της πόλης- θα υπογραφεί στις 4 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη.

Στο αμαξοστάσιο βρίσκονται ήδη 18 συρμοί, ενώ αναμένονται άλλοι 15. Με τη λειτουργία του έργου τα τρένα που θα ελέγχονται από το κέντρο ελέγχου θα περνούν κάθε 1,5 λεπτό. Θα υπάρχουν 40 τρένα την ώρα ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής που θα εξυπηρετούν 18.000 επιβάτες επίσης ανά κατεύθυνση.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει με 13 σταθμούς οι οποίοι θα είναι οι εξής: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός, Πλατεία Δημοκρατίας, Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, Συντριβάνι, Πανεπιστήμιο, Παπάφη, Ευκλείδης, Φλέμινγκ, Ανάληψη, 25ης Μαρτίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία.

Η ηγεσία του υπουργείου θα μεταβεί με συρμό του μετρό στον σταθμό Αγίας Σοφίας, όπου θα γίνει η υπογραφή της σύμβασης, παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Οι συρμοί της Θεσσαλονίκης θα λειτουργούν -για πρώτη φορά στην Ελλάδα- αυτόματα χωρίς οδηγό (driverless) και θα είναι πλήρως κλιματιζόμενοι, ενώ για πρώτη φορά στη χώρα μας θα δούμε αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών. Αυτές θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό, αποτρέποντας με αυτό τον τρόπο την πρόκληση ατυχημάτων.