«Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ασφαλέστερο των παλαιότερων γενεών μετρό», τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Ταχιάος μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.
«Αυτό το οποίο σε πρώτη φάση έρχεται να λύσει είναι η πρόσβαση στο κέντρο. Η Θεσσαλονίκη είναι μια μονοκεντρική πόλη και πρακτικά δίνει τη δυνατότητα μετεπιβιβάσεων από τα λεωφορεία στο μετρό, στην περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και επίσης και στην περιοχή της Νέας Ελβετίας. Επίσης, θα είναι εύκολο με αυτό τον τρόπο να αποσυμφορήσουμε και όλους εκείνους τους δρόμους που οδηγούν στο κέντρο της πόλης, κάτι το οποίο θα επιτρέψει και στον Δήμο Θεσσαλονίκης κυρίως, να προχωρήσει σε σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Υπό την έννοια αυτή, είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο κυκλοφοριακά. Σε ένα μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το πώς θα τροφοδοτηθεί από τις λεωφορειακές γραμμές. Κυρίως όμως είναι ένα έργο το οποίο τελικά θα αλλάξει την ψυχολογία της πόλης. Γιατί επιτέλους τελειώνει, επιτέλους η πόλη ξεπερνάει ένα φάντασμα της, ας το πούμε έτσι» τόνισε ο υφυπουργός.
Για την παράδοση του έργου σχεδιάζεται η πραγματοποίηση εκδήλωσης, ανέφερε ο κ. Ταχιάος.
«Μην ξεχνάτε ότι είναι ένα έργο το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Και είναι ένα έργο το οποίο έχει περάσει από τρία διαδοχικά πλαίσια στήριξης, κάτι το οποίο είναι πρωτοφανές για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Συνήθως στα δύο καίγεσαι. Οπότε, θα υπάρξουν εκδηλώσεις, δεν θα υπάρξουν αυτά τα οποία έχουν ακουστεί μέχρι τώρα, δηλαδή οι συναυλίες, από τη μεριά του Μετρό ή από τη μεριά της κυβέρνησης, του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όχι, τέτοια δεν θα υπάρξουν. Θα υπάρξει μια σεμνή παράδοση του έργου στους Θεσσαλονικείς, προεξάρχοντος του πρωθυπουργού και στη συνέχεια θα υπάρξει μία περίοδος εξοικείωσης του κόσμου με το έργο. Γιατί, οι Θεσσαλονικείς δεν είναι και πολύ συνηθισμένοι στο μετρό» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Η διστακτικότητα έχει να κάνει κυρίως με το γεγονός ότι, μην ξεχνάμε, ότι είναι ένα μετρό χωρίς οδηγό. Πρέπει να μπορείς να το καταλάβεις για να καταλάβεις το πόσο ασφαλές είναι, γιατί αυτό είναι ασφαλέστερο των παλαιότερων γενεών μετρό. Επίσης, θα σας πω ότι δεν εισάγεται μόνο στη Θεσσαλονίκη, η γραμμή 4 του μετρό, η οποία κατασκευάζεται αυτή την εποχή στην Αθήνα θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με διαφορετικά γεωμετρικά στοιχεία, αλλά τα ίδια χαρακτηριστικά, θα είναι και αυτό μετρό χωρίς οδηγό. Αλλά το να μπει κανείς σε ένα μετρό χωρίς οδηγό θέλει να τον κάνει να ξεπεράσει κάποιες αναστολές που μπορεί να έχει σε πρώτη φάση, γιατί σου λέει ότι και αν συμβεί κάτι ποιος θα το σταματήσει; Αλλά δεν υπάρχουν τέτοια προβλήματα», τόνισε.
«Αυτά τα εγγυόμαστε, τα επίπεδα ασφαλείας, κυρίως τα εγγυάται η TUV Rheinland, η οποία κάνει την πιστοποίηση και της κατασκευής και της εταιρείας λειτουργίας, αλλά το εγγυάται και η εταιρεία λειτουργίας γιατί έχει γίνει επιλογή, σημαντική κατά τη γνώμη μου, να υπάρξει μια ιδιωτική εταιρεία η οποία θα λειτουργήσει το έργο είναι μια εταιρεία της οποίας ο κορμός είναι η γαλλική Egis και η ιταλική ATM. Η ATM είναι η εταιρεία του μετρό του Μιλάνου, η οποία λειτουργεί παρόμοιο μετρό στο Μιλάνο και σχεδόν τον ίδιο τύπο μετρό. (…) Και μάλιστα έχει μια πολύ μακρά εμπειρία. Δηλαδή πρώτη φορά το λειτούργησε το 2000 στην Κοπεγχάγη. Οπότε, είναι ίδιο με της Κοπεγχάγης το μετρό Θεσσαλονίκης, οπότε καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για μια εταιρεία η οποία σε καμία περίπτωση δεν θα διακινδύνευε να αναλάβει ένα έργο το οποίο δεν έχει ασφάλεια» συμπλήρωσε ο υφυπουργός.
«Τα δρομολόγια θα είναι της τάξεως των τρεισήμισι λεπτών, σημείωσε, ενώ στην πορεία μπορεί να πυκνώσουν και να φτάσουν μέχρι ενάμισι λεπτό», υπογράμμισε.
«Όλα αυτά είναι πράγματα που δοκιμάζονται και γι’ αυτό λέω ότι θα μπει σιγά σιγά στη ζωή της πόλης» συνέχισε ο κ. Ταχιάος, ενώ ερωτηθείς για το εισιτήριο, παρέπεμψε στις εντός των προσεχών ημερών ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τον κ. Σταϊκούρα.
«Θα είναι απολύτως βατό, αλλά όλα αυτά θα εξηγηθούν στην πορεία» είπε.
«Ο Σταθμός Βενιζέλου είναι μοναδικός στον κόσμο»
«Πρέπει να πω ότι όλο αυτό το έργο έχει περάσει πολύ δύσκολα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Δηλαδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία χρηματοδοτούσε το έργο, έβλεπε ότι το έργο δεν προχωράει, ήταν λοιπόν πολύ δύσκολοι οι άνθρωποι όταν ερχόντουσαν στη Θεσσαλονίκη. Μέχρι τον προηγούμενο μήνα που ήρθαν, είδαν το σταθμό Βενιζέλου, είδαν όλο το έργο σε εξέλιξη και εντυπωσιάστηκαν. Ο Σταθμός Βενιζέλου κατά τους ίδιους, είναι μοναδικός στον κόσμο. Και πραγματικά αυτό μπορεί να το δει κανείς. Υπάρχει ένας αρχαιολογικός χώρος ο οποίος έχει αποκατασταθεί στο σύνολό του μέσα στον σταθμό στο επίπεδο μείον 1, αλλά και η ίδια η αρχιτεκτονική του σταθμού, τα υλικά δηλαδή, προσομοιάζουν σε αυτό που ο ίδιος ο χώρος σου υποβάλλει. Θέλει λίγο υπομονή, να το αποκαλύψουμε την 30η Νοεμβρίου», υπογράμμισε.
«Είναι από μόνος του ένα κόσμημα και νομίζω ότι η πόλη μπορεί να επενδύσει σε αυτό. (…) Να τονίσω ότι οι αρχαιολόγοι, ανεξαρτήτως της άποψης που είχαν για την εξέλιξη του έργου, δηλαδή για το πώς έπρεπε να εκτελεστεί το έργο, έδωσαν πραγματικά ένα πολύ μεγάλο κομμάτι από τον εαυτό τους, θα έλεγα από όλο τον εαυτό τους και γι’ αυτό τους αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στο Υπουργείο Πολιτισμού για το αποτέλεσμα στο οποίο κατέληξε. Αυτός είναι ένας χώρος που ελέγχεται από το Υπουργείο Πολιτισμού. Το αποτέλεσμα όμως σας λέω θα σας εκπλήξει. Είναι πολύ σημαντικό» κατέληξε.