«Το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, όπως έχει αναφέρει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι προτεραιότητα», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, κατά την επίσκεψή του την Κυριακή (28/04), στα εργοτάξια για αυτοψίες των ενεργών συμβάσεων που αφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, στο Λουτράκι και το Ρίο.
Επεσήμανε τις 15 παρεμβάσεις για την ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, αλλά και την έκτακτη χρηματοδότηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε.) με ποσό ύψους 25 εκατ. με σκοπό τη ριζική ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό των Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο Ν. Ταχιάος, τόνισε παράλληλα τη σημασία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Βόρειου τμήματος της Πελοποννήσου με την Αττική. «Η σύνδεση θα δώσει εναλλακτικές στη μετακίνηση των κατοίκων και θα συμβάλει στην ανάπτυξη των κοντινών με την Αττική περιοχών της Πελοποννήσου».
Στο Ρίο, ο Ν. Ταχιάος επισκέφθηκε εργοτάξιο της γραμμής «Ψαθόπυργος- Ρίο- Μποζαΐτικα».
Το πρώτο τμήμα του έργου, «Ψαθόπυργος- Ρίο», εκτελείται στο πλαίσιο σύμβασης η οποία έχει ενταχθεί στη Δράση CEF 2014 -2020, ύψους περίπου 70 εκατομμυρίων ευρώ, με υποχρέωση ολοκλήρωσης έως τις 31/12/2025, ενώ θα απαιτηθούν και επιπρόσθετοι εθνικοί πόροι. Το τμήμα «Ρίο- Μποζαΐτικα» έχει περιληφθεί στη μελέτη του έργου «Κατασκευή νέας διπλής γραμμής Ρίο - Πάτρα» για το οποίο έχει υποβληθεί τον Ιανουάριο του 2024 αίτημα χρηματοδότησης από το πρόγραμμα CEF 2.
Στο Λουτράκι, ο υφυπουργός επέβλεψε τις εργασίες για την αναβάθμιση του δικτύου στο τμήμα «Ισθμός- Λουτράκι» και τη διασύνδεσή της γραμμής, με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων «Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών - Κιάτο». Στο πλαίσιο του έργου, έχουν ήδη εκτελεσθεί εργασίες υποδομής, επιδομής, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, κατασκευής των αποβαθρών και ανακαίνισης και διαμόρφωσης των κτηρίων και των περιβαλλόντων χώρων, οι οποίες διαμορφώνουν το ποσοστό υλοποίησης στο 50%.
«Εργαζόμαστε με σχέδιο, για την υλοποίηση των έργων που θα φέρουν με ασφάλεια το τρένο στην περιοχή της Πάτρας και στο Λουτράκι. Χρειάζεται πολλή δουλειά, ώστε να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας προς ένα μέσο που αποτελεί μία περιβαλλοντικά φιλική, γρήγορη και οικονομική λύση μετακίνησης και ταυτόχρονα, ένα σημαντικό εργαλείο οργάνωσης του χώρου, που μπορεί να συμβάλει στην αποσυμφόρηση της Αττικής και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της και αυτών της ευρύτερης περιοχής», προσέθεσε ο υφυπουργός.
Ν. Ταχιάος: Η πρόοδος των εργασιών στον οδικό άξονα Πάτρα - Πύργος αγγίζει το 42%
«Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για την εξέλιξη του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος. Αυτή τη στιγμή, η πρόοδος των εργασιών αγγίζει το 42% και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ξεπεράσει το 80%. Το έργο προχωράει πολύ γρήγορα και εκτιμούμε ότι η συνολική διάρκεια των εργασιών θα είναι 40 μήνες», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Αυτό σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς θα έχει ολοκληρωθεί και οι ταξιδιώτες θα μπορούν να απολαύσουν τα οφέλη του», συμπλήρωσε.
Στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας περιόδευσαν η υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, το Σάββατο (27/04).
Η πολιτική ηγεσία, συνοδευόμενη από κλιμάκιο υπηρεσιακών υπαλλήλων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επισκέφθηκε τα τρία εργοτάξια του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος, όπου και ξεναγήθηκε από εκπροσώπους της παραχωρησιούχου εταιρείας ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. και των μελών ΑΒΑΞ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. και ΤΕΡΝΑ Α.Ε της κατασκευαστικής κοινοπραξίας, οι οποίοι τους ενημέρωσαν αναλυτικά για την εξέλιξη του έργου.
Νωρίτερα το Σάββατο οι δύο υφυπουργοί επισκέφθηκαν τα Καλάβρυτα, όπου συνάντησαν τον Δήμαρχο, Αθανάσιο Παπαδόπουλο και συζήτησαν μαζί του για τον οδικό άξονα Πούντα- Καλάβρυτα για τον οποίον ο δεύτερος τους παρέδωσε τον φάκελο των υφισταμένων μελετών ωρίμανσης, ενώ έκαναν και αυτοψία στην περιοχή.
Όπως δήλωσε ο Ν. Ταχιάος: «Ο άξονας μετρά 74,8 χλμ. συνολικά, εκ των οποίων μόνο τα 13 χλμ. αφορούν σε βελτιώσεις της υφιστάμενης Εθνικής Οδού ενώ τα υπόλοιπα κατασκευάζονται σε νέα χάραξη. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο υψηλών προδιαγραφών που θα βελτιστοποιεί την οδική ασφάλεια και θα μειώνει το χρόνο μετακίνησης, διευκολύνοντας παράλληλα και τις τοπικές κοινότητες».
Το έργο αυτό πιστώνεται σε μεγάλο βαθμό και στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου μας, που έλυσε τον γόρδιο δεσμό ενός διαφαινόμενου αδιεξόδου, στην Ολυμπία Οδός Α.Ε. που το τρέχει και στις τρεις κατασκευαστικές εταιρίες που το εκτελούν με ταχύτητα. Είχαμε την ευκαιρία, στο πλαίσιο των συναντήσεων αυτών, να συζητήσουμε και για την εκκρεμότητα της επέκτασης Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα, για τη δρομολόγηση της οποίας εργαζόμαστε εντατικά.
Ένα ακόμα πολύ χρήσιμο έργο για την περιοχή της Δυτικής Πελοποννήσου είναι και ο οδικός άξονας Πούντας- Καλαβρύτων. Με τη συνάδελφο Χριστίνα Αλεξοπούλου, επισκεφθήκαμε τον Δήμαρχο Καλαβρύτων για να συζητήσουμε για αυτόν και να τον εντάξουμε σε τροχιά υλοποίησης.
Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με τον αποτελεσματικό συντονισμό του Υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα, προσπαθούμε να είμαστε δίπλα στον πολίτη και να ακούμε τις ανάγκες του. Προχωράμε με έργα και τα υλοποιούμε με σχέδιο».