Του Αλέξανδρου Διαμάντη
Τους στρατηγικούς στόχους του Υπουργείου Τουρισμού ανέπτυξε από το βήμα της Βουλής αρμόδιος Υπουργός Χάρης Θεοχάρης. Συγκεκριμένα, αυτοί είναι η Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, η Βελτίωση της ποιότητας και της αυθεντικότητάς του, η Βελτίωση της ανθεκτικότητάς του και τέλος η βελτίωση της βιωσιμότητας του τουριστικού προϊόντος.
Για να υλοποιηθούν οι παραπάνω στόχοι το αμέσως επόμενο διάστημα θα δημιουργηθεί μια ομάδα υλοποίηση των δράσεων του Εθνικού Σχεδίου για τον Τουρισμό και ενώ θα θεσπιστεί το Τουριστικό Περιφερειακό Συμβούλιο ώστε οι Αντιπεριφερειάρχες Τουρισμού να συναντώνται τακτικά με την ηγεσία του Υπουργείου για τον καλύτερο συντονισμό των δράσεων.
Σε κάθε περίπτωση, η πολιτική του Υπουργείου σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη θα κινηθεί σε πέντε άξονες:
-Πρώτος άξονας η δημιουργία Υποδομών, η βελτίωση του αδειοδοτικού πλαισίου και η χωροθέτηση του Τουρισμού.Με την ολοκλήρωση του χωροταξικού πλαισίου - ζητούμενο ετών ή και δεκαετιών - ώστε να ευνοηθούν οι επενδύσεις χωρίς έκπτωση στις αρχές της αειφορίας. Με τη δημιουργία one shop stop για την ταχύτερη αδειοδότηση τουριστικών επενδύσεων.Με την προτυποποίηση των περιβαλλοντικών μελετών για νέες τουριστικές εγκαταστάσεις. Με κίνητρα για τη νηολόγηση επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών.Στόχος η προσέλκυση 5.000 σκαφών άνω των 10 μέτρων.
-Δεύτερος άξονας είναι η προσβασιμότητα και η διασυνδεσιμότητα της χώρας. Με προσπάθεια ενίσχυσης των αεροπορικών και άλλων διασυνδέσεων της χώρας όπως για παράδειγμα απευθείας πτήσεις στις ΗΠΑ και τον χειμώνα.Με ένα φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης και αναβάθμισης των μαρίνων για τη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών.Με την σύνδεση όλων των τουριστικών μονάδων και επιχειρήσεων στο διαδίκτυο και την ενίσχυση της ενεργής ψηφιακής παρουσίας τους.
-Τρίτος άξονας είναι η διαχείριση της εμπειρίας ώστε αυτή να είναι ποιοτική και ελκυστική.Η εμπειρία για έναν επισκέπτη ξεκινάει από την αναζήτηση του προορισμού, συνεχίζεται με το πώς βιώνει το ταξίδι στη χώρα - από τις ουρές στο τελωνείο μέχρι το δωμάτιο ή αν τον έκλεψαν στον δρόμο - και τελειώνει με τη διαχείριση των αναμνήσεων στο διαδίκτυο όταν επιστρέψει σπίτι του.Θα ενισχυθεί ο ρόλος της τουριστικής Αστυνομίας με παρουσία καθημερινή για τη μετάδοση του αισθήματος ασφάλειας σε τουρίστες και επιχειρηματίες.
-Τέταρτος άξονας είναι ο επανασχεδιασμός του τουριστικού προϊόντος και ο επαναπροσδιορισμός της εικόνας του. Με την άμεση επαναφορά της ανταγωνιστικότητας του τουρισμού μας, μέσω της μείωσης του ΦΠΑ στο τουριστικό πακέτο στο 13% από 24%. Και στο 11% στο τέλος της τετραετίας.Ειδικές δράσεις θα σχεδιαστούν για τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό που είναι η 2η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης σε δαπάνη και η 3η σε αφίξεις. Δικαιούμαστε μεγαλύτερο μερίδιο και θα το κατακτήσουμε.
-Πέμπτος άξονας η κοινωνική και περιβαλλοντική ευαισθησία. «Η αναβάθμιση της ποιότητας δε μπορεί να σταματάει στο μέγεθος του δωματίου ή του κρεβατιού, πρέπει να αγκαλιάζει το ενεργειακό αποτύπωμα, την φροντίδα για όσους έχουν ανάγκη, την επιστροφή μέρους της αξίας στην τοπική κοινωνία. Αυτό θα είναι το όχημα της βιωσιμότητας του Ελληνικού Τουρισμού, έτσι θα χτίσουμε το συγκριτικό μας πλεονέκτημα για τις δεκαετίας που έρχονται».
Σε ότι αφορά, δε, το Airbnb ο κ. Θεοχάρης ξεκαθάρισε ότι οι βραχυχρόνιες μισθώσεις είναι μέρος της τουριστικής βιομηχανίας. «Για εμάς - για αυτό εξάλλου συναντήθηκα ήδη με τον ΠΑΣΥΔΑ που εκπροσωπεί όσους μισθώνουν ακίνητα μέσω των πλατφορμών - οι βραχυχρόνιες μισθώσεις έχουν θέση στο τραπέζι των συζητήσεων για τον τουρισμό», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι παράλληλα παρανομία και φοροδιαφυγή δεν είναι ανεκτές.