Η ασφαλής επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ήταν το αντικείμενο σημερινής συνάντησης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για θέματα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) και άλλων σωματείων και αντηλλάγησαν απόψεις για όλα τα θέματα που αφορούν τον σιδηρόδρομο.
«Υπήρξε μια πολύ σοβαρή και εποικοδομητική συζήτηση και συμφωνήθηκε να οριστεί νέα συνάντηση, άμεσα, για τη συνέχισή της και την ασφαλή επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου», σημειώνεται.
Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος της ΠΟΣ-ΜΣΤ Γιάννης Ντίτσας είπε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ: «Κατατέθηκαν προτάσεις από την ΠΟΣ που είναι διαχρονικές, αλλά σήμερα επίκαιρες για ανοικτό, ασφαλή και ποιοτικό σιδηρόδρομο». «Η δέσμευση του υπουργείου», συνέχισε, «είναι ότι για να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να υπάρχουν όλα τα εχέγγυα και από την πλευρά της πολιτείας και από την πλευρά των εργαζομένων για την ασφαλή λειτουργία του σιδηροδρόμου. Θα συναντηθούμε και πάλι εκ νέου, την ερχόμενη εβδομάδα, για να δούμε πως θα προχωρήσει η διαδικασία».
Σύμφωνα με πηγές των σιδηροδρομικών, μεταξύ των προτάσεων των Σωματείων που θα συγκεκριμενοποιηθούν και θα ενσωματωθούν σε ενιαίο κείμενο, περιλαμβάνεται η υιοθέτηση μέτρων όπως:
- Ψυχολογική υποστήριξη στους εργαζόμενους Έλξης και Κίνησης Αμαξοστοιχιών
- Σταδιακή επαναλειτουργία των αρτηριακών αμαξοστοιχιών και στελέχωση τους από το Προσωπικό Κίνησης και Ελέγχου Αμαξοστοιχιών με τρεις υπαλλήλους.
- Άμεση επαναλειτουργία των εμπορικών αμαξοστοιχιών στη Βόρεια Ελλάδα και στη συνέχεια της αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής, σταδιακή δρομολόγηση όλων των εμπορικών αμαξοστοιχιών.
- Μείωση των ορίων ταχύτητας στα μη τηλεδιοικούμενα τμήματα δικτύου
- Επικαιροποίηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και πιστή εφαρμογή του
- Σαφής προσδιορισμός ως προς τα καθήκοντα του Προϊστάμενου Αμαξοστοιχίας
- Σωστή ροή ανταλλακτικών για αύξηση και αξιοπιστία του τροχαίου υλικού
- Εκπαίδευση του προσωπικού Έλξης και Κίνησης σε όλο το τροχαίο υλικό
- Άμεση κάλυψη αναγκών των Διευθύνσεων Δικτύου Κυκλοφορίας,
- Μείωση δρομολογίων των επιβατικών κατά 50% περίπου (αρτηριακά τρένα)
- Σταδιακή αύξηση όλων των δρομολογίων των προαστιακών συρμών
- Επαναλειτουργία του GSMR
- Άμεση μονιμοποίηση προσωπικού με παροχή υπηρεσιών ύστερα από αξιολόγηση
- Νέα προκήρυξη για θέσεις που αφορούν το οργανόγραμμα εντός τριμήνου
Υπενθυμίζεται ότι με γνώμονα την επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηροδρόμου σε συνθήκες απόλυτης ασφάλειας ο αρμόδιος Υπουργός ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων ώστε έως το τέλος του μήνα να επαναλειτουργήσουν τα δρομολόγια των τρένων, εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφαλείας και έως ότου ολοκληρωθεί η τεχνολογική αναβάθμιση.
Σύμφωνα με τα μέτρα που ανακοινώθηκαν τα πρώτα βήματα ως προς την κατεύθυνση αυτή είναι:
- Υποχρεωτική παρουσία δύο σταθμαρχών σε κάθε σιδηροδρομικό σταθμό.
- Μείωση του μεταφορικού έργου, καθώς μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλισθεί επαρκής αριθμός σταθμαρχών.
- Καλύτερος συντονισμός στο πλαίσιο των σημερινών τεχνολογικών δυνατοτήτων.
- Ταχεία ολοκλήρωση της σύμβασης αναβάθμισης και αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν μετά από επικοινωνία με τη γαλλική Alstom.
- Επιτάχυνση των διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ.
- Συνδρομή ΕΕ και Γερμανίας στην παροχή τεχνογνωσίας. Κλιμάκιο Γερμανών ειδικών που λόγω της μεγάλης εμπειρίας τους θα καταθέσουν προτάσεις για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου.
- Αυστηρότερο πλαίσιο σε ό,τι αφορά δολιοφθορές, κλοπές και καταστροφές στο δίκτυο.
Διαβάστε ακόμα:
Γ. Γεραπετρίτης: Με δύο σταθμάρχες ανά σταθμό και λιγότερα δρομολόγια η επανεκκίνηση των δρομολογίων
Γ. Γεραπετρίτης στο Liberal: Αυστηροποιείται το πλαίσιο για παρακώλυση συγκοινωνιών