Επίθεση στην κυβερνητική πολιτική για την Παιδεία εξαπέλυσε ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρα από το βήμα της Ολομέλειας. Αλγεινή, πάντως, εντύπωση προκάλεσε η αναφορά του σε στο κρούσμα κορονοϊού στη Ξάνθη, υποστηρίζοντας: «Δεν κουνάω δάχτυλο λέγοντας ότι εμείς τα λέγαμε, συμμερίζομαι τις απόψεις που κατατέθηκαν σε σχέση με την σημασία και αξία της δια ζώσης εκπαίδευσης. Ωστόσο δεν μπορώ να μην τονίζω εκ νέου την αίσθησή μας ότι ιδίως για τα δημοτικά που άνοιξαν για 10 ημέρες ήταν και παραμένει αχρείαστο ρίσκο. Η βιασύνη σε μια επίπλαστη κανονικότητα σας οδήγησε σε ένα αχρείαστο ρίσκο ιδίως για τα δημοτικά σχολεία».
Σχετικά με το νομοσχέδιο για την Παιδεία ισχυρίστηκε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι το νομοσχέδιο προωθεί τον… ελιτισμό. «Πάει πολύ ότι νοιάζεστε για τα παιδιά των λαϊκών τάξεων», είπε και προσέθεσε ότι «δε χωρά ούτε η δημιουργική σκέψη, ούτε η αμφισβήτηση, ούτε το ταλέντο, ούτε η φιλοδοξία τους, στο κλειστό ελιτίστικο σχήμα που έχετε φτιάξει στο μυαλό σας. Για σας η διαδικασία της γνώσης πρέπει να είναι – όπως όλα άλλωστε στην κοσμοθεωρία σας - μια διαρκής κατάσταση ανταγωνισμού».
Ειδική μνεία έκανε στην πρόσφατη υπογραφή ΑΟΖ ανάμεσα στην Ελλάδα και την οποία χαρακτήρισε θετική εξέλιξη.
Την ίδια ώρα, αδειάζοντας την Μ. Σκουφά ισχυρίστηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν εκείνος που καθιέρωσε τα αγγλικά στην πρώτη τάξη του Δημοτικού: «Έχετε κάνει σημαία αυτές τις μέρες, τον προβληματισμό που κατέθεσε η ΚΟ μας -τον ίδιο που μοιράζεται η επιστημονική και παιδαγωγική κοινότητα- σχετικά με την εκμάθηση των αγγλικών στα νηπιαγωγεία. Να σας θυμίσω, λοιπόν, ποιος καθιέρωσε τη διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη τάξη του Δημοτικού; Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2016, κύριοι όψιμοι υπερασπιστές της γλωσσομάθειας. Μη διαστρεβλώνετε λοιπόν τις θέσεις μας. Δε διαφωνούμε λοιπόν με την εκμάθηση ξένων γλωσσών σε μικρές ηλικίες. Εντούτοις, σεβόμαστε την επιστημονική κοινότητα που έχει άλλη αντίληψη για το ρόλο των νηπιαγωγείων και τις ανάγκες που καλύπτουν στη μαθησιακή διαδικασία».
Ωστόσο, σύμφωνα, με τον πρώην πρωθυπουργό ορισμένοι είναι αντίθετοι με τη σχολειοποίηση της προσχολικής αγωγής, καθώς, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς, είναι άλλος ο ρόλος της γνωσιακής και κοινωνικής εκπαίδευσης των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών και άλλος του δημοτικού σχολείου.«Αλλιώς θα είχαμε οκτώ τάξεις στο δημοτικό και δε είχαμε ξεχωριστά την προσχολική εκπαίδευση», είπε.