Αναβαθμίζονται τα μέτρα ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης έπειτα από συνεννόηση των υπουργών Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη, και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στον απόηχο του βανδαλισμού έργων του Χριστόφορου Κατσαδιώτη, από τον βουλευτή της Νίκης, Νίκου Παπαδόπουλου. Τα εν λόγω έργα, αποτελούν μέρος της ομαδικής, περιοδικής έκθεσης, «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου», η οποία φιλοξενείται έως τον Σεπτέμβριο στο Μεσοπάτωμα της Εθνικής Πινακοθήκης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενδιάμεσος Χώρος».
Επί του παρόντος, τα έργα που βανδαλίστηκαν, «υποβάλλονται στις απαραίτητες ενέργειες και στις διαδικασίες συντήρησης και αποκατάστασής τους, όπου παρουσιάζονται οι εκτεταμένες φθορές. Παράλληλα, εξετάζονται με τη συμβολή ειδικών, οι όροι και οι προϋποθέσεις της ασφαλούς επανέκθεσής τους», όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Εθνική Πινακοθήκη - Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου.
Παράλληλα, η ΕΠΜΑΣ στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου και της αποστολής της, παραμένει άκαμπτη στη θέση της περί του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος περί ελευθερίας της καλλιτεχνικής έκφρασης.
Η ανακοίνωση της Εθνικής Πινακοθήκης
Μετά το πρόσφατο βίαιο περιστατικό και των επιπτώσεων του και δεδομένων των συνεχιζόμενων απειλών εναντίον της Εθνικής Πινακοθήκης - Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου, των εκτεθειμένων έργων τέχνης, των εργαζομένων και της διοίκησης, αποφασίστηκε, κατόπιν συνεννόησης της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, η αναβάθμιση των μέτρων προστασίας της ΕΠΜΑΣ. Ήδη, έχει ξεκινήσει η συνεργασία ανάμεσα στην Εθνική Πινακοθήκη και το Κέντρο Μελετών Ασφαλείας (ΚΕ.ΜΕ.Α) με αντικείμενο την εκπόνηση σχετικής μελέτης ασφαλείας.
Η Εθνική Πινακοθήκη, στο πλαίσιο του θεσμικού της ρόλου και της αποστολής της, παραμένει απαρέγκλιτα αφοσιωμένη στο άρθρο 16 του Συντάγματος, το οποίο κατοχυρώνει ανεπιφύλακτα την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης, στο άρθρο 10 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και την πάγια Νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, καθώς και τη Νομολογία των Δικαστηρίων της χώρας.
Τα έργα τέχνης, που δέχτηκαν την επίθεση, υποβάλλονται στις απαραίτητες ενέργειες και στις διαδικασίες συντήρησης και αποκατάστασής τους, όπου παρουσιάζονται οι εκτεταμένες φθορές. Παράλληλα, εξετάζονται με τη συμβολή ειδικών, οι όροι και οι προϋποθέσεις της ασφαλούς επανέκθεσής τους.