Η Γυναίκα για τρεις ζωγράφους

Η Γυναίκα για τρεις ζωγράφους

Τρεις τόνοι, καθένας με τη δική του ένταση, συγκλίνουν σε μία διαπασών ως υπέρτατη δύναμη που εξαφανίζει τους θορύβους του έξω κόσμου για να σχηματιστεί το «θέμα». Δεν πρόκειται για έργο μουσικό, αλλά για τη ζωγραφική απόδοση της γυναικείας συνθήκης μέσα από τρεις διαφορετικές φωνές.

Χαμηλόφωνη καλλιτέχνις, αλλά με μεγάλο εύρος στα εκφραστικά της μέσα, η Κέλλυ Μοίρα δείχνεται αφηγηματική και μεταφυσική μαζί, ισορροπώντας ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία. Η νεαρή γυναίκα με το τρυφερό χαμόγελο στο «άχρωμο» δωμάτιο, μοιάζει να αντλεί ζωή από το κόκκινο χαλί. Κραυγάζει ως παρουσία σιωπηλά, δίχως να εντοπίζεται η προέλευση του ήχου. Στην πραγματικότητα, όλος ο περιβάλλων χώρος την εκ-φράζει, ακόμη και το μισοσβησμένο πορτρέτο που κρέμεται στον τοίχο.

Τις εικονογραφικές αρετές της η ζωγράφος αποτυπώνει στο γυναικείο κεφάλι με τα μάτια σφαλισμένα. Μια εικόνα όχι απλώς ενατένισης κι οράματος, αλλά σύμβολο που διεκδικεί μιαν αλήθεια συλλογική. Η αρχιτεκτονική και ο χώρος, η γυναίκα και ο κόσμος της, ανασαίνουν κι αναπνέουν μαζί με τη μουσική και με τον αέρα.

Έργο της Κέλλυς Μοίρα

Πλούσιο σε εντάσεις το χρώμα στο έργο του Μιχάλη Οικονόμου πρωταγωνιστεί κι οργανώνει τον πίνακα. Φιγούρα και περιβάλλον προβάλλουν αξεδιάλυτα δοσμένα για να αναδειχθεί η εντύπωση και η απόκοσμη αύρα της γυναικείας μορφής. Χρώμα άφθονο σε ποσότητα, σε ανάδειξη της υλικής υφής του με ανάγλυφες πινελιές και, ταυτόχρονα, χρώμα σε διαβαθμίσεις που δεν φοβάται τα όρια των αντιθέσεων. Οι γυναικείες φιγούρες του ζωγράφου μοιάζουν να ζωντανεύουν καθώς συνομιλούν με το φεγγάρι ή τη θάλασσα.

Έργο του Μιχάλη Οικονόμου

Στη νεότερη από τους τρεις, Αλκυόνη Παπακωνσταντοπούλου, η γυναίκα δεν είναι μίμηση της πραγματικότητας, είναι ένα αιμάτινο πλάσμα. Έρχεται προς το φως κι εκπέμπει φως, προβάλλοντας ως «εικόνισμα» μεγάλης εσωτερικής έντασης. Ενώ από τη φύση του το υδατογράφημα εκφράζεται με χειρονομιακότητα, το έργο της ζωγράφου αποδίδεται στέρεα και πειστικά, φανερώνοντας εκτός από ταλέντο, ένστικτο αληθινού μάστορα.  

Έργο της Αλκυόνης Παπακωνσταντοπούλου

Αν υπάρχει ένα κοινό μονοπάτι, έξω από τη γυναικεία παρουσία, ίσως είναι η μετάβαση στο υπερβατικό. Μοναξιά, απομόνωση, μελαγχολία, όμως και μία σταθερή επιβεβαίωση της ζωής, του έρωτα, της αναγέννησης.

Κέλλυ Μοίρα, Μιχάλης Οικονόμου, Αλκυόνη Παπακωνσταντοπούλου στο Art 16 (Αρτεμισίου 16, Κεραμεικός). Εγκαίνια Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου στις 19:00.