Μετά από δύο sold out παραστάσεις στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών το καλοκαίρι του 2021, η «Κλυταιμνήστρα, μουσική δωματίου για ένα όργανο» των Κωνσταντίνου Χατζή (σκηνοθεσία)- Γιώργου Κουμεντάκη (μουσική) - Σοφίας Χιλλ (ερμηνεία) επιστρέφει ανανεωμένη, σε νέο χώρο, για τέσσερις (4) παραστάσεις. Στις 25, 26, 27 και 28 Φεβρουαρίου ανεβαίνει στη Γερμανική Ευαγγελική Εκκλησία Αθηνών.
Η ιστορία του ανθρώπου ως αέναη αφήγηση πολέμου, ως σπαρακτικό πορτρέτο του κόσμου μας, με όχημα τα χορικά του Αγαμέμνονα και τους μονολόγους της Κλυταιμνήστρας αποτελεί τον κορμό της παράστασης. Μοναδική ερμηνεύτρια, στο κέντρο της σκηνής, η Σοφία Χιλλ, σε διάλογο με το νέο μουσικό έργο του Γιώργου Κουμεντάκη. Μινιμαλιστική προσέγγιση, τραγικός λόγος και οι ήχοι του γιαϊλί ταμπούρ, σε ερμηνεία του Ευγένιου Βούλγαρη, και του πιάνου, σε ερμηνεία του σκηνοθέτη Κωνσταντίνου Χατζή, παντρεύονται με τις καθηλωτικές φωτογραφίες του πολυβραβευμένου ακτιβιστή φωτογράφου Σεμπαστιάο Σαλγκάδο.
Όλα ξεκίνησαν το 2014, όταν ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής «συνάντησε» έναν σπουδαίο φωτογράφο, τον Σεμπαστιάο Σαλγκάδο (Sebastião Salgado) και το έργο του «Africa». Η Σοφία Χιλλ, γοητευμένη από την ποιητική αλήθεια του Σαλγκάδο, την αποκωδικοποίησε μέσα σε δύο φράσεις: «Να ένας “σημερινός” Αισχύλος. Εάν κάποιος έγραφε τραγωδία σήμερα, αυτός θα ήταν ο Σαλγκάδο». Το έργο του ποιητή/φωτογράφου υπήρξε για τον σκηνοθέτη και την πρωταγωνίστρια «εργαλείο» πάνω στη μελέτη τους για τον Αισχύλο αλλά και στην έννοια του πολέμου, πηγή έμπνευσης και βαθύτερης κατανόησης της σημερινής πραγματικότητας και παραδοχής του ότι η ανθρώπινη ιστορία είναι μια διαρκής επανάληψη. Η ανθρώπινη ιστορία είναι μία ιστορία πολέμου.
«Στον Αγαμέμνονα, έργο για τον πόλεμο, τα κακά της εξουσίας και της αλαζονείας του ανθρώπου, περιγράφονται με τόση ποιητικότητα, που αναρωτιέσαι αν χωράει τόση ομορφιά στην καταστροφή. Το ίδιο στις φωτογραφίες του Σαλγκάντο. Μέσα από σκληρές εικόνες αποτυπώνει, επίσης με ποιητικότητα και ομορφιά, την αλαζονεία του ανθρώπου, την καταστροφική επιβολή του δυτικού κόσμου» λέει η Σοφία Χιλλ στο Liberal.
Η μουσική του Γιώργου Κουμεντάκη ένα μοιρολόι τόσο οικείο και καθολικό. Σαν μια μακρινή μελωδία που ακούγεται από καταβολής κόσμου.
«Με τη Σοφία Χιλλ και τον Γιώργο Κουμεντάκη επεξεργαστήκαμε το υλικό διαφορετικά, και λέγοντας την ιστορία από τη μεριά της Κλυταιμνήστρας» σημειώνει ο σκηνοθέτης, Κωνσταντίνος Χατζής. «Φυσικά, η Κλυταιμνήστρα είναι η αφορμή. Αυτό που μας νοιάζει είναι ο «πόλεμος». Είναι μια «μελέτη» για τον πόλεμο. Είναι μια συνάντηση με κοινή οπτική και κοινά θέλω...» τονίζει. Για να προσθέσει: «Στο θέατρο όλα είναι, και πρέπει να είναι, ανοιχτά ακόμα κι όταν έχεις αποφασίσει τον «δρόμο» που θα ακολουθήσεις, γιατί το τέλος της διαδρομής δεν μπορείς να το ξέρεις. ?Οπως γράφει και ο Αισχύλος: «Τα μέλλοντα, στο πλήρωμα του χρόνου θα τα ακούσεις».
Τη σκηνοθεσία - διασκευή υπογράφει ο Κωνσταντίνος Χατζής, τη μουσική ο Γιώργος Κουμεντάκης, τη σκηνική εγκατάσταση η Σοφία Χιλλ και ο Κωνσταντίνος Χατζής. Έρευνα Στέλλα Παπακωνσταντίνου. Δραματουργική επεξεργασία Αντιγόνη Καράλη. Βίντεο - Φωτογραφίες Παντελής Μάκκας. Βοηθός Σκηνοθέτη Φιλήμονας Αδάμου. Ερμηνεύει η Σοφία Χιλλ. Μουσικοί Ευγένιος Βούλγαρης γιαϊλί ταμπούρ, Κωνσταντίνος Χατζής πιάνο
Το Τραγούδι της Έντα Γκάμπλερ (The Song of HeddaGabler) σε μουσική Γιώργου Κουμεντάκη έγραψαν ο συνθέτης και ο Γιάννης Χουβαρδάς.
Τιμές εισιτηρίων 15 ευρώ
Πληροφορίες- Κρατήσεις 6975715097, 6938756084 (15:00-19:00)
Κρατήσεις εισιτηρίων https://www.viva.gr/tickets/theater/klytemnistra/
*Ο χώρος λειτουργεί ως μεικτός. Η είσοδος στο χώρο της παράστασης γίνεται είτε με πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης σε ισχύ, είτε με αρνητικό PCR 72 ωρών ή rapid test 48 ωρών. Οι εισερχόμενοι θα πρέπει να διαθέτουν μαζί τους αποδεικτικό ταυτοπροσωπίας (αστυνομική ταυτότητα, δίπλωμα οδήγησης, διαβατήριο). Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική σε όλους τους χώρους και κατά την διάρκεια της παράστασης.