«Θέα μαγευτική, επίπλωσις πολυτελέστατη […] είναι η εκλεκτότατη υπηρεσία προθυμοτάτη» αναφέρεται – μεταξύ άλλων – στην πρώτη διαφημιστική καταχώριση που αφορά στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία, το οποίο, από το 1874 που εγκαινιάστηκε, έως σήμερα, 150 χρόνια μετά, παραμένει ιστορικό τοπόσημο της αθηναϊκής πρωτεύουσας, λαμπρό σύμβολο παράδοσης, διαχρονικής κομψότητας και φιλοξενίας, ένας φάρος αστικού πολιτισμού για τη νέα χιλιετία.
Έχοντας συμπληρώσει 150 χρόνια «ζωής», το εν λόγω ξενοδοχείο έχει συνδεθεί με σημαντικές στιγμές της ιστορικής εξέλιξης της χώρας: στην αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων το 1896 έγινε επίσημος χορηγός, η πρώτη διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή συνεδρίασε επί ελληνικού εδάφους στις αίθουσες του, ενώ, την ημέρα των Αγώνων, οι επισκέπτες απόλαυσαν τη φωταγώγηση του Παρθενώνα από τα μπαλκόνια του ξενοδοχείου.
Ενέχει δυναμική συμβολή στην ανάπτυξη του κλάδου της φιλοξενίας στη χώρα, κομβική σχέση με τα γεγονότα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τη συγκρότηση της Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας στον 5ο όροφο το 1974, τις χοροεσπερίδες, το χορό της αμυγδαλιάς που καθιερώθηκε στην περίοδο του ύστερου μεσοπολέμου σαν κορυφαίος κοσμικός θεσμός γεμίζοντας τις ανθοστόλιστες αίθουσες του ξενοδοχείου με την αφρόκρεμα της αθηναϊκής κοινωνίας, ενώ τα πρώτα καλλιστεία έλαβαν χώρα σε αίθουσα της Μεγάλης Βρεταννίας.
Τα παραπάνω, και πολλές άλλες στιγμές-ορόσημα για την πολιτική και κοινωνική ζωή της Ελλάδας, που καθιστούν τη Μεγάλη Βρεταννία τη ναυαρχίδα της ελληνικής φιλοξενίας, αλλά και ένα σύμβολο της αστικής ζωής της χώρας, εξιστορήθηκαν στην έκθεση «Ένα Ταξίδι στον Χρόνο: The Immersive Experience» (11-18/2) με την οποία εγκαινιάστηκαν οι Always Grand εορτασμοί για την 150η επέτειο αδιάλειπτης λειτουργίας του ξενοδοχείου Μεγάλη Βρεταννία, παρασύροντας 3.500 επισκέπτες σε μια περιήγηση στο χρόνο, ενώ οι θέσεις εξαντλήθηκαν λίγο μετά την έναρξη διάθεσης των εισιτηρίων.
Από την παρουσίαση της έκθεσης «Ένα Ταξίδι στον Χρόνο: The Immersive Experience». Πηγή φωτ.: Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία
Αξιοποιώντας την τεχνική του projection mapping σε πολλαπλές επιφάνειες, η έκθεση μεταμόρφωσε το Grand Ballroom της Μεγάλης Βρεταννίας σε ένα πολύχρωμο και πολυδιάστατο σκηνικό, συνδυάζοντας εικόνες, ήχους και διηγήσεις, για να ταξιδέψει τον επισκέπτη στην ιστορία της Μεγάλης Βρεταννίας.
Στην έκθεση, η πορεία του ξενοδοχείου αναδείχθηκε μέσα από σπάνια ντοκουμέντα και πρωτοσέλιδα εποχής, ανά χρονολογική σειρά και με έμφαση στους ανθρώπους που συνέβαλαν στην πορεία του ξενοδοχείου: Σάββας Κέντρος, Ευστάθιος Λάμψας, Παλμύρα Παλφρουά - Λάμψα, Θεόδωρος Πετρακόπουλος, Περικλής Πετρακόπουλος, Γιώργος Κανέλλος, Απόστολος Δοξιάδης, Μαργαρίτα Λάμψα, μεταξύ άλλων.
Από την παρουσίαση της έκθεσης «Ένα Ταξίδι στον Χρόνο: The Immersive Experience». Πηγή φωτ.: Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία
Η εξιστόρηση στο Grand Ballroom της Μεγάλης Βρεταννίας ξεκίνησε με ένα ψηφιακό χαλί που άνοιξε υποδεχόμενο το κοινό, η αφήγηση ήταν σε αρμονία με την εικόνα μεταδίδοντας τη χαρά αλλά και την αγωνία, ανά περιόδους. Όπως τους κανονιοβολισμούς όταν έγινε αναφορά στην περίοδο των Βαλκανικών Πολέμων, της θαλασσοταραχής όταν η αφήγηση αφορούσε στην καταστροφή της Σμύρνης και την άφιξη των προσφύγων στην Αθήνα εν μέσω πολιτικών συγκρούσεων, περίοδος που ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας δοκιμάστηκε. Καθώς και των λαμπερών χρωμάτων στην αναφορά για τους Ολυμπιακούς Αγώνες το 2004 εν όψει των οποίων η Μεγάλη Βρεταννία ανακαινίστηκε ριζικά παίρνοντας τη σημερινή μορφή της.
Στεκούμενη σε σημείο ορόσημο στο κέντρο της Αθήνας, η Μεγάλη Βρεταννία έγινε μάρτυρας των γεγονότων που έχουν γραφτεί σε κάθε πτυχή της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Αποτελώντας χαρακτηριστικό παράδειγμα της μνήμης που διαχέεται στον χώρο.
Από την παρουσίαση της έκθεσης «Ένα Ταξίδι στον Χρόνο: The Immersive Experience». Πηγή φωτ.: Ξενοδοχείο Μεγάλη Βρεταννία
Το Design & Execution της έκθεσης «Ένα Ταξίδι στον Χρόνο: The Immersive Experience», το ανέλαβε η YARD Athens, σε Concept & Curation της Όλγας Μαυροειδή. Τη στρατηγική επικοινωνίας και προβολής της έκθεσης έχει σχεδιάσει η V+O Communication.
Υπενθυμίζεται ότι τα ξενοδοχεία Μεγάλη Βρεταννία και King George, των οποίων τη λειτουργική διεύθυνση έχει η Marriott International, Inc., είναι ιδιοκτησία της Εταιρείας Ελληνικών Ξενοδοχείων ΛΑΜΨΑ Α.Ε, συμφερόντων του ομίλου Λασκαρίδη.
Η Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ξενοδοχείων στον κόσμο, με έδρα την Bethesda, Maryland, USA, με 8.700 ξενοδοχεία και περισσότερες από 30 αλυσίδες σε 139 χώρες, της ιδιοκτησίας ή της διαχείρισής της. Η Marriott αποτελεί μια από τις κορυφαίες πολυεθνικές εταιρείες διαχείρισης και franchise ξενοδοχείων και τουριστικών θέρετρων. Η εταιρεία προσφέρει επίσης και το προνομιούχο πρόγραμμα επιβράβευσης Marriott Bonvoy.
Πηγή κεντρικής φωτ.: Facebook/ Hotel Grande Bretagne, a Luxury Collection Hotel, Athens