Επτά νέες ταινίες και δύο επανεκδόσεις από την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου στις χειμερινές αίθουσες και ορισμένους θερινούς κινηματογράφους. Τα βιώματα των ανθρώπων και γεγονότα του παρελθόντος αφορούν στις περισσότερες από τις ταινίες που ακολουθούν αναλυτικά, παρακάτω. Σε αυτές προστίθενται το νεανικό ρομαντικό franchise «Ολα Μετά» του Ανταμ Σάνκμαν με κεντρικό πρόσωπο τον συγγραφέα Χάρντιν ο οποίος προσπαθεί να διορθώσει τη λανθασμένη του συμπεριφορά σε ανθρώπους με τους οποίους κάποτε είχε δυνατούς δεσμούς, προκειμένου να συνεχίσει δίχως ενοχές τη ζωή του.
Ακόμη, η τέταρτη περιπέτεια των «Αναλώσιμων» («Οι Αναλώσιμοι 4») του Σκοτ Βο με ορισμένα γυρίσματα να έχουν πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη. «Οι τρομοκράτες έχουν καταλάβει ένα πλοίο με πυρηνικούς πυραύλους. Έτσι και εκραγούν θα γίνει Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος» είναι η υπόθεση γύρω από την οποία δουλεύει η ομάδα, στην οποία σημαντική είναι η γυναικεία παρουσία ενώ το soundtrack και ο φωτισμός υπογραμμίζουν την κρισιμότητα της υπόθεσης.
Στις νέες ταινίες και το ουκρανικό κινούμενο σχέδιο οικολογικού ενδιαφέροντος «Μάβκα: Το Ξωτικό του Δάσους». Στις επανεκδόσεις συναντάμε «Το Λιμάνι των Απόκληρων» (1938) του Μαρσέλ Καρνέ, ένα δείγμα ποιητικού ρεαλισμού με πρωταγωνιστή έναν λιποτάκτη του γαλλικού αποικιακού στρατού που προσπαθεί να φύγει από τη Γαλλία για να ξεκινήσει μια νέα ζωή, όπως και την αισθηματική κωμωδία «Νευρικός Εραστής» (1977) του Γούντι Άλεν. Βραβευμένη με τέσσερα Όσκαρ – μεταξύ αυτών καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας – η ταινία του Άλεν έχει ως κεντρικό πρόσωπο τον νευρωτικό κωμικό που έχει εμμονή με το θάνατο, Aλβι Σίνγκερ, ο οποίος διατηρεί επταετή σχέση με την Aνι Χολ προτού επέλθει ο χωρισμός.
Το βιβλίο των θαυμάτων
Η άνευ ορίων και όρων αγάπη της μητέρας ξετυλίγεται στην ταινία της Λίζα Αζουέλος, «Το βιβλίο των θαυμάτων», βασισμένης στο βραβευμένο, μπεστ σέλλερ μυθιστόρημα του Ζουλιέν Σαντρέλ. Με κοντινά και μεσαία πλάνα όταν η κάμερα εστιάζει στα πρόσωπα, η ταινία καταγράφει την αγωνία της μητέρας μετά το ατύχημα του γιου της, που είχε ως αποτέλεσμα να βρεθεί σε τεχνητό κώμα με την πρόγνωση να «παραμένει αβέβαιη» όπως ακούμε στην ταινία.
«Έξι μήνες πηγαίνω κάθε μέρα απ’ το νοσοκομείο στη δουλειά, είδαμε όλους τους ειδικούς αλλά…» ακούμε τη μητέρα που αγωνιά αναμένοντας την ελπίδα, ώσπου βρίσκει το ημερολόγιο του γιου της στο οποίο εκείνος είχε αναγράψει με κεφαλαία γράμματα: «Να πραγματοποιήσω πριν το τέλος του κόσμου διότι αυτό μπορεί να συμβεί πολύ νωρίτερα απ’ ότι περιμένουμε».
Πρόκειται για μία λίστα με 10 επιθυμίες που θα ήθελε να είχε εκπληρώσει έως το τέλος του κόσμου, και σε αυτές περιλαμβάνονται φράσεις όπως «να ταγκάρω τον λύκο μου στον στρατώνα», «να ζητήσω συγγνώμη από την Αμαρέ», «να κολυμπήσω με τις φάλαινες», «να γνωρίσω τον πατέρα μου».
Η μητέρα του κινητοποιείται και πραγματοποιηθεί τις επιθυμίες που αναγράφονται στη λίστα, ταξιδεύει σε μέρη που ονειρευόταν ο γιος της και με την εκπλήρωση κάθε επιθυμίας του επιστρέφει πλάι του, στο κρεβάτι του νοσοκομείου, και του εξιστορεί τι έγινε.
Πηγή φωτ.: Weirwave
Μια αν μη τι άλλο συγκινητική ταινία θέτοντας στο κοινό ερωτήματα για εκείνα που αξίζουν στη ζωή, την αγάπη μέσα μας και τη σημασία του να μιλάμε για όσα αισθανόμαστε, πόσω μάλλον όταν αφορούν αγαπημένα μας πρόσωπα.
Ράδιο Μέτρονομ
Τιμημένο με βραβείο Σκηνοθεσίας στο τμήμα «Ένα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Καννών, το ερωτικό δράμα «Ράδιο Μέτρονομ» του Αλεξάντρου Μπλεκ εκτυλίσσεται στο Βουκουρέστι το 1972 με κύριους πρωταγωνιστές την 17χρονη Άννα και τον φίλο της. Σαν γίνεται γνωστό ότι σε λίγες ημέρες θα αναχωρήσει οριστικά από τη χώρα, αποφασίζουν να περάσουν μαζί το υπόλοιπό του στη χώρα ώσπου μία κίνησή τους φέρνει την Άννα αντιμέτωπη με πολυετή φυλάκιση. Ο λόγος, ότι ένα βράδυ στέλνουν ένα γράμμα στο Metronom, το μουσικό πρόγραμμα που μεταδίδει το Radio Free Europe παράνομα στη Ρουμανία.
Η Σεκουριτάτε, η μυστική αστυνομία του Τσαουσέσκου, συλλαμβάνει την Άννα απαντώντας της στην ερώτησή της για τη σύλληψή της, τα εξής: «οργανώνατε παράνομες συγκεντρώσεις, γράφατε επιστολές και ήρθατε σε επαφή με ξένους πολίτες για την παράδοση των επιστολών στο Ράδιο Ελεύθερη Ευρώπη».
Τι είναι αλήθεια και τι όχι σε αυτή την ιστορία ενηλικίωσης ενώ συχνά ακούμε τη φράση «θες να καταστρέψεις το μέλλον σου για κάτι που δεν έκανες;»
Κάρμεν
Διασκευή της «Κάρμεν» από τον χορογράφο Μπενζαμάν Μιλπιέ ο οποίος μεταφέρει την υπόθεση στο Μεξικό, στην ταινία «Κάρμεν» η οποία είχε επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στο Μαϊάμι.
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η νεαρή τσιγγάνα, Κάρμεν, η οποία επιθυμεί να είναι ελεύθερη υποστηρίζοντας «ανήκω σ’ εμένα και την καρδιά μου». Αφήνει την οικογένειά της στο Μεξικό με προορισμό τις ΗΠΑ κινούμενη από την επιθυμία για ασφάλεια και ελευθερία. Στην πορεία της, αιχμαλωτίζεται από έναν συνοριοφύλακα, σώζεται από έναν αστυνομικό και μαζί κατευθύνονται στο Λος Άντζελες.
Από τις πιο δυνατές φράσεις στην ταινία, ότι «αυτό απ’ το οποίο θες να ξεφύγεις καταλήγεις να το συναντάς όπου κι αν πας» – υπονοώντας, εκτός των συναισθημάτων, και την καταγωγή που στην προκειμένη είναι ο χορός των προγόνων της Κάρμεν.
Γελώντας στο Αφγανιστάν
Ειδικές προβολές για το ντοκιμαντέρ «Γελώντας στο Αφγανιστάν» της Ανέττας Παπαθανασίου. Η αφήγηση εκκινεί από την Καμπούλ στις 15 Αυγούστου 2021 ανάμεσα στα ερείπια και τις καταστροφές κατά την εισβολή των Ταλιμπάν οι οποίοι απειλούν τον Αφγανό Καρίμ Ασίρ για τη ζωή του. Προσπαθώντας να σωθεί, φθάνει στην Ελλάδα, όπλο του το γέλιο.
Κεντρική φωτ.: Από την ταινία «Το βιβίο των θαυμάτων». Πηγή φωτ.: Weirwave