Τιμώντας με τον καλύτερο τρόπο την γαλλική παράδοση τόσο στον τομέα του design, όσο και στον τομέα της άνεσης, η Citroën παρατάσσει στην ελληνική αγορά μια γκάμα SUV που ξεχωρίζει, προσφέροντας πραγματικά ασυναγώνιστη άνεση και ξεχωριστή εμφάνιση, σε προσιτές τιμές, υπό τη σκέπη πάντα της σύγχρονης τεχνολογίας τόσο σε επίπεδο συστημάτων κίνησης όσο και σε επίπεδο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.
Με δύο, λοιπόν, ιδιαίτερα μοντέλα που ξεχωρίζουν οπτικά καθώς υιοθετούν τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση των «δύο επιπέδων», με τη μάσκα να είναι διαιρούμενη και το χαρακτηριστικό λογότυπο “double chevron” να κατέχει δεσπόζουσα θέση στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου, η Citroën καλύπτει σχεδόν το σύνολο της αγοράς των SUV. Βλέπετε το μικρότερο, πιο ευέλικτο και πιο προσιτό μέλος της οικογένειας Aircross - Citroën C3 Aircross - ανήκει στα λεγόμενα B-SUV που απευθύνονται σε ένα ευρύτατο κοινό τείνοντας να καθιερωθούν ως o ορισμός του οικογενειακού αυτοκίνητου, ενώ το μεγαλύτερο – Citroën C5 Aircross – τοποθετείται στην αμέσως επόμενη κατηγορία των C-SUV προσφέροντας όσα και το C3 Aircross αναβαθμισμένα όμως, χάρη στην προσθήκη στην «εξίσωση» ενός ποιοτικού πολλαπλασιαστή. Και αυτό είναι απολύτως λογικό…
Citroën C3 Aircross: ιδανικές αναλογίες
Σχεδιασμένο δια χειρός Alexandre Malval, Διευθυντή Σχεδίασης της Citroën και την ομάδα του, το Citroën C3 Aircross διαθέτει τις «σωστές» αναλογίες και προσφέρει ένα ευρύχωρο και ιδιαίτερα λειτουργικό εσωτερικό, με το πίσω κάθισμα να αποτελείται από δύο τμήματα που μετακινούνται μπρος-πίσω (κατά 150 mm) επιτρέποντας στο χώρο αποσκευών να αυξάνεται από τα 410 στα 520 λίτρα (1.289 όταν «πέσουν» τα καθίσματα). Ενώ διαθέτοντας όλα τα σχεδιαστικά μοτίβα της μάρκας, δίνει απάντηση στην πρόκληση της εξατομίκευσης, με 90 εξωτερικούς χρωματικούς συνδυασμούς και πέντε σχήματα εσωτερικής σχεδίασης που μπορεί να επιλέξει ο αγοραστής.
Το αυξημένο ύψος του Citroën C3 Aircross (18 cm) και – κυρίως - η αντίστοιχα αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι τα στοιχεία εκείνα που καθορίζουν τις δυνατότητες κίνησής του πέρα από τα όρια της ασφάλτου, ενώ το συγκρατημένο μήκος των 4,15 m του προσδίδει αυξημένη ευελιξία, διευκολύνοντας τον οδηγό στην καθημερινότητά του. Και παρόλο που είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο δεν θα προδώσει τον οδηγό του στις περιπλανήσεις του στο δασικό οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα αν εκείνος έχει επιλέξει το σύστημα Grip Control® που υποκαθιστά επί της ουσίας το μπλοκέ διαφορικό με πέντε επιλογές λειτουργίας που περιλαμβάνουν άμμο, χιόνι, χώμα κλπ.
Ο δοκιμασμένος και επανειλημμένως βραβευμένος τρικυλίνδρος και οικονομικός turbo βενζινοκινητήρας PureTech 1.199 cm3 που αναλαμβάνει να κινήσει το μικρό SUV της Citroën, είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις: μία με 110 ίππους συνδυασμένος με χειροκίνητο κιβώτιο και μία 130 ίππων με «εξάρι» αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Και καθώς οι πετρελαιοκινητήρες έχουν πολλά να προσφέρουν ακόμα, διαθέσιμος είναι ο εξαιρετικά αποδοτικός BlueHDi 1.560 cm3, με ισχύ 110 και 120 ίππων, που συνδυάζονται αντίστοιχα με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο, αποτελώντας την ιδανική επιλογή για όσους πραγματοποιούν συχνά ταξίδια.
Στο πλευρό του οδηγού
Η σύγχρονη τεχνολογία που ενσωματώνει το C3 Aircross δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να μπαίνει στο αυτοκίνητο και να βάζει μπρος έχοντας το κλειδί στην τσέπη, να δέχεται προειδοποίηση αν έχει υπερβεί το όριο ταχύτητας από το σύστημα αναγνώρισης των σημάτων της Τροχαίας, αλλά και να αφήνει το αυτοκίνητο να παρκάρει μόνο του, πατώντας μόνο γκάζι και φρένο κ.ο.κ. Ιδιαίτερης αξίας τα Active Safety Brake (αυτόματο φρενάρισμα μεταξύ 5 km/h και 85 km/h) ενώ στη σύγχρονη πρόκληση της συνδεσιμότητας το νέο Citroën C3 Aircross απαντά με 3D πλοήγηση με αναγνώριση φωνής CITROËN Connect Nav (που περιλαμβάνει συνδεδεμένες υπηρεσίες) και το CITROËN Connect Box (κλήση έκτακτης ανάγκης) που πλαισιώνονται από σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, ασύρματη φόρτιση Smartphone και λειτουργία οθόνης Mirror, με Android Auto, Apple CarPlay ™ και MirrorLink®.
Citroën C5 Aircross: το βασίλειο της άνεσης
Αν το C3 Aircross προσφέρει την κορυφαία άνεση στην κατηγορία του, το μεγάλο του αδελφάκι, C5 Aircross, εκτοξεύει αυτή την άνεση στα ύψη, χάρη στο “Citroën Advanced Comfort”. Πρόκειται από τη μια για την πατενταρισμένη από τη γαλλική εταιρία ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions και από την άλλη για τα εξαιρετικά αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort. Έναν συνδυασμό που σκοτώνει οποιαδήποτε κακοτοπιά (λακκούβες, σαμαράκια) επιχειρήσει να διαταράξει την ηρεμία των μετακινήσεών σας. Με αυτόν τον τρόπο, το C5 Aircross παραπέμπει στον παλιό καλό καιρό της υδροπνευματικής ανάρτησης – σήμα κατατεθέν επί δεκαετίες της Citroën.
Και επειδή η άνεση δεν σταματά στην ανάρτηση, η Citroën φρόντισε να δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ευχάριστο και άνετο σαλόνι. Οι δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού είναι μοναδικές, με τρία ανεξάρτητα, συρόμενα εμπρός-πίσω (κατά 15 εκ.) καθίσματα, απολύτως ίδια σε μέγεθος, με ρυθμιζόμενη πλάτη και πλήρως αναδιπλούμενα. Ο χώρος αποσκευών είναι κορυφαίος, με 580 - 720 λίτρα μέχρι την εταζέρα, ανάλογα με τη θέση των καθισμάτων, που μπορούν να αυξηθούν μέχρι τα 1630 όταν πέσουν τελείως τα πίσω καθίσματα.
Βενζίνη, diesel & Plug In Hybrid
Το μεγάλο SUV της Citroën διατίθεται με μια γκάμα από υψηλής απόδοσης, τελευταίας γενιάς κινητήρες Euro 6.2, που συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο 6-άρι κιβώτιο είτε με αυτόματο 8 ταχυτήτων “EAT8”. Πρόκειται για δύο υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες (τον 3-κύλινδρο 1.2 PureTech 130 PS και τον 4-κύλινδρο 1.6 PureTech 180 PS), αλλά και για έναν επίσης turbo 4-κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.5 BlueHDi 130 PS, που ελαχιστοποιεί την κατανάλωση προσφέροντας άφθονη ροπή. Οι κινητήρες των 130 ίππων συνδυάζονται βασικά με 6-αρια χειροκίνητα κιβώτια, ενώ ο 1.5 BlueHDi συνδυάζεται επίσης και με αυτόματο 8-άρι “EAT8”, το οποίο είναι στάνταρ τους μεγαλύτερης ισχύος κινητήρες, προσφέροντας μειωμένη έως και 7% κατανάλωση σε σχέση με ένα 6τάχυτο αυτόματο, γεγονός που οφείλεται στις δύο επιπλέον σχέσεις μετάδοσης που διαθέτει.
Διαθέτοντας τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην κατηγορία του, 23 cm, το Citroën C5 Aircross δίνει τη δυνατότητα για πραγματικά απροβλημάτιστες περιπλανήσεις στο δασικό οδικό δίκτυο, με το grip control να φροντίζει – και εδώ – για τη διατήρηση της πρόσφυσης ακόμα και σε σαθρό/προβληματικό έδαφος. Και όπως είναι φυσικό, το μεγάλο SUV της γαλλικής εταιρίας προσφέρει όσα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης προσφέρει και το C3 Aircross – και ακόμα περισσότερα, και μάλιστα πιο εξελιγμένα, όπως “Highway Driver Assist” που προσφέρει ένα είδος ημι-αυτόνομης οδήγησης παρεμβαίνοντας στο σύστημα διεύθυνσης για να διατηρήσει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας της κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο. Είναι ένα σύστημα που συνδυάζοντας και τη λειτουργία του Active Cruise Control προσφέρει έλεγχο της ταχύτητας, επιβραδύνοντας αυτόματα αν υπάρχει μπροστά άλλο όχημα, επιτρέπει στον οδηγό να ταξιδεύει έχοντας απλώς τα χέρια ακουμπισμένα στο τιμόνι, χωρίς να χρειάζεται να πατά κάποιο πεντάλ. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το Citroën C5 Aircross καθίσταται ο ιδανικός «ταξιδευτής», μεταφέροντας «ατσαλάκωτους» και με ασφάλεια τους επιβάτες του σε έναν μακρινό προορισμό και δίνοντάς τους στη συνέχεια τη δυνατότητα εξορμήσεων – δίχως άγχος - στη φύση.
Η γκάμα του Citroën C5 Aircross ολοκληρώνεται, τέλος, με την plug in υβριδική έκδοσή του που δίνει το πλεονέκτημα της κίνησης χωρίς ρύπους και θόρυβο, αποκλειστικά με την ενέργεια της μπαταρίας του, για περίπου 55 χιλιόμετρα, δίνοντας το δικαίωμα στη μαμά εταιρία να κάνει λόγο για “ë-Comfort Class” SUV. Στην πράξη δηλαδή έχουμε ένα αυτοκίνητο που στην πράξη είναι κατά κύριο λόγο ηλεκτρικό, αφού η παραπάνω αυτονομία είναι επαρκής για τις καθημερινές μετακινήσεις του οδηγού.
To υβριδικό C5 Aircross διαθέτει ένα βενζινοκινητήρα PureTech 180 που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 80 kW και ένα “ë-EAT8” αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με 8 σχέσεις, για να προσφέρει συνδυασμένη ισχύ 225 hp, αλλά και την άμεσα διαθέσιμη ροπή των 320 Nm. Η παραπάνω απόδοση προσφέρει όχι μόνο καλύτερες επιδόσεις, αλλά και ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές ρύπων CO2 (39 g/km) ενώ η τυποποιημένη κατανάλωση, με την πλήρη αξιοποίηση της ηλεκτροκίνησης, περιορίζεται στα μόλις 1,4 lit./100 km (στον κύκλο WLTP). Σημειώστε ότι η διαδικασία της φόρτισης είναι ιδιαίτερα εύκολη και ακόμα και με σύνδεση σε απλή πρίζα σούκο, η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί πλήρως κατά τη διάρκεια της νύχτας (σε χρόνο μεταξύ 4 και 7 ωρών). Ενώ εάν υπάρχει και Wall box 32A τύπου, ο χρόνος φόρτισης δεν ξεπερνά τις 2 ώρες. Σημειώστε ότι η φόρτιση μπορεί να προγραμματιστεί τις ώρες που η χρέωση του ηλεκτρικού ρεύματος είναι μειωμένη, είτε απ’ ευθείας μέσω του μενού της οθόνης ελέγχου του οχήματος είτε από το smartphone του οδηγού, μέσω της εφαρμογής My Citroën.